Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic
Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic, ένα μοντέλο που σε κάθε περίπτωση ξεχωρίζει τόσο με τον αυτόνομο, όσο και με τον καινοτομικό χαρακτήρα του.

 

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

Δοκιμάζουμε τη Mercedes EQC SUV 400 4matic

 

Το μεγάλο βήμα της Mercedes προς την σοβαρή ηλεκτροκίνηση ξεκινά με το EQC, ένα εντυπωσιακό και δυνατό ηλεκτρικό SUV, το οποίο δοκιμάζουμε στην πρώτη του έκδοση 400 4matic.



Ας ξεκινήσουμε όμως με τα σύμβολα. Στο συνδυασμό γραμμάτων EQ προστίθεται σε κάθε ηλεκτρικό όχημα της εταιρείας ένα γράμμα που θα αναφέρεται στην κατηγορία του οχήματος, όπως αυτό το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Στην προκειμένη περίπτωση το C αναφέρεται στην μικρομεσαία κατηγορία και μάλιστα στο SUV της, το οποίο δεν αναφέρεται αλλά υπονοείται. Ο αριθμός 400 αναφέρεται στην τάση της μπαταρίας των 405 V και το 4matic στην τετρακίνηση, στην προκειμένη από τους δύο ασύγχρονους ηλεκτροκινητήρες.

 

Mercedes EQC SUV 400 4matic

Mercedes EQC SUV 400 4matic

 

Κύρια χαρακτηριστικά



Και μια και ξεκινήσαμε από τις τεχνικές παραμέτρους, ας συνεχίσουμε στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του είδους που καθορίζουν το αν μη τι άλλο εντυπωσιακό πρώτο δείγμα γραφής της μάρκας. Το πλαίσιο αποτελεί μια ειδικά εξελιγμένη εκδοχή αυτού της GLC και η συστοιχία των μπαταριών τοποθετείται στο δάπεδο. Έχει χωρητικότητα 80 kWh και αποτελείται από 384 κυψέλες συνολικού βάρους 650 κιλών. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετούνται πάνω σε ξεχωριστά υποπλαίσια, ένας εμπρός κι ένας πίσω, εξασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό κίνηση και στους δύο άξονες. Ο ηλεκτροκινητήρας του εμπρός μέρους έχει ρυθμιστεί ώστε να αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές, αναλαμβάνοντας έτσι και ως βασικό ρόλο την κίνηση στην πόλη και σε χαμηλότερες ή μεσαίες ταχύτητες. Το αυτόματο κιβώτιο είναι μιας σχέσης.

 

Engine

Engine

 

Η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τους 408 ίππους και τα 750 Nm ροπής, ενώ το καθαρό βάρος ξεκινά από τα 2.495 κιλά. Η κατανάλωση υπολογίζεται στις 20,1 kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 5,1 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ. Η αυτονομία υπολογίζεται στα 470 χλμ. ο χρόνος φόρτισης κυμαίνεται αναλόγως του συστήματος φόρτισης από λιγότερο από μια ώρα σε ταχυφορτιστή με έως 100 kW σε έως και 11 ώρες σε οικιακό Wallbox 11 kW. Καλό είναι να γνωρίζει κανείς ότι η φόρτιση της μπαταρίας πρέπει να γίνεται μεταξύ 10 και 80% ώστε να είναι ταχύτερη και για καλύτερη προστασία της.



Το ηλεκτρικό σύστημα της EQC υποστηρίζεται από μια σειρά αλλαγών στη σχεδίαση. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει κατέβει στο 0,27, τιμή ιδιαίτερα χαμηλή για αυτοκίνητο του είδους. Η τιμή αυτή έχει επιτευχθεί με προσεκτική σχεδίαση στο εμπρός μέρος και ιδιαίτερα στους αεραγωγούς, στον προφυλακτήρα, στα φτερά και τους τροχούς, ενώ και το δάπεδο είναι επίπεδο. Η συνολική σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι πολυτελής με πληθώρα καλοδουλεμένων και προσεκτικά εναρμονισμένων στο σύνολο επιμέρους μερών.

 

Interior look

Interior look

 

Το όχημα εσωτερικά



Η ίδια εικόνα επικρατεί και στο εσωτερικό, όπου μια σειρά από φρέσκες ιδέες στη διαμόρφωση βασικών μερών, η κορυφαία ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης, όπως επίσης και η αυτονόητη διαχείριση των πολλαπλών λειτουργιών διαμορφώνουν ένα όμορφο και απολαυστικό περιβάλλον. Μεγάλες και με σωστά δομημένα μενού οθόνες σε συνδυασμό με κορυφαία φωνητική διαχείριση μέσω του Hey Mercedes αυξάνουν κατακόρυφα την εργονομία και την εικόνα της συμβατότητας με τις μελλοντικές εξελίξεις.



