Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda
Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

Ο νέος κινητήρας Skyactiv-X της Mazda είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παραγωγής που ενσωματώνει τα πλεονεκτήματα της λειτουργίας ενός diesel με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης.

 

Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

Κινητήρας Skyactiv-X από τη Mazda

 

Μετά την παρουσίαση των κινητήρων τεχνολογίας Skyactiv το 2012, ο Skyactiv-X είναι το δεύτερο βήμα της Mazda προς την κατεύθυνση της κατασκευής του ιδανικού κινητήρα εσωτερικής καύσης.

 

 

Ο Skyactiv-X είναι η εκπληκτική λύση της Mazda για αυτή την πρόκληση. Η τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση. Αυτό επιτυγχάνεται χρησιμοποιώντας ένα σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διαφορετικό τρόπο.

 

 

Σε λειτουργία SPCCI, μια διαδικασία ξεχωριστών ψεκασμών δημιουργεί ξεχωριστές ζώνες μείγματος καυσίμου-αέρα μέσα στο θάλαμο καύσης.

 

Mazda 3

Mazda 3

 

Αρχικά, ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής. Στη συνέχεια ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης.

 

Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα.  Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.

 

 

Δίνοντας στον κινητήρα τη δυνατότητα να λειτουργήσει σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με πολύ οικονομικό τρόπο, το SPCCI λειτουργεί σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Εκτός ωστόσο από τις κρύες εκκινήσεις, τη φάση αρχικού ζεστάματος και τα πολύ υψηλά φορτία. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας περνάει ανεπαίσθητα σε κανονική λειτουργία. Μάλιστα αναφλέγει ένα συμβατικό ‘στοιχειομετρικό’ μείγμα καυσίμου-αέρα. Η σχέση συμπίεσης του τελευταίου είναι 14,7:1.

 

Mazda 3

Mazda 3

 

Τα 4 βασικά πλεονεκτήματα του SkyactivX

 

 

Συνδυάζοντας τις επιδόσεις σε υψηλές στροφές ενός βενζινοκινητήρα. με την οικονομία στην κατανάλωση, τη ροπή, και την απόκριση ενός κινητήρα diesel, ο Skyactiv-X συγκεντρώνει τέσσερα βασικά πλεονεκτήματα.  Εξαιρετική απόκριση και ξεκούραστη οδήγηση, αίσθηση ανεβάσματος στροφών, αληθινά χαμηλή κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.

 

 

Με αυτές τις βελτιώσεις να είναι κάτι παραπάνω από ορατές ειδικά σε λειτουργία με χαμηλά φορτία, ο Skyactiv-X βελτιώνει θεαματικά την κατανάλωση. Ταυτόχρονα μειώνει τις εκπομπές του CO2 και του NOX.

 

 

Ο κινητήρας Skyactiv-X του νέου Mazda3 έχει ισχύ 180 PS στις 6.000σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή είναι 224Nm στις 3.000σ.α.λ. Επιτυγχάνει μικτή κατανάλωση WLTP 5.4-6.9 l/100km με συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP 122-157 g/km.

 

 

Η ροπή είναι κατά 10% περισσότερη σε σχέση με τον Skyactiv-G (2018 model year Mazda3 Skyactiv-G 2.0 χωρίς σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και χωρίς Mazda M Hybrid). Μάλιστα η περιοχή λειτουργίας με πραγματικά χαμηλή κατανάλωση είναι θεαματικά διευρυμένη.

 

Interior Mazda 3 Skyactiv-X

Interior Mazda 3 Skyactiv-X

 

Και σε χειροκίνητο και σε αυτόματο κιβώτιο

 

Ο Skyactiv-X μπορεί να συνοδεύεται από χειροκίνητο 6 ταχυτήτων (6MT) Skyactiv-MT ή από αυτόματο κιβώτιο (6AT) 6ταχυτήτων Skyactiv-Drive. Εκτός από την αξιόπιστη λύση της μπροστινής κίνησης, η έκδοση hatchback με τον κινητήρα Skyactiv-X διατίθεται επίσης και με σύστημα i-Activ AWD της Mazda.

 

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...