Δοκιμάζουμε τη BMW 330e
Δοκιμάζουμε τη BMW 330e, μια νέα εκδοχή στο sequel υβριδικό, Plug–in–Hybrid και ηλεκτρικό όχημα, η οποία έχει ήδη περάσει στη δεύτερη γενιά της.
Μπορεί πρωτότυπα και σπουδές υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων να έκαναν την εμφάνισή τους, μερικές φορές με τόσο εμφατικό τρόπο που αποκτούσες την αίσθηση ότι είναι ήδη προ των πυλών, σε Διεθνείς Εκθέσεις Αυτοκινήτου ήδη από τις αρχές της προ-προηγούμενης δεκαετίας, η ώρα της αλήθειας όμως κτυπά σήμερα. Και η αλήθεια αυτή είναι στενά συνυφασμένη με το βάρος αποφάσεων που πρέπει να ληφθούν και αφορούν τόσο το καταλληλότερο και μακροβιότερο τεχνολογικό προσανατολισμό, όσο και αυτό καθ’ αυτό το concept της ηλεκτροκίνησης per se μαζί με το εξωτερικό καβούκι της, δηλαδή τη μορφή και φιλοσοφία στη σχεδίαση του αυτοκινήτου.
Σε αυτή λοιπόν τη μεταβατική περίοδο, η BMW, ξεκινώντας με τα i3 και i8, αμαξώματα από ανθρακονήματα και άλλα εξωτικά υλικά, προχωρημένη εμφάνιση και άκρως νεωτεριστική φιλοσοφία φάνηκε να το πηγαίνει κατευθείαν στα ύψη. Μπορεί να έβαλε τη δική της σφραγίδα στη νέα εποχή και να απέκτησε εμπειρίες, το βήμα της εποχής όμως αποδείχθηκε ότι μάλλον πήγαινε αλλού.
Η BMW 330e, ως παράλληλη εκδοχή εκδόσεων με συμβατικό τεχνολογικό υπόβαθρο, πιάνει δηλαδή τον παλμό; Κατά την προσωπική μου άποψη ναι! Κι όχι μόνο ως προς τις τεχνολογικές της επιλογές, αλλά κυρίως ως προς την συνολική της φιλοσοφία και κατεύθυνση. Δεν πρόκειται δηλαδή για μια ειδική, extravagant πρόταση αυτοκίνησης, αλλά ένα καθημερινό αυτοκίνητο, αντίστοιχο των υπόλοιπων μοντέλων που έχει να προσφέρει η εταιρεία στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών οχημάτων.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν διαφοροποιείται. Διαφοροποιείται στην πράξη και την καθημερινότητα και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό, που μοιάζει να βγάζει τη γλώσσα στις αδελφές της. Συγχρόνως διαφοροποιείται και από το Plug in παρελθόν της, μια και αποτελεί την πλέον αποτελεσματική και ουσιαστική πρόταση.
Πάμε να δούμε γιατί…
Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε ότι το τεχνολογικό υπόβαθρο αποτελείται από το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των τεσσάρων κυλίνδρων, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο Steptronic κιβώτιο των 8 σχέσεων. Για την περίσταση, το κιβώτιο έχει μακρύνει κατά 15 χιλιοστά για να φιλοξενήσει τον ηλεκτροκινητήρα των 83 kW και 265 Nm ροπής και συνολικά 252 ίππων και 420 Nm ροπής. Η λύση αυτή εξασφαλίζει απόλυτα ήσυχη και χωρίς παρενέργειες μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών της κίνησης.
Η επιλογή του sport προγράμματος οδήγησης περιλαμβάνει τη λειτουργία XtraBoost αυξάνει για 10 δλ. την απόδοση στους 292 ίππους. Στην ηλεκτρική λειτουργία εξασφαλίζεται αυτονομία γύρω στα 45 χλμ., ενώ η τελική περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα.
Η τοποθέτηση των μπαταριών Ιόντων λιθίου 12 kWh κάτω από το πίσω κάθισμα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του χώρου των αποσκευών κατά σχεδόν 100 λίτρα, στα 375, ενώ το ντεπόζιτο της βενζίνης, που έχει μετακομίσει πάνω από τον πίσω άξονα, έχει χωρητικότητα 40 λίτρων.
Στην πράξη η 330e αποδεικνύει ότι πρόκειται για ένα όχημα υψηλής και σύγχρονης τεχνολογίας. Υπό τον διαστημικό ήχο των εξωτερικών ηχείων που ενημερώνει τους πεζούς για την, διαφορετικά, αθόρυβη παρουσία της κυλάει μαλακά κι αθόρυβα πάνω από τις περισσότερες αστικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας απόλυτα πολυτελή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό.
