Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga
Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga, του διαχρονικού πλέον SUV της Ford, λίγες μέρες πριν την πρώτη δοκιμή του, στη νέα γενιά του.

 

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

Μια πρώτη, ψηφιακή προσέγγιση του Ford Kuga

 

Πρόκειται για την τρίτη γενιά του, μετά το 2008 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Βασίζεται στην C2 πλατφόρμα της εταιρείας, πλατφόρμα που χρησιμοποιεί και το Lincoln Corsair, ενώ στην Βόρεια και Κεντρική Αμερική, Κίνα και Ωκεανία προσφέρεται ως Escape. Ανήκει στην υποκατηγορία των CSUV και, όπως έχουμε ξαναγράψει, σε μια κατηγορία που βλέπει διαρκώς τα ποσοστά της να ανεβαίνουν σε Ελλάδα κι Ευρώπη.

 

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέο Kuga καθορίζονται από τις ανάγκες της νέας εποχής με πρώτη και καλύτερη αυτή της μείωσης των ρύπων και τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι προσφέρει τα περισσότερα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Ford σήμερα, βελτιώνοντας την οικονομία σχεδόν μέχρι και 30%. Την ίδια στιγμή στη γκάμα των εκδόσεών του περιλαμβάνεται και η πρώτη στην ιστορία του Plug-In Hybrid εκδοχή του.

 

Πιο συγκεκριμένα, το νέο Kuga στην 3η γενιά του, διατίθεται σε μια σειρά διαφορετικών εκδόσεων, τις Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (ήπια υβριδικό) και Kuga Hybrid (πλήρες υβριδικό), καθώς και εκείνες που κινούνται από τους κινητήρες ντίζελ 2.0L EcoBlue και 1.5L EcoBlue, αλλά και από τον 1.5L EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη χαμηλών εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης επιτελεί το νέο, ευφυές αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων.

 

Εμφάνιση – σχεδίαση

 

Η νέα, ευέλικτη και παγκόσμια προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Ford υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Την ίδια στιγμή, η πλατφόρμα αυτή συμβάλει στη μείωση του βάρους του νέου Kuga έναντι των προηγούμενων μοντέλων έως και 80 kg – συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχους κινητήρες.

 

Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για βελτιωμένη αντοχή στις συγκρούσεις χαρίζοντας έτσι ασφάλεια 5 αστέρων στις δοκιμές αξιολόγησης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP2. Προσφέρει μεγαλύτερη κατά 10% στρεπτική ακαμψία, η οποία εξασφαλίζει αναβαθμισμένη συμπεριφορά. Παράλληλα, η τελευταία προσφέρει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό για τα μεσαία μοντέλα της Ford, καθώς και τη δυνατότητα για πιο εκφραστική και δυναμική σχεδίαση.

 

Το νέο Kuga λανσάρει μία νέα, πιο ανάγλυφη και απέριττη εξωτερική σχεδίαση, με premium αναλογίες. Άλλα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Ford Kuga είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο πιο δυναμικό σε συνολική εμφάνιση, αλλά με έντονα στοιχεία πολυτέλειας.

 

Οι εκδόσεις Vignale, ST-Line και Titanium του νέου Kuga είναι διαμορφωμένες η κάθε μία με το δικό της χαρακτήρα που αντανακλά τις διαφορετικές προσωπικότητες και απαιτήσεις των πελατών. Το Kuga Titanium είναι η επιτομή του κορυφαίου εξοπλισμού και της ποιότητας που η Ford προσφέρει στους πελάτες της. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Kuga Vignale είναι η σπορ ποδιά, ο πίσω διαχύτης, οι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι λαβές θυρών, τα φώτα ημέρας LED και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ή προαιρετικά των 19 ιντσών 3.

 

Το πλούσιο Kuga Vignale αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειας και σχολαστικής προσοχής στην ποιότητα κατασκευής με αποκλειστικά στοιχεία Vignale, όπως το φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, καθώς και μία μοναδική, κομψή σχεδίαση για τους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Οι εξωτερικές επιφάνειες περιλαμβάνει επίσης πολλά στοιχεία της ταυτότητας Vignale, όπως χρωμιωμένο φινίρισμα για τη μάσκα και τις δύο απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, σε συνδυασμό με στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών – προαιρετικά διατίθενται ζάντες 19 ή 20 ιντσών. Τα δερμάτινα καθίσματα Windsor σε αποκλειστικό, εξαγωγικό μοτίβο Vignale, το δερμάτινο και θερμαινόμενο τιμόνι αλλά και τα βελούδινα πατάκια, αναβαθμίζουν περαιτέρω την εικόνα του εσωτερικού.

