Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων

Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων

Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων

Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων
Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων

Η Skoda Auto μελετά την ηχητική συμπεριφορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί ο οποιοσδήποτε κίνδυνος για τους πεζούς.

 

Skoda E-NOISE

Skoda E-NOISE

 

Άλλωστε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plugin υβριδικά είναι πολύ αθόρυβα όταν κινούνται με χαμηλές ταχύτητες. Αυτό έχει θετική επίδραση στην ηχορύπανση, όμως μπορεί να δημιουργήσει κίνδυνο για τους πεζούς που ίσως δεν αντιληφθούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πλησιάζει αθόρυβα. Πρόσφατα, ψηφίστηκε ευρωπαϊκή νομοθεσία που υποχρεώνει τους κατασκευαστές να φροντίσουν για να είναι πιο αντιληπτή ηχητικά, η παρουσία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο δρόμο.



Τα πρώτα μοντέλα SKODA που υλοποιούν τη νέα ντιρεκτίβα και εκπέμπουν τον υποχρεωτικό ήχο, γνωστό ως Enoise (ηλεκτρικός θόρυβος, σε ελεύθερη απόδοση), είναι τα plugin υβριδικά SKODA SUPERB iV και SKODA OCTAVIA iV. Όπως γίνεται αντιληπτό στο σχετικό παράδειγμα, ο ήχος μοιάζει με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με χαμηλές συχνότητες που γίνονται υψηλότερες καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει. Και ο ήχος εξασθενεί καθώς το αυτοκίνητο μειώνει ταχύτητα, ώστε οι πεζοί να είναι σε θέση να εκτιμήσουν εάν το αυτοκίνητο επιταχύνει ή επιβραδύνει.



Η σκέψη των μηχανικών της Skoda



Τους μηχανικούς της SKODA απασχόλησε το πού θα τοποθετηθεί στο χώρο του κινητήρα η απαραίτητη συσκευή ήχου, η οποία είναι βασικά ένα ηχείο πλήρους φάσματος σε μια αδιάβροχη θήκη. «Η νομοθεσία απαιτεί τον ήχο να προβάλλεται προς τα εμπρός, προς τους πεζούς, οπότε δεν υπάρχουν πολλές επιλογές τοποθέτησης», εξηγεί ο Pavel Orendas, επικεφαλής μηχανικός στο συγκεκριμένο έργο. «Οι πεζοί αντιλαμβάνονται μόνο ένα κλάσμα της κυκλοφοριακής κατάστασης οπτικά και χρησιμοποιούν την ακοή τους για να γνωρίζουν τι είναι γύρω τους», προσθέτει, εξηγώντας γιατί ο ήχος είναι απαραίτητος ειδικά για τους πεζούς. Στο τέλος, οι μηχανικοί αποφάσισαν να τοποθετήσουν το ηχείο, όγκου ενός λίτρου, στο χώρο εμπρός από τον δεξιό μπροστινό τροχό.



«Υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές στο σύστημα γνωστό ως AVAS (Acoustic Vehicle Alarm System). Η νομοθεσία καθορίζει τον ελάχιστο όγκο του ηχείου, αλλά στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο. Αυτό είναι λίγο αντιφατικό, οπότε κλήθηκαν οι μηχανικοί από το Τμήμα Ακουστικής Οχημάτων της SKODA AUTO, για να τελειοποιήσουν τον ήχο», λέει ο Orendas.



Προειδοποιητικός ήχος παρουσίας



Σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να εκπέμπουν ένα προειδοποιητικό ήχο σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα, επειδή είναι εξαιρετικά αθόρυβα περίπου μέχρι αυτήν την ταχύτητα. «Στη συνέχεια, το αυτοκίνητο κάνει θόρυβο κύλισης με την επαφή των ελαστικών με την επιφάνεια του δρόμου καθώς και αεροδυναμικό θόρυβο, οπότε ο Enoise δεν είναι απαραίτητος», εξηγεί ο Orendas. Η λύση της SKODA για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της είναι ότι ο θόρυβος αυξάνει έως ταχύτητα 25 χλμ./ώρα και στη συνέχεια σταδιακά μειώνεται, έως ότου το αυτοκίνητο φτάσει την ταχύτητα περίπου 30 χλμ./ώρα, όταν πλέον αντικαθίσταται φυσικά από θόρυβο που παράγεται από το όχημα κατά την κίνηση.



Το αυτοκίνητο πρέπει επίσης να εκπέμπει προειδοποιητικό ήχου κατά την οπισθοπορεία σε ταχύτητες έως και 6 χλμ./ώρα. Και εδώ, ο προειδοποιητικός θόρυβος μιμείται έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με διαφορετικούς τόνους που ειδοποιούν τους πεζούς ότι το αυτοκίνητο πηγαίνει προς τα πίσω.






#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...