Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic
Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic στην τετρακίνητη και πετρελαιοκίνητη εκδοχή των 184 ίππων με το Steptronic κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

 

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

 

Ανέκαθεν η σειρά 3 αποτελούσε τον κορμό της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας με έδρα το Μόναχο, από παλιότερα που όλα κι όλα τα μοντέλα της μπορούσαν να μετρηθούν στα δάκτυλα ενός χεριού μέχρι και σήμερα που πλέον για τη δουλειά αυτή απαιτούνται τα πόδια μιας σαραντοποδαρούσας.



Συγχρόνως συνεχίζει να αντανακλά και να φανερώνει την ειδικότερη κάθε φορά φιλοσοφία της ως μάρκα, τόσο στην σχεδίαση, όσο και στις τάσεις που διαμορφώνονται με το πέρασμα των χρόνων σε μηχανολογικό επίπεδο. Βασική και αδιαπραγμάτευτη συνθήκη αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί η προσφορά κορυφαίας οδηγικής απόλαυσης και δυναμικής οδικής συμπεριφοράς. Είναι άλλωστε και η παράμετρος που τη διαφοροποιεί και από τους υπόλοιπους βασικούς ανταγωνιστές της στην premium υποκατηγορία, το Audi A4 και την Mercedes CClass, με το πρώτο να εστιάζει στην overall τελειότητα και ευκολία χρήσης και τη δεύτερη στην κορυφαία άνεση και πολυτέλεια.

 

Πηγαίνοντας ακόμα υψηλότερα



Overall τελειότητα και υψηλή πολυτέλεια έχει να επιδείξει και η Σειρά 3, μόνο που εδώ το κοφτερό και το άμεσο του συστήματος διεύθυνσης, η αρμονία και το αυτονόητο της πληροφορίας που φτάνει στα χέρια του οδηγού, η άνεση και η φυσικότητα με την οποία οι τροχοί πραγματοποιούν τις μεταβολές της θέσης του αμαξώματος προς οποιαδήποτε κατεύθυνση στα ύστατα όρια των νόμων της φυσικής, με σχεδόν οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιαδήποτε ποιότητα οδοστρώματος, βρίσκουν την κορυφαία τους έκφανση, αντίστοιχη σχεδόν μιας σπορ έκδοσης.



Στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής η κορυφαία αυτή οδική συμπεριφορά πηγαίνει μερικά ακόμη βήματα πιο πέρα, προσθέτοντας πολλά ακόμη περιθώρια ελκτικής πρόσφυσης ακόμη και σε ολισθηρά οδοστρώματα υπό κακές καιρικές συνθήκες, υποστηρίζοντας έτσι το έργο του οδηγού και το αίσθημα ασφάλειας.



Αν σε όλη αυτή τη μαγική για τον κυρίως περισσότερο ψαγμένο οδηγό εικόνα, θα ψάχναμε το αντίτιμο, τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρέμειναν πενιχρά. Η συγκεκριμένη εκδοχή του πολυτελούς μεσαίου της γερμανικής εταιρίας διακρίνεται από μια απολαυστική τελειότητα σε όλους τους τομείς, καθιστώντας το ένα απόλυτα ομοιογενές και απολαυστικό σύνολο. Η ανάρτηση μπορεί να χαρακτηριστεί από μερικούς σφικτή, ιδιαίτερα στη σπορ ρύθμιση, σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι ενοχλητική. Το ότι δεν είναι το μαγικό χαλί της CClass συμπεριλαμβάνεται προφανώς στις επιλογές και των δύο εταιρειών.

 

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

Δοκιμάζουμε τη BMW 320d xDrive Steptronic

 

Εξωτερική εμφάνιση που εμπνέει δυναμισμό



Ο δυναμισμός χαρακτηρίζει και τη φιλοσοφία της διαμόρφωσης της εξωτερικής εμφάνισης του αυτοκινήτου. Οι συνολικές γραμμές παραμένουν χωρίς σημαντικές αλλαγές από την προηγούμενη γενιά, έκτη γενιά. Το εμπρός μέρος είναι εμφανώς πιο εκφραστικό με μεγαλύτερα ανοίγματα στη μάσκα. Αυτά φιλοξενούν τα επονομαζόμενα Air Curtains, τα οποία είναι ενεργά, διαφοροποιούν τη ροή του αέρα και συμβάλουν, σε συνδυασμό με το σχεδόν επίπεδο κάτω μέρος του δαπέδου, στην επίτευξη κορυφαίας αεροδυναμικής απόδοσης με συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξης του 0,25. Τα στενά LED φώτα χωρίζονται σε δύο μέρη, ενώ οι μεγάλοι προβολείς μπορεί να είναι και Laser με εμβέλεια μισού χιλιομέτρου. Στο πίσω μέρος δείχνει μεγάλο, αλλά όχι ογκώδες, ενώ κι εδώ τα φώτα είναι LED.

