Τρισδιάστατη εκτύπωση για το Cupra Leon Competicion
Τρισδιάστατη εκτύπωση για το Cupra Leon Competicion, με εξωτερικό καθρέπτη και υποδοχές (αέρα, ψύξης) να έχουν κατασκευαστεί με τεχνολογία HP Multi Jet Fusion.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα παρουσιαστεί στις 20 Φεβρουαρίου. Μάλιστα η εταιρεία πιστεύει ακράδαντα πως η τρισδιάστατη εκτύπωση θα αποτελέσει σημείο σταθμό στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό το στηρίζει στο γεγονός πως θα επιταγχυνθούν οι χρόνοι παραγωγής, η δε τεχνολογία HP 3D θα βοηθήσει τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν μέρη και εξαρτήματα που δε θα μπορούσαν να παραχθούν με άλλες τεχνολογίες.
Εξωτερικός καθρέπτης
Με την πρώτη ματιά ο εξωτερικός καθρέπτης του μοντέλου μοιάζει με κανονικό. Ωστόσο δεν είναι… Πρόκειται για ένα τρισδιάστατο τμήμα, μια νέα τεχνολογία που η CUPRA έχει αρχίσει να εφαρμόζει στην ανάπτυξη του Leon Competición σε συνεργασία με την HP.
Σε διαγωνισμούς TCR, ο εξωτερικός καθρέφτης είναι ένα μέρος, το οποίο, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πρέπει να έχει το ίδιο σχήμα με το αυτοκίνητο παραγωγής. Αλλά οι μηχανικοί του CUPRA πήγαν ένα βήμα πιο πέρα. «Έπρεπε να σχεδιάσουμε μια εισαγωγή αέρα στη ζώνη μέγιστης πίεσης. Αυτό ώστε να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον οδηγό», υποδεικνύει το Xavi Serra, επικεφαλής του τμήματος τεχνικής ανάπτυξης της Cupra Racing.
Ο τόπος δοκιμής αυτών των υλικών είναι η αεροδυναμική σήραγγα, όπου τα τρισδιάστατα τυπωμένα μέρη επαληθεύονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και τα υπόλοιπα. «Όσο μεγαλύτερη είναι η ποικιλία των τμημάτων που μπορούμε να δοκιμάσουμε σε αυτή την εγκατάσταση, τόσο το καλύτερο. Αυτό καθώς έτσι μας επιτρέπεται να κάνουμε πολύ πιο γρήγορη πρόοδο» καταλήγει ο Xavi.
Τυπωμένα εξαρτήματα
«Για το νέο CUPRA Leon Competición μοντελοποιήσαμε τη μονάδα κεντρικού ελέγχου του τιμονιού, τους αεραγωγούς, τα κάτοπτρα και τα στόμια φρένων και ψύξης νερού», λέει ο Xavi Serra. Και συνεχίζει λέγοντας πως «Αυτά τα μέρη κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Jet Fusion 5200 3D. Η συγκεκριμένη τεχνολογία μας βοήθησε στην ταχύτητα. Κύριος στόχος μας είναι να έχουμε πλέον πολλά μέρη σε σύντομο χρονικό διάστημα. Μπορούμε να δοκιμάσουμε γρήγορα μια μεγάλη ποικιλία σχεδιασμών. Επιπλέον, καθώς η ανάπτυξη των οχημάτων γίνεται παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να αντιδράσουμε γρήγορα σε οποιεσδήποτε αλλαγές στη διαδικασία σχεδιασμού.»