 

Το τολμηρό στιλ του Kuga ST-Line είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα της Ford Performance και περιλαμβάνει προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος, μάσκα, εμπρός ποδιά, πίσω διαχύτη και ράγες οροφής με μαύρο φινίρισμα. Μία μεγάλη πίσω αεροτομή, οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών – ή προαιρετικά των 19 ιτσών – και η διπλή απόληξη του συστήματος εξαγωγής ενισχύουν το σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Στο εσωτερικό, μία σκούρα επένδυση οροφής, τα αποκλειστικά σχέδια καθισμάτων “ST-Line” με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ αλουμινίου, το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα του, καθώς και τα πατάκια και τα διακοσμητικά μαρσπιέ με το λογότυπο “ST-Line” υποδηλώνουν αναμφισβήτητα ένα χαρακτήρα υψηλών επιδόσεων.

 

Kuga side

Kuga side

 

Εσωτερικό και χωροταξία

Η άνεση, η ευρυχωρία, η ευελιξία και η συνδεσιμότητα είναι τα βασικά στοιχεία για την πιο απολαυστική εμπειρία που υπόσχεται το Kuga στους επιβάτες του. Το νέο Kuga είναι 44 mm φαρδύτερο και 89 mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20 mm. Στο εσωτερικό, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο για τους ώμους, τους γοφούς και το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών, παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι 6 mm χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο.

 

Για τους πίσω επιβάτες, διατίθενται για πρώτη φορά θερμαινόμενα καθίσματα στην εξωτερική πλευρά, ενώ ολόκληρη η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, διαμορφώνοντας τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο ποδιών (1.035 mm), ή προς τα εμπρός, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών στα 645 L – επίσης ο καλύτερος στην κατηγορία. Ένα σύστημα τηλεχειρισμού απασφάλισης επιτρέπει επίσης την εύκολη και πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης σειράς.

 

Ο χώρος αποσκευών διαθέτει επίσης κάλυμμα δύο όψεων με βελούδο υψηλής ποιότητας στη μία πλευρά για προηγμένη εμφάνιση και αίσθηση, αλλά και μία ανθεκτική και στιβαρή επιφάνεια στην άλλη πλευρά που προστατεύει το εσωτερικό από βρεγμένο ή λασπωμένο σπορ εξοπλισμό.

 

Το εσωτερικό του νέου Kuga προσφέρει καινοτόμο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες άνεσης που συμβάλλουν στην ομαλή ενσωμάτωση του οχήματος στις ζωές των πελατών.

 

Για πρώτη φορά, το Kuga προσφέρεται με τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect που επιτρέπει στους πελάτες να ελέγχουν από απόσταση μία σειρά λειτουργιών του οχήματος από οποιαδήποτε τοποθεσία με σήμα δεδομένων κινητής τηλεφωνίας. Εκτός του ότι βοηθά τους οδηγούς να προγραμματίζουν ταχύτερα και με λιγότερο άγχος τις μετακινήσεις τους με ενημερώσεις κυκλοφορίας Live Traffic για το σύστημα πλοήγησης, το FordPass Connect διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών που αναβαθμίζουν την οδηγική άνεση, μέσω της εφαρμογής κινητού FordPass5, όπως:

 

• Κλείδωμα/Ξεκλείδωμα Θυρών, για απομακρυσμένη πρόσβαση στο Kuga

• Απομακρυσμένη Εκκίνηση, για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, 6 που επιτρέπει το ξεπάγωμα του παρμπρίζ ή τον έλεγχο της θερμοκρασίας στο εσωτερικό πριν την έναρξη του ταξιδιού

• Εντοπιστής Οχήματος, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους σε χώρους στάθμευσης πολυσύχναστων εμπορικών κέντρων

• Κατάσταση Οχήματος, για έλεγχο της στάθμης καυσίμου και του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας, την κατάσταση του συναγερμού, τις πιέσεις ελαστικών, τη διάρκεια ζωής του λιπαντικού κ.ά.