 

Η σχεδίαση του αμαξώματος καταφέρνει να κρύβει τις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος με το μήκος να φτάνει πλέον τα 4,7 μέτρα, έχοντας πάρει 7,6 εκατοστά από την προηγούμενη γενιά. Την ίδια στιγμή το πλάτος επίσης αυξήθηκε, αυτή τη φορά κατά 1,6 εκατοστά στα 1,83 μέτρα, ενώ το ύψος κατέβηκε ελάχιστα στα 1,44 μέτρα. Κερδισμένο, κατά 4,1 εκατοστά, από τη αύξηση του μήκος βγαίνει και το μεταξόνιο, που φτάνει πλέον τα 2,851 μέτρα.

 

Cockpit

Cockpit

 

Το όχημα εσωτερικά



Οι αλλαγές αυτές έχουμε επιφέρει σημαντική αύξηση και στην προσφορά σε χώρους, όχι μόνο για τους επιβάτες του εμπρός μέρους, αλλά και για τους πίσω. Αυτοί έχουν πλέον αυξημένη προσφορά σε χώρους για τα γόνατά τους, αλλά και τα κεφάλια τους, επιτρέποντας την άνετη παραμονή ακόμη και σε μεγαλύτερα ταξίδια. Η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, η τέλεια ηχομόνωση που αφήνει να περνούν στον εσωτερικό μόνο οι αναγκαίοι και πιο απολαυστικοί ήχοι από τα μηχανικά μέρη και ο κορυφαίος εξοπλισμός μεταβάλλουν τη κάθε μετακίνηση σε απολαυστική εμπειρία. Την ίδια στιγμή, η νέα 3άρα μπορεί να αντικαταστήσει με άνεση και περισσή ευκολία κάθε αεροπορικό ταξίδι μικρών αποστάσεων, με ελεύθερη επιλογή θέσης και χωρίς επιπλέον χρέωση για τις αποσκευές μέχρι και 480 λίτρα. Για μεγαλύτερες ανάγκες διαθέσιμη φυσικά είναι και η στέισον βάγκον εκδοχή Touring, όπου οι μεταφορικές δυνατότητες αυξάνονται από τα 500 έως και τα 1.510 λίτρα.



Οδική συμπεριφορά και κινητήριο σύνολο



Όπως είχαμε αναφέρει και στην πρώτη επαφή με την έβδομη γενιά της Σειράς 3 της BMW, που φέρει την κωδική ονομασία G20, το πλαίσιο βασίζεται στη πλατφόρμα CLAR. Η πλατφόρμα αυτή φέρει μέρη από κορυφαίας ποιότητας και αντοχής ατσάλι συμβάλλοντας στην αύξηση της ακαμψίας κατά 25% σε σχέση με το παρελθόν. Την ίδια στιγμή, η χρήση αλουμινίου σε μέρη της ανάρτησης και του αμαξώματος επέφερε μια συνολική μείωση του βάρους κατά 55 κιλά και συνολικά στα 1.530, με την κατανομή να παραμένει στο ιδανικό 50-50 μεταξύ των δύο αξόνων, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στη δημιουργία της εξαιρετικής οδικής συμπεριφοράς.



Αυτή την εξωτερική οδική συμπεριφορά υποστηρίζει με την γραμμικότητα της απόδοσής του και τη συνολική του δύναμη ο κινητήρας – διαμάντι των 190 ίππων και 400 Nm ροπής. Δίνει από χαμηλά, δεν κομπιάζει πουθενά, ακόμη και κοντά στο όριο περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονά του, ενώ συγχρόνως εξασφαλίζει στον οδηγό τον απόλυτό έλεγχο της δύναμής του. Σε συνδυασμό με το οκτάρι Steptronic κιβώτιο εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 6,9 δλ. και τελική γύρω στα 233 χ.α.ω. Την ίδια ώρα η κατανάλωση κυμαίνεται σε απόλυτα λογικά για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου επίπεδα, μη ξεπερνώντας στη δοκιμή τα 6,5 λτ. ανά 100 χλμ. Σε περίπτωση ανάγκης η απόσταση ακινητοποίησης περιορίζεται στα 35 μέτρα από τα 100 χ.α.ω., τιμή απόλυτα ικανοποιητική, πολύ δε περισσότερο που η απόδοση του συστήματος παραμένει ακέραια για πολύ μεγαλύτερη σε διάρκεια και ένταση καταπόνηση από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού.



