Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2
Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2

Λίγους μήνες μετά την επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα, οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής του παρουσίασης.

 

 

Του Άρη Κόκκα

 

 

Mazda2 back

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2 – back

 

Ως γνωστό, το 2019, η Mazda απέκτησε εκ νέου αντιπρόσωπο ­– διανομέα στην Ελλάδα, τον Όμιλο Συγγελίδη. Βάση της Mazda Greece είναι η έκθεση του ομίλου στην Λ. Βουλιαγμένης στην Αργυρούπολη, ενώ ήδη έχει δημιουργηθεί μια σειρά εκθέσεων σε όλη την Ελλάδα, συμπληρωματικά στις κάθετες μονάδες, μερικές εκ των οποίων εξυπηρετούσαν του παλιότερους ιδιοκτήτες των μοντέλων της μάρκας, προσφέροντας υπηρεσίες service και after sales.

 

 

H παρουσίαση του βελτιωμένου 2 εντάσσεται στη διαδικασία ανανέωσης της γκάμας, με αιχμή του δόρατος την αναβάθμιση των μοντέλων στη νόρμα καυσίμων Euro 6. Επιπρόσθετα, επήλθε η περαιτέρω ενσωμάτωση και εξέλιξη του Kodo-Design και φυσικά η αναβάθμιση σε επιμέρους σημεία, ιδιαίτερα σε εξοπλισμό ασφαλείας και επικοινωνίας.

 

 

Mazda2 side

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2 – side

 

Με καθαρές και έντονες γραμμές

 

 

Ξεκινώντας από το δεύτερο, το Mazda2 δέχεται το πρώτο εκτεταμένο facelift μετά την παρουσίασή του πριν πέντε χρόνια. Το εμπρός μέρος του αποκλειστικά πενταθέσιου αμαξώματος έχει αποκτήσει πιο καθαρές και έντονες γραμμές, μεγαλύτερη μάσκα, περισσότερο χρώμιο και μικρότερα LED φώτα με 20 αντί 11 φωτιστικών μονάδων σε κάθε σώμα. Είναι περισσότερο αποτελεσματική η κατανομή της δέσμης τους και φιλικότερη προς τους αντιθέτους κινούμενους οδηγούς. Led είναι και τα φώτα του επίσης επανασχεδιασμένου πίσω μέρους, ενώ έχουν προστεθεί ζάντες με νέα μοτίβα και νέοι χρωματισμοί.

 

 

Interior look

Mazda2 Cockpit

 

Το Mazda2 εσωτερικά

 

 

Βελτιωμένα υλικά και επίσης νέοι χρωματικοί συνδυασμοί είναι διαθέσιμοι στο σημαντικά πιο ποιοτικό εσωτερικό. Μια σειρά από βελτιώσεις και πρόσθετα μονωτικά υλικά στο αμάξωμα και το πλαίσιο βελτιώνουν την εμπειρία παραμονής. Οι θόρυβοι που φτάνουν στο εσωτερικό είναι περιορισμένοι, ενώ και η ανάρτηση είναι σε θέση να αποσβένει περισσότερο αποτελεσματικά τους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα σημαντικά ανανεωμένα καθίσματα του εμπρός μέρους διατηρούν ξεκούραστα τα σώματα για πολλές ώρες. Ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων είναι ακριβής και άμεσος, ενώ και το τιμόνι θετικό στην πληροφόρησή του.

 

 

Mazda2 Car Play

Mazda2 CarPlay

 

Το μικρό, αναδυόμενο, hand-up-display, είναι πρακτικό, αλλά πολύ κοντά στο πεδίο του οδηγού ώστε να μην απαιτεί τη σημαντική αλλαγή της γωνίας θέασης των ματιών του. Αντίθετα ιδιαίτερα εύκολη και αποτελεσματική είναι η διαχείριση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, φωνητική, μέσω περιστροφικού διακόπτη και επαφής. Το τελευταίο ενσωματώνει υποστήριξη Apple Car Play και Android Auto, όχι όμως και ανέπαφη φόρτιση.

 

 

Η προσφορά σε χώρους στο εσωτερικό είναι ικανοποιητική στο εμπρός μέρος και απλά επαρκής στο πίσω, ιδιαίτερα όταν φιλοξενεί (που δεν φιλοξενεί) παίκτες του μπάσκετ. Αντίστοιχα και ο χώρος των αποσκευών των 280 (950 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) λίτρων είναι απλά επαρκής για την κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων που ανήκει το Mazda2.