Η εφαρμογή FordPass προσφέρει επίσης νέες λειτουργίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης ενός εξηλεκτρισμένου οχήματος για τους κατόχους Kuga Plug-In Hybrid, όπως:

• Επίπεδο φόρτισης, για παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και της ηλεκτρικής αυτονομίας

• Εντοπιστής σταθμού φόρτισης, που βοηθά τους πελάτες να εντοπίζουν και στη συνέχεια να καθοδηγηθούν σε περισσότερες από 125.000 τοποθεσίες του Δικτύου Φόρτισης σε 21 χώρες. Το σύστημα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες, όπως ο τύπος του σταθμού φόρτισης (δημόσιος ή με περιορισμένη πρόσβαση) αλλά και της πρίζας σε αυτούς

• Λειτουργίες σχεδιασμένες να βοηθούν τους οδηγούς να αξιοποιούν στο μέγιστη βαθμό τη διαδικασία φόρτισης, ρυθμίζοντας εκ των προτέρων τις ώρες για την πραγματοποίησή της, ώστε να επωφελούνται από τα εκάστοτε τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας. Την ίδια στιγμή, παρέχονται λειτουργίες που προσφέρουν τη δυνατότητα στον πελάτη να ρυθμίσει εκείνος μέχρι ποιο βαθμό επιθυμεί να φορτιστεί η μπαταρία του αυτοκινήτου λαμβάνοντας συγχρόνως και τις σχετικές ειδοποιήσεις

• Ιστορικό ταξιδιών και φόρτισης, που βοηθά τους πελάτες να παρακολουθούν και να έχουν μία συνολική εικόνα από τη φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος και τη χρήση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας που έχει χρησιμοποιηθεί, της απόστασης που έχουν διανύσει αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρική ενέργειας, καθώς και τη συνολική δραστηριότητα του συστήματος αναγεννητικής πέδησης.

 

Η εγκατάσταση μιας νέας επιφάνειας ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones κάτω από τον πίνακα οργάνων σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν πλεοξ να “ξεφορτωθούν” οριστικά τα καλώδια παραμένοντας συνδεδεμένοι εν κινήσει. Η επιφάνεια φόρτισης ανιχνεύει αυτόματα συμβατές συσκευές για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης.

 

Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Το σύστημα υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία λειτουργεί με χειρονομίες των δακτύλων του χεριού. Το SYNC 3 επιτρέπει επίσης στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto™ περιλαμβάνεται δωρεάν.

 

Ένας νέος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών είναι ο πρώτος στη βιομηχανία με τεχνολογία ελεύθερης σχεδίασης επιφανειών που επιτρέπει τη χρήση καμπύλων σχημάτων για αρμονική ενσωμάτωση στην εσωτερική σχεδίαση. Τα κυκλικά τμήματα της οθόνης δίνουν τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να ξεφύγουν από τα συμβατικά παραλληλόγραμμα σχήματα.

 

Επιπλέον, τα ψηφιακά όργανα με οθόνη βάθους χρώματος 24-bit (τεχνολογία true colour) παράγουν λεπτομερείς, υψηλής ευκρίνειας και πιο φιλικές προς το χρήστη ενδείξεις και εικονίδια, τα οποία αποτυπώνονται σε όλο το φάσμα των χρωμάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ενδείξεις να είναι πιο φωτεινές και λιγότερο κουραστικές για τα μάτια – και κατ’ επέκταση πιο ευανάγνωστες.

 

Νέες τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

 

Ένα νέο σύστημα ήχου της B&O επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα μουσικής. Το ηχοσύστημα των 575 watt με τα 10 ηχεία έχει εξωτερικό subwoofer για ομαλή παραγωγή μπάσων, ενώ η θέση των tweeter στο ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορούν οι επιβάτες να απολαμβάνουν μία πιο συναυλιακή ακουστική, ανεξάρτητα από τη θέση τους μέσα στο αυτοκίνητο. Το σχολαστικό στατικό και δυναμικό σετάρισμα του ήχου εξασφαλίζει τη διατήρηση μιας ποιοτικής ηχητικής εμπειρίας, ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες.