Με ακέραιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα
Ο προγραμματισμός του συστήματος πλοήγησης γίνεται εύκολα μέσω φωνής, οθόνης αφής και περιστροφικού πολυδιακόπτη. Το εν λόγω σύστημα αναλαμβάνει μεταξύ άλλων και την εναλλαγή στη λειτουργία των δύο κινητήριων μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη του και τη διάρθρωση της κίνησης στα επόμενα χιλιόμετρα της επιλεγμένης διαδρομής. Καμία από τις διεργασίες που συμβαίνουν στη διαδικασία αυτή, μεταξύ άλλων και η ανάκτηση ενέργειας, δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.
Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου παραμένει ακέραιος και υποστηρίζεται από την ηλεκτρική του υπόσταση, προσφέροντας την χαρακτηριστική δυναμική οδική συμπεριφοράς μας τριάρας. Η καθημερινή νυκτερινή φόρτιση διάρκειας έξι περίπου ωρών σε κοινή πρίζα, συμβάλει καθοριστικά στη μείωση του κόστους της καθημερινής χρήσης, εφ όσον τα διανυθέντα χιλιόμετρα παραμένουν κοντά στα 50 με 60.
Με τον τρόπο αυτό η νέα BMW 330e αποτελεί μια από τις πιο επίκαιρες κι απόλυτα ενδιαφέρουσες επιλογές μη συμβατικού πολυτελούς οχήματος, ανταποκρινόμενη με τον αποτελεσματικότερο τρόπο στις επιταγές της δυναμικά μεταβαλλόμενης αρχής της τρέχουσας δεκαετίας.
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ
BMW 330e |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): |
1.998 |
Διάταξη/κύλινδροι: |
Διαμήκης εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: |
Άμεσος ψεκασμός, διπλός χρονισμός, twin-scroll turbo |
Μέγιστη ισχύς (PS/σ.α.λ.): |
184/5.000-6.500 |
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
300/1.350-4.500 |
Ηλεκτρικό σύστημα |
|
Ηλεκτροκινητήρας |
Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με ενσωματωμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα ανάκτησης ενέργειας |
Μέγιστη ισχύς (αντιστοιχία σε PS/σ.α.λ.): |
88/2.500 |
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
250/0-2.500 |
Συνολική απόδοση υβριδικού συστήματος |
|
Συνολική Ισχύς συστήματος (PS): |
292 |
Συνολική Ροπή συστήματος (Nm): |
420 |
Μπαταρία υβριδικού συστήματος |
|
Τεχνολογία / Θέση |
Ιόντων λιθίου, δάπεδο καμπίνας και χώρου αποσκευών |
Τάση (Volt) |
354 |
Χωρητικότητα (kWh, συνολική / διαθέσιμη) |
11,5 / – |
Φόρτιση οικιακή 230V 12,5 A στο 80% (ώρες) |
4,3 |
Φόρτιση οικιακή 230V 12,5 A στο 100% (ώρες) |
6 |
Φόρτιση Wallbox 3,7 kW στο 100% (ώρες) |
3,6 |
Ηλεκτρική αυτονομία (χλμ.) |
64 |
Μετάδοση |
|
Κίνηση |
Πίσω άξονας |
Κιβώτιο / Σχέσεις |
Αυτόματο 8 σχέσεων |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) |
5,8 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
230 |
Ηλεκτρική Κατανάλωση |
|
Ηλεκτρική Μικτή NEFZ (kWh/100 χλμ.) |
1,6 |
Κατανάλωση ρεύματος (kWh/100 χλμ.) |
14,8 |
– |
|
Μέση δοκιμής βενζίνη (λτ./100 χλμ) |
6,3 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή |
Euro 6d |
CO2 (γρ./χλμ.) |
35 |
Σύστημα διεύθυνσης |
|
Τύπος/υποβοήθηση |
Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Στροφές τιμονιού |
– |
Κύκλος στροφής αμαξώματος (μ.) |
11,3 |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) |
4.709/1.827/1.442 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.851 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) |
375 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) |
1.845 / 2.300 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) |
41 |
Ανάρτηση |
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω |
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική |
Φρένα |
|
Εμπρός / πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών |
|
Εμπρός / πίσω |
225/50 R17 |
Προτεινόμενη τιμή λιανικής |
|
Βασική έκδοση (ευρώ) |
50.600 |