Dante Giacosa, ο «Αρχιτέκτονας» της Fiat

Dante Giacosa, ο «Αρχιτέκτονας» της Fiat

Dante Giacosa, ο «Αρχιτέκτονας» της Fiat

Dante Giacosa, ο «Αρχιτέκτονας» της Fiat
Dante Giacosa, ο «Αρχιτέκτονας» της Fiat

Το πνεύμα του Dante Giacosa, του ιδιοφυή μηχανικού-σχεδιαστή της Fiat που δημιούργησε το σύγχρονο αυτοκίνητο, παραμένει ακόμα ζωντανό.

 

Fiat - Giacosa

Fiat – Giacosa

 

Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa, θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα επηρεάσουν σημαντικά το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μάλιστα διαμόρφωσε σε μεγάλο βαθμό από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, την αρχιτεκτονική του σύγχρονου αυτοκινήτου. Αυτή την αρχιτεκτονική που γνωρίζουμε σήμερα.



Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο νεαρός Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της Fiat το 1928. Μάλιστα σε ηλικία μόλις 28 ετών η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ’ ολοκλήρου το μηχανολογικό σχεδιασμό του Fiat 500 (Topolino). Το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάστηκε το 1936 και εντυπωσιάζοντας με τις προδιαγραφές του έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955. Αυτό συνέβη μάλιστα λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του Giacosa, του θρυλικού Fiat 500.



Παρά το γεγονός ότι το Fiat 500 αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και επιτυχημένη σε εμπορικό επίπεδο δημιουργία του Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολο της οφείλει στον ιδιοφυή μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των αυτοκινήτων που εμπνεύστηκε ο ιταλός μηχανικός και παρουσίασε το 1969 η Fiat με το 128.

 

Fiat - Giacosa

Fiat – Giacosa

 

Ακολουθώντας τα ίδια βήματα και σήμερα



Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την ανάρτηση με γόνατα Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του Fiat 128, αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Ο Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Car Of The Year» του 1970 από το 128, μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972, επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του Giacosa.



Παρά το γεγονός ότι ο Ιταλός τυπικά αποσύρθηκε το 1970, 42 χρόνια αφού πέρασε για πρώτη φορά την πύλη της Fiat, συνέχισε να διατηρεί στενούς δεσμούς με την εταιρεία. Μάλιστα προσέφερε τις πολύτιμες συμβουλές του μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών. Πάντα υπέρμαχος της πρωτοπορίας τις δεκαετίες του 1980 και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του σχεδιασμού. Παράλληλα, διατήρησε πάντα το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων και πρακτικών αυτοκινήτων. Αυτοκινήτων  που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την ελευθερία της αυτοκίνησης. Τέλος, αποτέλεσε τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής φιλοσοφίας της Fiat. Αυτής της φιλοσοφίας που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...