 

Η hands-free τεχνολογία πίσω πόρτας της Ford επιτρέπει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, όταν ο οδηγός κρατά στην αγκαλιά του ένα παιδάκι, τσάντες με ψώνια ή σπορ εξοπλισμό. Οι μηχανικοί της Ford έδωσαν επίσης λύση στο ερώτημα πού να τοποθετείται το κάλυμμα όταν αφαιρείται: τώρα, το τελευταίο μπορεί να αποθηκεύεται με τάξη κάτω από το νέο, ευέλικτο πάτωμα φόρτωσης και να αφαιρείται ευκολότερα μέσω ενός ιμάντα απασφάλισης.

 

Kuga cockpit

Kuga cockpit

 

Αναβαθμισμένη γκάμα κινητήριων συνόλων

 

Η Ford προσφέρει μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε επιβατικό μοντέλο που λανσάρει στην Ευρωπαϊκή αγορά αυξάνοντας τη γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων της στην Ευρώπη στα 18 μέχρι τα τέλη του 2021. Το νέο Kuga είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα προσφέρεται με plug-in υβριδική, ήπια υβριδική και πλήρη υβριδική τεχνολογία κίνησης.

 

Kuga Plug-In Hybrid: Το νέο Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει την αυτονομία και ελευθερία κίνησης που παρέχει ένας παραδοσιακός κινητήρας εσωτερικής καύσης, σε συνδυασμό με την απόδοση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ.

 

Η αρχιτεκτονική του συστήματος κίνησης συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα και γεννήτρια, καθώς και μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh, με τη μέγιστη απόδοση να ανέρχεται στους 225 ίππους. Το Kuga Plug-In Hybrid προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 72 km NEDC (56 km WLTP), κατανάλωση από 1,2 l/100 km NEDC (από 1,4 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 26 g/km NEDC (από 32 g/km WLTP).

 

Η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης στον εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης, η τελευταία φορτίζεται αυτόματα εν κινήσει μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής πέδησης που ανακτά την κινητική ενέργεια η οποία συνήθως χάνεται στο φρενάρισμα. Μία πλήρης φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική ηλεκτρική παροχή 230-volt ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 ώρες.

 

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας χρησιμοποιώντας τα προφίλ EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga αυτόματα επιστρέφει στο πρόγραμμα EV Auto συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα με χρήση της ανακτημένης ενέργειας για βελτιστοποιημένη οικονομία καυσίμου.

 

Engine

Engine

 

Kuga EcoBlue Hybrid

 

Το νέο Kuga EcoBlue Hybrid αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue των 150 ίππων για ακόμα μεγαλύτερη απόδοση. Η ήπια υβριδική τεχνολογία χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με κίνηση μέσω ιμάντα που αντικαθιστά τον στάνταρ εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.

 

Με το σύστημα των 48 Volt, η τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Kuga λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, για πρόσθετη εξοικονόμηση καυσίμου, συμβάλλοντας σε κατανάλωση από 4,3 l/100 km NEDC (από 5,0 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 111 g/km NEDC (από 132 g/km WLTP).

 

Kuga Hybrid

 

Διαθέσιμο για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά, το Kuga Hybrid χρησιμοποιεί ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 2.5L που λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Atkinson, ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής που έχει εξελίξει η Ford. Το Kuga Hybrid θα διατίθεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Ford Intelligent All-Wheel Drive, με προβλεπόμενες τιμές κατανάλωσης 5,6 l/100 km και εκπομπών CO2 130 g/km.

 

Οι αγοραστές του νέου Kuga μπορούν επίσης να επιλέξουν από μία προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ – Ford EcoBoost και Ford EcoBlue αντίστοιχα – με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Οι κινητήρες υποστηρίζονται στάνταρ από λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και κιβώτια ταχυτήτων που περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων με ομαλές αλλαγές και ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο για περισσότερη άνεση.

