Δοκιμάζουμε το Honda CR-V AWD e:HEV
Δοκιμάζουμε το Honda CR-V AWD e:HEV και σας παρουσιάζουμε με λεπτομέρειες ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος με εξαιρετικό μηχανολογικό εξοπλισμό.
H έναρξη της διάθεσης του Honda CR–V AWD Hybrid i–MMD εντάσσεται στα μεγάλα βήματα εξηλεκτρισμού των μοντέλων της μάρκας, η οποία θα ολοκληρωθεί το 2025.
Ο υψηλός ρυθμός πωλήσεων του CR–V στις περισσότερες αγορές του κόσμου αναδεικνύεται σε βασικό μοχλό μετασχηματισμού της μάρκας σε εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στον τομέα της τεχνολογίας, όσο και στην εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων.
Ανέκαθεν, άλλωστε, το μεγάλο SUV της ιαπωνικής μάρκας προσέδιδε κύρος και υποστήριζε την εικόνα της, όντας ένα από τα πιο ποιοτικά σε κατασκευή, εξελιγμένα, ακόμη κι αν η υβριδική εκδοχή άργησε λίγο, σε τεχνολογία, απολαυστικά στην οδήγηση και τη χρήση και αξιόπιστα μοντέλα της υποκατηγορίας των πολυτελών, μεγάλων, SUV.
Αυτή την παράδοση έρχεται να συνεχίσει και χρωματίσει με τα δικά της χαρακτηριστικά η i–MMD, intelligent Multi Mode Drive, νέα έκδοση. Όχι απλά έξυπνη, πανέξυπνη θα έλεγα, ιδιαίτερα αν κρίνω εκ του αποτελέσματος. Με μια μέση κατανάλωση μιας, όχι και τόσο φιλικής, δοκιμής στα 6,8 λτ./100 χλμ., (επίσημη 5,5 λτ./100 χλμ.) για ένα αμάξωμα 1,7 τόνων, το νέο CR–V αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα του είδους. Συγχρόνως αντανακλά τις εντυπωσιακές δυνατότητες της τεχνολογίας των ηλεκτρικών – υβριδικών οχημάτων, η οποία, μάλιστα, επιχειρεί ακόμη τα πρώτα της βήματα. Έχουμε να δούμε πολλά ακόμη!
H παραγωγή της ενέργειας
Τα βασικά μέρη του συστήματος απαρτίζουν ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος i–VTEC βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, (όπου οι βαλβίδες εισαγωγής παραμένουν ανοιχτές για μεγαλύτερο χρόνο κατά την συμπίεση, αυξάνοντας την τελευταία στο 13:1 και αντίστοιχα την απόδοση του καυσίμου σε σημαντικά πιο υψηλά επίπεδα από ό,τι στον κύκλο Otto) κυβισμού 2,0 λίτρων μέγιστης απόδοσης 145 ίππων και 175 Nm ροπής.
Μια ισχυρή μονάδα ηλεκτρονικής διαχείρισης συνδέει τον εν λόγω κινητήρα εσωτερικής καύσης με ένα σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων, απόδοσης αντίστοιχης 184 ίππων και 315 Nm ροπής. Τη μεταφορά της δύναμης στους τροχούς αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο απευθείας μετάδοσης με σταθερή σχέση, το οποίο εκμηδενίζει τις διακοπές μετάδοσης της ροπής και τους όποιους κραδασμούς αυτή επιφέρει. Το τεχνολογικό υπόβαθρο συμπληρώνει μια σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία και αποθηκεύει την ενέργεια κατά τις φάσεις της ανάκτησης. Στη λειτουργία της τελευταίας μπορεί να επέμβει ο οδηγός μέσω των δύο, ιδιαίτερα εύχρηστων και αποτελεσματικών, μοχλοδιακοπτών στο πίσω μέρος του τιμονιού.
Προγράμματα οδήγησης και τρόπος λειτουργίας
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα, φιλοξενούνται οι διακόπτες διαχείρισης του κιβωτίου, ξεχωριστοί για κάθε επιλογή, Parking, Reverse, Neutral και Drive, μαζί με το χειρόφρενο και το Auto Hold, την αυτόματη δηλαδή λειτουργία του χειρόφρενου, όπως επίσης και τα τρία προγράμματα οδήγησης, EV, Econ και Sport. Η μονάδα ηλεκτρονικής διαχείρισης επιλέγει κατά βάση την κίνηση των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα. Όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιεί μια γεννήτρια παραγωγής ρεύματος υποστηρίζοντας την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, ενώ στην ομαλή, χωρίς επιταχύνσεις, κίνηση κινεί απευθείας τους τροχούς.
Νέος, ψηφιακός πίνακας οργάνων
Ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος απεικονίζεται, κατ΄ επιλογήν στο νέο ψηφιακό πίνακα των οργάνων, ο οποίος είναι πλούσιος σε πληροφορίες, αλλά σχετικά απαιτητικός στη διαχείρισή του, ενώ και σχεδιαστικά λιγότερο ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλες υλοποιήσεις. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική οθόνη, η οποία είναι μεν εξελιγμένη και πλήρης σε υπηρεσίες, παρόλα αυτά στερεί σε εμφάνιση και γραφικά, συνολικά και στις επιμέρους οθόνες της.