Dashboard

Dashboard

 



Με σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας



Η γερμανική εταιρεία εξοπλίζει την 320d με μια σειρά εξοπλιστικών στοιχείων, τόσο ασφαλείας, όσο και άνεσης. Ξεκινώντας από το εσωτερικό, όπου τα επίπεδα του θορύβου μπορούν να κατέβουν τόσο χαμηλά, όσο ενός καλά μονωμένου αυτοκινήτου, ακόμη και σε ταχύτητες στο όριο του αυτοκινητοδρόμου, με τα έξτρα διπλά παράθυρα του εμπρός μέρους. Ο ψηφιακός πίνακας των οργάνων μπορεί να φτάσει και τις 12,3 ίντσες και παραμετροποιείται αναλόγως του προγράμματος οδήγησης, σίγουρα όμως όχι σε αντίστοιχο βάθος ανταγωνιστικών προτάσεων, αλλά με νέο, σημαντικά πιο ευρύ σε πληροφορίες Head up Display. Πιο εξελιγμένη αντίθετα είναι η κεντρική οθόνη των μέχρι και 10,25 ιντσών, η οποία ελέγχεται μέσω φωνής, κινήσεων του χεριού και κλασικά μέσω του κλασικού iDrive Controller με ενσωματωμένη επιφάνεια αφής. Σε μόνιμο και όλο πιο έμπιστο συνεπιβάτη εξελίσσεται η προσωπική βοηθός BMW Intelligent Personal Assistant, η οποία όχι μόνο υποστηρίζει το έργο του οδηγού, αλλά και εκπαιδεύεται στα φωνητικά του χούγια.



Ένα ολοκληρωμένο σύστημα αισθητήρων και εφαρμογών παρακολουθεί τις λειτουργίες και την κίνηση του αυτοκινήτου. Αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στην υποβοήθηση του έργου του οδηγού, ακόμη και σε επίπεδο, περιορισμένης χρονικά αλλά εντυπωσιακά ομαλής σε λειτουργία, αυτόνομης κίνησης.

 

Wheel detail

Wheel detail

 

Συνολική εκτίμηση



Συνοψίζοντας, η νέα 320s xDrive αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα της αγοράς αυτή τη στιγμή. Πέρα από την κορυφαία οδηγησιμότητά της, τις επιδόσεις της, την άνεση, την ασφάλεια και φυσικά και την εμφάνισή της, σε κερδίζει με την ομοιογενή και ολοκληρωμένη σε όλα τα επίπεδα εικόνα της, καθιστώντας την μιας πρώτης τάξη επιλογή, ακόμη και για ιδιαίτερα απαιτητικούς οδηγούς και ιδιοκτήτες. Το ότι το υψηλό κόστος είναι αντίστοιχο των χαρακτηριστικών της είναι μια αυτονόητη νομοτέλεια, ξεφεύγοντας πάντως κατά πολύ από τα 48.040 ευρώ της βασικής έκδοσης, ιδιαίτερα στην φορτωμένη εκδοχή του αυτοκινήτου της δοκιμής.



Άρης Κόκκας





 

BMW 320d xDrive Steptroncic

Κινητήρας

 

Κυβισμός (κ.εκ.):

1.995

Διάταξη/κύλινδροι:

Διαμήκης, εμπρός / 4

Τροφοδοσία:

Turbo, άμεσος ψεκασμός

Ισχύς (PS/σ.α.λ.):

190/4.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):

400/1.750

   

Επιδόσεις

 

0-100 χ.α.ω (δλ.)

6,9

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

233

   

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)

 

Μικτή

4,5

Αστική

5,2

Υπεραστική

4,1

Μέση δοκιμής

6,5

   

Εκπομπές ρύπων

 

Προδιαγραφή

Euro 6d-TEMP

CO2 (γρ./χλμ.)

118

   

Μετάδοση

 

Κίνηση

Μόνιμη τετρακίνηση

Κιβώτιο / Σχέσεις

Steptronic / 8

   

Σύστημα διεύθυνσης

 

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αμάξωμα / διαστάσεις

 

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)

4.701×1.833×1.445

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.851

Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)

480

Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)

1.615 / 2.170

Δοχείο καυσίμων (λτ.)

40

   

Ανάρτηση

 

Εμπρός

Γόνατα MacPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

   

Φρένα

 

Εμπρός / πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι

Διαστάσεις ελαστικών

 

Εμπρός / πίσω

225/50 R17

 

Προτεινόμενη τιμή λιανικής

 

Βασική έκδοση (ευρώ)

48.039




#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...