Τα επίπεδα άνεσης είναι υψηλά τόσο από την επάρκεια των χώρων, όσο και την αποτελεσματική ανάρτηση και τα ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα των θορύβων που φτάνουν στο εσωτερικό. Σε αυτό συμβάλλουν άλλωστε καθοριστικά, η έλλειψη του κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αποδοτική αεροδυναμική σχεδίαση και η γενικότερα κορυφαία ηχομόνωση.

 

Cockpit

Cockpit

 

Με πέντε διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης



Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε προγράμματα οδήγησης, ενώ η ηλεκτρονική διαχείριση λαμβάνει υπόψη της τα δεδομένα της διαδρομής από το σύστημα πλοήγησης ώστε να μεγιστοποιεί την απόδοση της μπαταρίας. Για τον ίδιο λόγο, την προώθηση αναλαμβάνει κατά κύριο λόγο ο κινητήρας του εμπρός άξονα και μόνο όταν απαιτείται ταχύτερη επιτάχυνση ή επιπλέον ελκτική πρόσφυση μπαίνει στο παιχνίδια και ο αυτός του πίσω άξονα.



Κατά την πλεύση και το φρενάρισμα αναλαμβάνει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με αντίστοιχο στόχο, αν και κάποιες φορές το δεύτερο εντονότερα από όσο θα ήθελε ο οδηγός.



Αντίθετα, το γκάζι διακρίνεται για την ακρίβεια της απόκρισής του και σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, τη σφικτή (και λόγω αυξημένου βάρους) ανάρτηση, τη τετρακίνηση και το γενικότερα άμεσο τιμόνι βοηθούν τον οδηγό στον έλεγχο του αυξημένου βάρους, το οποίο μπορεί να πλησιάσει, ως μικτό, τους τρεις τόνους.



Συνολικά, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes, μπορεί να μην αποτελεί μια δημιουργία από λευκό χαρτί, σε κάθε περίπτωση ξεχωρίζει τόσο με τον αυτόνομο, όσο και με τον καινοτομικό χαρακτήρα του. Σε αυτό συμβάλλουν τα μεγάλα βήματα εξέλιξης που ενσωματώνει σε θέματα τεχνολογίας, σχεδίασης, αλλά και εμπορικής τοποθέτησης στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων. Η ανώτατη προτεινόμενη τιμή λιανικής έχει οριστεί στα 76.630 ευρώ, χωρίς τις επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος.

 

Detail

Detail

 



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

 

Mercedes EQC SUV 400 4matic

Ηλεκτρικό σύστημα

2 ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες

Θέση / τοποθέτηση 1ου κινητήρα

Εμπρός / εγκάρσια

Θέση / τοποθέτηση 2ου κινητήρα

Πίσω / εγκάρσια

Συνολική Ισχύς συστήματος (PS):

408

Συνολική Ροπή συστήματος (Nm):

705

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Τάση (V)

405

Xωρητικότητα (kWh)

80

   

Μετάδοση

 

Κίνηση

Τετρακίνηση

Κιβώτιο / Σχέσεις

Αυτόματο μονής σχέσης

   

Επιδόσεις

 

0-100 χ.α.ω (δλ.)

5,1

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

180

   
   

Κατανάλωση

 

Μικτός κύκλος WLTP (kWh/100 χλμ.)

22,3-25

Μέση δοκιμής (kWh/100 χλμ.)

23,8

   

Αυτονομία (χλμ.)

431

   

Εκπομπές ρύπων

 

Προδιαγραφή

Euro 6d

CO2 (γρ./χλμ.)

0

   

Σύστημα διεύθυνσης

 

Τύπος/υποβοήθηση

Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση

Στροφές τιμονιού

Κύκλος στροφής αμαξώματος (μ.)

11,4

   

Αμάξωμα / διαστάσεις

 

Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.)

4762 x 1884 x 1624

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.873

Χώρος αποσκευών (λτ./VDA)

500-1.460

Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά)

2.495 / 2.940

   

Ανάρτηση

 

Εμπρός

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική, πνευματική απόσβεση

   

Φρένα

 

Εμπρός / πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι

Διαστάσεις ελαστικών

 

Εμπρός / πίσω

235/55 R19 / 255/50 R19

   

Προτεινόμενη τιμή λιανικής

 

Βασική έκδοση (ευρώ)

76.630

   




#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...