Εσωτερική κι εξωτερική εμφάνιση
Η Honda έχει αποδείξει διαχρονικά ότι είναι μια εταιρεία του Είναι και λιγότερο του Φαίνεσθαι! Η αξία αυτή αντανακλάται στο μάλλον ξεπερασμένο, εκτός του όμορφου και πολυεπίπεδου ταμπλό, πλέον εσωτερικό του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα στην περιοχή της κεντρικής κονσόλας. Και δεν είναι μόνο το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός έχει δώσει πανέμορφες υλοποιήσεις στον τομέα αυτό. Πολύ περισσότερο, η συνολική αξία του αυτοκινήτου, τα κατά κύριο λόγο ποιοτικά και πολύ καλής συναρμογής υλικά των επενδύσεων, αλλά και η καλοδουλεμένη και όμορφη εξωτερική εμφάνιση μοιάζουν να αποζητούν ένα πιο όμορφο και πιο ψαγμένο σχεδιαστικά ταίρι στο εσωτερικό.
Εμπειρία οδήγησης και παραμονής
Οι επιβάτες τα έχουν όλα στο εσωτερικό του νέου Honda CR–V. Μεγάλους χώρους, άνετα και σταθερά καθίσματα, πλειάδα αποθηκευτικών χώρων, παροχές ρεύματος, ιδιαίτερα αποδοτικό κλιματισμό και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Η ανάρτηση εξουδετερώνει την συντριπτική πλειοψηφία των κραδασμών και των θορύβων, ενώ με την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση η όλη εμπειρία θυμίζει μαγικό χαλί.
Παρά το γεγονός ότι η μπαταρία έχει αποσπάσει 64 λίτρα από τον χώρο αποσκευών των 497 πλέον λίτρων, ο τελευταίος παραμένει τεράστιος. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το CR–V συγκαταλέγεται στα ελάχιστα οχήματα, ακόμη και της κλάσης του, που είναι σε θέση να φιλοξενήσουν ένα μεγάλο ποδήλατο στο εσωτερικό του, χωρίς να αφαιρεθεί η μια ρόδα του.
Ο οδηγός έχει ακόμη μερικούς λόγους για να περνάει καλά. Άκαμπτο και σταθερό πλαίσιο, όπως επίσης και καλορυθμισμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με το άμεσο και ακριβές ως προς την κατευθυντικότητα τιμόνι εξασφαλίζουν απολαυστικό cruising. Κι αν αποφασίσει να πιέσει λίγο περισσότερο σε μια επαρχιακή διαδρομή, οι κλίσεις παραμένουν λογικές, τα επίπεδα πρόσφυσης, ελκτικής και πλευρικής, πολύ υψηλά και η κίνηση στο όριο των δυνάμεων της φυσικής, ασφαλής, προβλέψιμη και απολαυστική. Επιλέγοντας δε και το Sport πρόγραμμα οδήγησης είναι σε θέση να απολαύσει τον δυναμισμό των επιδόσεων ενός ολοκληρωμένου υβριδικού συστήματος. Τα αποτελεσματικά και ανθεκτικά φρένα, συμπληρώνουν την πολύ θετική συνολική εικόνα.
Συνολικά
Η αρχική επιφύλαξη για το πόσο εύκολα θα μπορούσε ένα υβριδικό αυτοκίνητο να αντικαταστήσει το επιτυχημένο πετρελαιοκίνητο i–DTEC θρυμματίζεται γρήγορα κάτω από το βάρος των ισχυρότερων επιδόσεων και της πραγματικά χαμηλής κατανάλωσης. Το Honda CR–V AWD e:HEV είναι ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος με εξαιρετικό μηχανολογικό εξοπλισμό και κορυφαία εκμετάλλευση των φυσικών πόρων. Το γεγονός πως συγχρόνως είναι απολαυστικό και εύχρηστο αυξάνει κατακόρυφα τον βαθμό της ελκυστικότητάς του.
Honda CR-V AWD e:HEV |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): |
1.993 |
Διάταξη/κύλινδροι: |
Εγκάρσια εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: |
Άμεσος ψεκασμός, διπλός χρονισμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): |
145/6.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
175/4.000 |
Υβριδικό σύστημα |
2 ηλεκτροκινητήρες |
Συνολική Ισχύς συστήματος (PS): |
184 |
Συνολική Ροπή συστήματος (Nm): |
315 |
Μπαταρία: |
Ιόντων λιθίου |
Μετάδοση |
|
Κίνηση |
Τετρακίνηση |
Κιβώτιο / Σχέσεις |
Αυτόματο μονής σχέσης |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) |
8,9 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
180 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μικτή |
5,5 |
Αστική |
– |
Υπεραστική |
– |
Μέση δοκιμής |
6,8 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή |
Euro 6d |
CO2 (γρ./χλμ.) |
126 |
Σύστημα διεύθυνσης |
|
Τύπος/υποβοήθηση |
Κρεμαγιέρα διπλού οδοντωτού κανόνα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Στροφές τιμονιού |
2,34 |
Κύκλος στροφής αμαξώματος (μ.) |
11,8 |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) |
4.600×2.117×1.689 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.662 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) |
497-1.692 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) |
1.743 / 2.275 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) |
57 |
Ανάρτηση |
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω |
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική |
Φρένα |
|
Εμπρός / πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών |
|
Εμπρός / πίσω |
235/60 R18 |
|
|
Προτεινόμενη τιμή λιανικής |
|
Βασική έκδοση (ευρώ) |
44.800 |