 

Kuga EcoBlue

 

Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 190 ίππους, έχει κατανάλωση από 4,8 l/100 km NEDC (από 5,9 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 127 g/km NEDC (από 155 g/km WLTP). Η απόδοσή του βελτιώνεται με τη χρήση ενός ενσωματωμένου συστήματος εισαγωγής με ανεστραμμένους αυλούς για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα και υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας. Το στάνταρ σύστημα μετεπεξεργασίας των καυσαερίων μέσω επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής συμβάλλει στη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOX). Άλλες καινοτομίες του 2.0L EcoBlue που μειώνουν τις τριβές είναι:

 

• Έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου κατά 10 mm σε σχέση με τους κυλίνδρους, επιλογή που ελαχιστοποιεί τα πλευρικά φορτία των εμβόλων και μειώνει τις τριβές στα τοιχώματα των κυλίνδρων

• Ατσάλινα έμβολα για βελτιστοποιημένες διαστάσεις και λιγότερη θερμική διαστολή

• Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου

• Εμβαπτιζόμενοι σε λάδι (belt-in-oil) ιμάντες κίνησης εκκεντροφόρων και αντλίας λαδιού

Ο κινητήρας 1.5L EcoBlue της Ford, ο οποίος αποδίδει ισχύ 120 ίππων, έχει κατανάλωση από 4,2 l/100 km NEDC (από 5,1 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 109 g/km NEDC (από 133 g/km WLTP), και υποστηρίζεται από καινοτόμες τεχνολογίες όπως οι παρακάτω:

• Υγρόψυκτος εναλλάκτης αέρα για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους

• Ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη “αναπνοή” του κινητήρα

• Υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση του turbo, με υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας, κατάλληλα για λειτουργία σε υψηλές θερμοκρασίες

• Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που ανταποκρίνεται ταχύτερα και πιο αθόρυβα προσφέροντας πιο ακριβή τροφοδοσία.

 

Kuga EcoBoost

 

Ο κινητήρας 1.5L EcoBoost διατίθεται σε εκδόσεις με 120 και 150 ίππους, επιτυγχάνοντας κατανάλωση από 5,5 l/100 km NEDC (από 6,6 l/100 km WLTP) και εκπομπές CO2 από 125 g/km NEDC (από 150 g/km WLTP), με την υποστήριξη του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία.

 

Την ίδια στιγμή, στον κινητήρα EcoBoost υιοθετούνται πολλές ακόμα σύγχονες τεχνολογίες, όπως η προηγμένη υπερσυμπίεση, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και ο ανεξάρητος διπλός χρονισμός. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια φίλτρου παρακράτησης σωματιδίων. Μεταξύ των άλλων καινοτομιών του κινητήρα περιλαμβάνονται:

 

• Νέος συνδυασμός άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση με βελτιωμένη παράλληλα οικονομία καυσίμου, ιδιαίτερα στα χαμηλά φορτία λειτουργίας του κινητήρα

• Αρχιτεκτονική 3κυλίνδρων με χαμηλές εσωτερικές τριβές που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές

• Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης, ο λύση αυτή προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή

• Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος

Το νέο και ταχύτατο στις αλλαγές οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτίωση τόσο στην κατανάλωση όσο και στην απόκριση. Το κιβώτιο διατίθεται με τους κινητήρες 1.5L EcoBlue των 120 ίππων και 2.0L EcoBlue των 190 ίππων και περιλαμβάνει:

• Adaptive Shift Scheduling, που αξιολογεί τα ατομικά στυλ οδήγησης για βελτιστοποίηση των σημείων αλλαγής των σχέσεων. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει ανηφόρες, κατηφόρες και απότομες στροφές και να προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία

• Adaptive Shift Quality Control, που αξιολογεί πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος για καλύτερη προσαρμογή της πίεσης στους εσωτερικούς συμπλέκτες, με στόχο ομαλότερες αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία αυτή μπορεί επίσης να προσαρμόζει την ομαλότητα των αλλαγών σχέσεων στο στυλ οδήγησης.

 

Το Kuga προσφέρει επίσης για πρώτη φορά την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις, ώστε να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια.

 

Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως στο χιόνι και στον πάγο. Το πρόγραμμα Deep Snow/Sand βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, χαλαρά εδάφη.

 

Το νέο Ford Kuga διατίθεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line X και Vignale, ενώ οι τιμές ξεκινούν από τα 26.272 ευρώ για την έκδοση με τον 1.5 κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων και φτάνουν μέχρι και τα 50.850 ευρώ για την PHEV Vignale των 225 ίππων.

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...