Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων

Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων

Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων

Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων
Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων

Η Volkswagen μειώνει τις εκπομπές ρύπων Nox περίπου 80% χρησιμοποιώντας διπλό ψεκασμό AdBlue στο σύστημα εξαγωγής καυσαερίων των κινητήρων diesel.

 

New Golf GTD

New Golf GTD

 

Πρόκειται για μια καινοτομία που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο. Πλέον και το νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS DSG προσφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία.



Ήδη από το 2018, η Volkswagen χρησιμοποιούσε στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της μόνο συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων SCR. Επρόκειτο μάλιστα για λύση που ακολουθούσαν και άλλοι κατασκευαστές. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, Selective Catalytic Reduction ή επιλεκτική καταλυτική μείωση, περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια.



Διαδικασία διπλής δόσης



Πλέον η Volkswagen έχει εξελίξει και εφαρμόζει το επόμενο στάδιο του συστήματος SCR. Πρόκειται για τη λεγόμενη διπλή δόση ή δίδυμη παροχή. Χρησιμοποιείται και πάλι Adblue, το οποίο όμως ψεκάζεται πριν από δύο καταλύτες SCR, οι οποίοι είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους. Το σύστημα είναι τόσο εντυπωσιακά αποτελεσματικό, που τα μοντέλα εξοπλισμένα με αυτό υπερκαλύπτουν ήδη τις μελλοντικές αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d. Η τεχνολογική υλοποίηση της ιδέας είναι απλή αλλά θεαματικά αποτελεσματική.



Η διαδικασία της διπλής δόσης απαιτεί ένα δεύτερο καταλυτικό μετατροπέα SCR. Ο συγκεκριμένος μάλιστα βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένης της μεγαλύτερης απόστασης από τον κινητήρα, η διαφορά θερμοκρασίας των καυσαερίων ανάμεσα στους δύο καταλύτες μπορεί να είναι και 100° C. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διευρύνεται το εύρος θερμοκρασίας στο οποίο γίνεται επεξεργασία των καυσαερίων.



Η καινοτόμος διαδικασία της διπλής παροχής αντισταθμίζει ένα μειονέκτημα των κινητήρων πετρελαίου, τη δημιουργία οξειδίων του αζώτου. Είναι κάτι που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας τους.

 

Twin dosing

Twin dosing

 

Εκπομπή λιγότερου CO2



Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, γιατί το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και η διαδικασία καύσης είναι πιο αποτελεσματική, έχουν ωστόσο ειδικές απαιτήσεις, καθώς η καύση πραγματοποιείται με περίσσεια αέρα. Το κύριο συστατικό του αέρα είναι το άζωτο. Αυτό αντιδρά με το οξυγόνο κατά την καύση, σχηματίζοντας οξείδια του αζώτου.



Για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου απαιτείται αμμωνία. Αυτή ψεκάζεται ως διάλυμα (AdBlue) στα καυσαέρια και σε συγκεκριμένη δοσολογία πριν από τον καταλυτικό μετατροπέα SCR. Το διάλυμα εξατμίζεται, δημιουργείται χημική ένωση με τον ατμό και σχηματίζεται αμμωνία. Στη συνέχεια η αμμωνία (NH3) αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου (NOx) πάνω στην ειδική επίστρωση του καταλυτικού μετατροπέα SCR. Έτσι, ως προϊόντα προκύπτουν νερό και αβλαβές άζωτο (N2), το κύριο συστατικό του αέρα που αναπνέουμε.

 

New Golf

New Golf

 

Στα υφιστάμενα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων ο καταλύτης SCR, τοποθετημένος κοντά στον κινητήρα μεταξύ του υπερσυμπιεστή και του καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης πετρελαίου, είναι αποδοτικός ακόμα και σε κρύο ξεκίνημα, με ιδανικό εύρος λειτουργίας 220°C – 350°C, με τις συνθήκες αυτές να πληρούνται σε πολλές καταστάσεις λειτουργίας.



Η υιοθέτηση του συστήματος διπλής δόσης, με τη χρήση ενός επιπλέον καταλύτη SCR, εξασφαλίζει ότι η διάσπαση των NOx θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών, ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεγάλο φορτίο και πολλές στροφές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, η οδήγηση με μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφόρα, ειδικά αν είναι πλήρως φορτωμένο ή ρυμουλκεί τρέιλερ.


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...