Porsche: Νέα Panamera

Porsche: Νέα Panamera

1 Porsche Panamera 2nd gen 2016 02 1 Porsche Panamera 2nd gen 2016 03 1 Porsche Panamera 2nd gen 2016 04 1 Porsche Panamera 2nd gen 2016 05 1 Porsche Panamera 2nd gen 2016 11

Όμοιο, αλλά εντελώς διαφορετικό το ταχύτατο σεντάν, η νέα Porsche Panamera, που περνά στη δεύτερη γενιά της.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η ιστορία του σεντάν της Porsche ξεκινάει πολύ παλαιότερα από ό,τι είναι ευρύτερα γνωστό και πιο συγκεκριμένα από το 1988, όταν η εταιρεία ξεκίνησε την εξέλιξη της 989, ενός πρωτοτύπου που βασιζόταν πάνω στην 911, είχε όμως μακρύτερο μεταξόνιο, 2,8 μέτρα και τέσσερις πόρτες. Η εποχή όμως αποδείχθηκε ανώριμη για οχήματα του είδους και πολύ γρήγορα η εταιρεία αναγκάστηκε να σταματήσει το όλο project, ένα project που αποκτούσε μια δυναμική ικανή ακόμη και να καταστρέψει την εταιρεία. Εκείνη την εποχή η βιωσιμότητα της δεν ήταν ακόμη και κάθε νέο μοντέλο μπορούσε να φέρει την καταστροφή. Το, ουσιαστικά, δεύτερο εγχείρημα οργανώθηκε με πολύ καλύτερο τρόπο και αποδείχθηκε απόλυτα επιτυχημένο. Το 2009 παρουσιάζεται στη Σανγκάη και αμέσως μετά ξεκινάει παραγωγή της Porsche Panamera (970) του πρώτου τετράθυρου πολυτελούς σεντάν της εταιρείας ευρείας παραγωγής με κινητήρα στο εμπρός μέρος και κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε απόλυτα σωστή, μια και συνέβαλε μόνο στην αύξηση του αριθμού των μοντέλων της εταιρείας, αλλά κυρίως αυτό συνέβαλε στην περαιτέρω εξέλιξη της. Η Panamera πρόσθεσε από μόνη της περισσότερες από 100.000 πωλήσεις ισχυροποιώντας περαιτέρω της θέση της γερμανικής εταιρείας στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα (video: https://youtu.be/n4H6gRtAsf4).

Έχοντας δεχτεί ένα μικρό facelift πριν δύο χρόνια, μέσα στο 2016 έρχεται η ώρα της παρουσίασης της δεύτερης γενιάς, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο κοινό από τις αρχές του 2017. Και με την ευκαιρία αυτή η Panamera απαλλάσσεται από το σημείο που έχει δεχθεί την μεγαλύτερη κριτική, από το ογκώδες πίσω μέρος. Τη θέση του παίρνουν κομψές διαμήκεις γραμμές και όμορφες αναλογίες, οι οποίες δένουν ομαλά με τη νέα πιο κυρτή γραμμή της οροφής προσδίδοντας στο νέο μοντέλο ένα σημαντικά πιο coupe σχήμα. Παρόλα αυτά ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω μέρος μειώνεται κατά μόλις δύο χιλιοστά. Ο χώρος τον αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά έξι εκατοστά σε μήκος και είναι σε θέση να υποδεχθεί 55 λίτρα περισσότερα αποσκευών και συνολικά 500. Παράλληλα έχει χαμηλώσει και το ύψος φόρτωσης. Αντίστοιχα έχει πάει πιο χαμηλά και η αεροτομή, η οποία όταν εκτείνεται με την αύξηση της ταχύτητας μπορεί να εμφανίζει έως και 40% μεγαλύτερη οριζόντια επιφάνεια για την εκμετάλλευση της ροής του αέρα.

Οι βασικές αναλογίες του εμπρός μέρος δείχνουν να παραμένουν ως είχαν, η σχεδίαση όμως είναι νέα, περισσότερο ώριμη και σε κάθε περίπτωση ιδιαίτερα επιβλητική. Στο γεγονός αυτό συμβάλλουν οι μεγάλες εισαγωγές του αέρα, το μεγάλο καπό με τις που διαιρείται σε τρία μέρη από δύο διαμήκη νεύρα και κυρίως τα εντυπωσιακά LED φωτιστικά σώματα τα οποία είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Στο βασικό εξοπλισμό των ακριβότερων εκδόσεων περιλαμβάνονται και τα Matrix LED νέας γενιάς, τα οποία αποτελούνται από 84 διόδους και έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζονται στις συνθήκες κυκλοφορίας, εκμηδενίζοντας κάθε αντανάκλαση ακόμη και από τις πινακίδες κυκλοφορίας και προστατεύοντας τους οδηγούς των αντιθέτως κινούμενων οχημάτων.