 

 

Detail

Detail

 

Διαστάσεις, ανάρτηση και πέδηση

 

 

Το μήκος των 4,07 μέτρων του αμαξώματος (πλάτος 1,7 χωρίς καθρέπτες, 1,98 με καθρέπτες, ύψος 1,5 και μεταξόνιο 2,57 μέτρα) με τη συμβολή των εξελιγμένων Skyactiv Vehicle Architecture και Skyactiv Technologies εξασφαλίζουν από κοινού περιορισμένο καθαρό βάρος 1.025 κιλών. Το χαμηλό βάρος διευκολύνει το έργο της ανάρτησης, τόσο στην απόσβεση των ανωμαλιών, όσο και στην διατήρηση με ευκολία της επιθυμητής τροχιάς (διατίθεται και ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης για την επίτευξη της τελευταίας). Τα όρια της πρόσφυσης είναι υψηλά, ενώ και οι αντιδράσεις στο όριο ήπιες και προβλέψιμες. Ό,τι πρέπει για πρώτο αυτοκινήτου νέου οδηγού! Επίσης βελτιωμένη είναι και η απόδοση των φρένων, αν λάβουμε υπόψη μας τα αρνητικά σχόλια του ξένου τύπου για το προ­-facelift μοντέλο.

 

 

Mazda2 engine

Οδηγούμε το βελτιωμένο Mazda2 – engine

 

Κινητήριο σύνολο, κατανάλωση και CO2

 

 

Το περιορισμένο βάρος διευκολύνει και το έργο των κινητήρων, που είναι πλέον μόλις δύο, μάλλον ένας σε δύο εκδοχές απόδοσης. Πρόκειται για το γνωστό μας τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,5 λίτρων, με απόδοση 75 (135 Nm) και 90 ίππων (148 Nm) του οποίου το έργο υποστηρίζει ένα ήπιο υβριδικό 24 Volt σύστημα με γεννήτρια ενεργοποιούμενη μέσω ιμάντα και i-ELOOP ανάκτηση ενέργειας. Η λειτουργία του εν λόγω συστήματος είναι ιδιαίτερα ομαλή και αξιόπιστη, ιδιαίτερα στις φάσεις της πρόσκαιρης απενεργοποίησης στα φανάρια. Συνολικά πάντως, η έλλειψη υπερτροφοδότησης είναι εμφανής, παρά την υψηλή συμπίεση 13:1 και τη γραμμικότητα της απόδοσης του κινητήρα μέχρι αρκετά ψηλά κοντά στις 6.000 σ.α.λ. Στο γεγονός αυτό συμβάλει και το κιβώτιο ταχυτήτων με τις μακριές σχέσεις μετάδοσης. Ενδεικτικά το 0-100 χ.α.ω. έρχεται σε 9,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χ.α.ω για την ισχυρότερη έκδοση. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,1 λτ. ανά 100 χ.λ.μ. και οι ρύποι CO2 πιάνουν το εκπληκτικό 94 γρ./χλμ.

 

 

Εν κατακλείδι

 

 

Αν λοιπόν είσαι ικανοποιημένος με τις επιδόσεις και προσθέσεις σε αυτές τις τιμές κατανάλωσης και ρύπων, την συνολική ποιότητα κατασκευής, την συνολικά αναγνωρισμένη αξιοπιστία της μάρκας, το σύγχρονο τεχνολογικό επίπεδο και τον εξοπλισμό, τότε έχουμε να κάνουμε με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας. Οι τιμές ξεκινούν από τις 13.500 ευρώ και φτάνουν στις 16.997 ευρώ και οι παραδόσεις ξεκινούν από τα μέσα Φεβρουαρίου.

 

 

Mazda 2 3rd Generation Facelift

 

 

 

Κατηγορία

B

Μονάδα παραγωγής

Hofu, Ιαπωνία

Πλατφόρμα

DJ (Mazda – Toyota)

Διαστάσεις αμαξώματος (ΜxΠxΥ  μέτρα)

4,065 x 1,695 x 1,495

Μεταξόνιο (μέτρα)

2,570

Χώρος αποσκευών (λτ. Κατά VDA)

280 έως 950

Καθαρό βάρος (κιλά)

1.025

Ανάρτηση εμπρός

McPherson, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω

Tαμπούρα

Κινητήρας

1.5, 4 κυλίνδρων, βενζίνης

Ιπποδύναμη (PS/σ.α.λ.)

90 / 6.000

Ροπή (NM/σ.α.λ.)

148 / 4.000

Κίνηση

Εμπρός

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

0-100 χ.α.ω. (δλ.)

9,8

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

183

Μέση κατανάλωση NECT (λτ./100 χλμ.)

4,1

CO2 (γρ./100 χλμ.)

94

Euro      

6d


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...