Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat
Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat, με την ιταλική εταιρεία να καθιστά την υβριδική τεχνολογία προσιτή ακόμα και για ένα αυτοκίνητο πόλης.

 

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

Απλά μαθήματα υβριδισμού από τη Fiat

 

Η παρουσίαση των νέων Fiat 500 και Panda Hybrid, των δύο πρώτων εξηλεκτρισμένων μοντέλων της μάρκας, δεν σηματοδοτεί απλά μια νέα εποχή για τη μάρκα. Σηματοδοτεί και τον εκδημοκρατισμό μια προηγμένης τεχνολογίας κάνοντας την προσιτή ακόμα και για τα αυτοκίνητα πόλης. Συνδυάζοντας το νέο αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.0 FireFly με το υβριδικό σύστημα, καρδιά του οποίου είναι η γεννήτρια-κινητήρας BSG, η Fiat προσφέρει στα 500 και Panda αυξημένη ισχύ (70 ίπποι). Επιπλέον, ομαλότερη και πιο δυνατή επιτάχυνση και κυρίως μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων έως και 30%. Για την πλήρη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων αυτής της τεχνολογίας, η Fiat, δημιούργησε ένα σύντομο video με πληροφορίες και συμβουλές για τους οδηγούς.



  1. Καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα

Ο νέος βενζινοκινητήρας στα 500 και Panda Hybrid διαθέτει έναν πολύ σημαντικό σύμμαχο. Τη γεννήτρια-κινητήρα BSG. Το BSG κατά την επιβράδυνση αποθηκεύει ενέργεια σε μια μπαταρία λιθίου. Αυτή στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτάχυνση. Λειτουργώντας ως κινητήρας, το BSG υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα συμπληρώνοντας και ομαλοποιώντας την καμπύλη ροπής του συστήματος. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιταχύνει με πιο άμεσο και ομαλό τρόπο το αυτοκίνητο. Παράλληλα εφαρμόζει χαμηλότερο φορτίο στον βενζινοκινητήρα. Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος την υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να οδηγήσει με μεγαλύτερη άνεση και πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου. Αυτό μάλιστα πατώντας πολύ πιο ελαφρά το πεντάλ του γκαζιού.



  1. Βέλτιστη λειτουργία του συστήματος Stop & Start

Το σύστημα Stop & Start μπορεί να μειώσει ιδιαίτερα την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου κυρίως στις συνθήκες υψηλής κίνησης στα αστικά κέντρα. Λόγω της λειτουργίας που παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στην ανταπόκριση, αλλά και κραδασμούς, αρκετοί οδηγοί απενεργοποιούσαν το σύστημα. Έτσι έχαναν το πλεονέκτημα που αυτό προσφέρει σε επίπεδο κατανάλωσης. Με το υβριδικό σύστημα της Fiat και χάρη στο BSG και τη μπαταρία λιθίου η ενεργοποίηση – απενεργοποίηση του κινητήρα είναι απόλυτα άμεση. Μάλιστα πραγματοποιείται χωρίς κανένα κραδασμό ή θόρυβο. Ουσιαστικά ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να αντιληφθούν τη λειτουργία του συστήματος μόνο από τις σχετικές ενδείξεις στον πίνακα οργάνων. Με αυτό τον τρόπο η αξιοποίηση του συστήματος Stop & Start μπορεί να είναι απόλυτη. Μειώνει μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, χωρίς καμία αρνητική επίδραση στην άνεση.

 

Fiat Panda and Fiat 500 hybrid

Fiat Panda and Fiat 500 hybrid

 

  1. Εκμετάλλευση των έξυπνων λειτουργιών του υβριδικού συστήματος

Παρά το χαμηλό βάρος και τη σχετικά απλή δομή του, το υβριδικό σύστημα της Fiat διαθέτει μια σειρά έξυπνων λειτουργιών. Στόχος είναι το αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη ενέργεια με τον καλύτερο τρόπο.

  • ecoasting: Κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι η ελαφριά επιβράδυνση του αυτοκινήτου μετατρέπεται από το BSG σε ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή αποθηκεύεται στη μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου. Η αποθηκευμένη ενέργεια μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί είτε για την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα μέσω του ηλεκτροκινητήρα BSG, είτε για την υποστήριξη των υποσυστημάτων (κλιματισμός, stop & start, φωτισμός, κτλ.). Συνεπώς κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το γκάζι βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας. Κατά επέκταση αυτό σημαίνει καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης κινητικής ενέργειας.

  • ebraking: Ένα βήμα παραπέρα από το ecoasting, είναι η λειτουργία ebraking. Η συγκεκριμένη επίσης αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια στη μπαταρία. Σε αυτή την περίπτωση το φαινόμενο είναι ακόμα πιο έντονο. Σε ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο κατά το φρενάρισμα το σύνολο της κινητικής ενέργειας μετατρέπεται σε θερμική μέσω της τριβής των φρένων. Στην περίπτωση του ebraking του υβριδικού συστήματος της Fiat, μεγάλο μέρος της ενέργειας μετατρέπεται σε ηλεκτρική. Έτσι ανεβάζει σημαντικά το βαθμό απόδοσης του συνόλου.

  • esailing: Εφοδιασμένο με ένα νέο κιβώτιο 6 σχέσεων, το υβριδικό σύστημα της Fiat λανσάρει τη λειτουργία esailing, η οποία σε ταχύτητες κάτω των 30χλμ./ώρα επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου με μηδενική κατανάλωση. Μέσω μιας σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα προτρέπει τον οδηγό να επιλέξει τη νεκρά ταχύτητα απενεργοποιώντας παράλληλα τον κινητήρα. Όλα τα συστήματα συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά λόγω της μπαταρίας λιθίου υψηλής χωρητικότητας και το αυτοκίνητο επιβραδύνει (π.χ. πλησιάζοντας ένα κόκκινο φανάρι), με μηδενική κατανάλωση. Εφαρμόζοντας τις προτροπές του συστήματος ο οδηγός μπορεί να μειώσει συνολικά την κατανάλωση χωρίς καμία επίπτωση στην παρεχόμενη άνεση και ασφάλεια.



Δείτε το σχετικό βίντεο:

 

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...