Η νέα Paramera κατασκευάζεται πάνω στην MSB πλατφόρμα του ομίλου της VW, την οποία μοιράζεται με τα Bentley Bentayga και Audi SQ7. Μπορεί το μήκος της να παραμένει το ίδιο με την πρώτη γενιά στα 5,05 μέτρα (πλάτος 1,94 και ύψος αό 1,42), το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 30 εκατοστά, με τη μεταφορά του πίσω άξονα πιο πίσω. Το αμάξωμα κατασκευάζεται από αλουμίνιο και η βασική δομή από ατσάλι υψηλής ακαμψίας. Η εταιρεία έχει εξελίξει έναν ιδιαίτερο τρόπο συγκόλλησης των δύο αυτών διαφορετικών υλικών και οι αντίστοιχες κολλήσεις φτάνουν το μήκος των 12,7 μέτρων, ενώ συνολικά όλες οι υπόλοιπες σχεδόν τα 150 μέτρα. Με τον τρόπο αυτό έχει επιτευχθεί μια μείωση της τάξης των 100 κιλών στο καθαρό βάρος των 1.870 κιλών του οχήματος, τα μισά εκ των οποίων προσθέτει εκ νέου ο πληρέστερος εξοπλισμός.

Εκτεταμένες είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό, όπου έχει διαφοροποιηθεί ριζικά ένα άλλο σημείο κριτικής αυτό της πλούσιας σε διακόπτες κεντρικής κονσόλας. Στη νέα Panamera σειρά διακοπτών έχει στεγαστεί σε υπομενού, ενώ οι εναπομείναντες διακόπτες αφής, καλύπτονται από γυάλινη επιφάνεια και διαθέτουν μηχανισμό ανάδρασης για την ασφαλή ενημέρωση του οδηγού για τη λήψη του σήματος. Στο κέντρο δεσπόζει μία τεράστια παραλληλόγραμμη οθόνη 12,3 ιντσών, ενώ στο εμπρός οπτικό πεδίο του οδηγού βρίσκεται το στροφόμετρο, πλαισιωμένο δεξιά και αριστερά από 2 σε κάθε πλευρά παραμετροποιούμενες σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού οθόνες επτά ιντσών. Το οριζόντιο μέρος της κεντρικής κονσόλας φιλοξενεί δύο ποτηροθήκες, οι οποίες παραμένουν κλειστές όταν δεν χρησιμοποιούνται.

Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη ξεκινούν από τον νέο 4.0 V8 Biturbo κινητήρα, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 550 ίππους και τα 770 Nm ροπής, με κατανάλωση 9,3 λτ./100 χλμ. Η προσφορά συμπληρώνεται από τον εξακύλινδρο των 2,9 λίτρων, 440 ίππων, ενώ κορυφαίος Diesel είναι o V8 των 422 ίππων, 855 Νm ροπής και κατανάλωσης 5,7 λτ./100 χλμ. Μια νέα εξέλιξη αποτελεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των οχτώ σχέσεων της ZF, το οποίο φέρει τέσσερις πρωτεύοντες άξονες και έχει εξελιχθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να συνεργαστεί με μια μελλοντική υβριδική έκδοση. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ στις εκδόσεις με πνευματική ανάρτηση έχουν μεγαλώσει τα δοχεία του αέρα. Επιπρόσθετα ένα νέο σύστημα διακόπτει την επικοινωνία μεταξύ δεξιού και αριστερού άξονα τροχών, ώστε να μην μεταφέρονται κινήσεις του αμαξώματος ως προς το εγκάρσιο άξονα, ενώ στο sport plus mode προσομοιώνει τη λειτουργία μιας μηχανικής ανάρτησης. Το σύστημα διεύθυνσης φέρει ηλεκτρική υποβοήθηση, ενώ υπάρχει δυνατότητα προσθήκης συστήματος τετραδιεύθυνσης με μέγιστη μεταβολή της απόκλισης των πίσω τροχών ως προς την ευθεία έως και τρεις μοίρες. Η διάμετρος των τροχών ξεκινά από τις 19 ιντσών και φτάνει μέχρι και τις 21, ενώ διαθέσιμα θα είναι, όπως είναι φυσικό, και τα κεραμικά φρένα. Αυτά είναι στάνταρ στη Turbo S έκδοση, όπου η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 300 χ.α.ω. Οι παραγγελίες για τη νέα Panamera ξεκινούν από το Νοέμβριο, ενώ οι τιμές για την Ελλάδα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...