Δοκιμάζουμε το Mini Countryman Cooper S Steptronic
Δοκιμάζουμε το Mini Countryman Cooper S Steptronic, με την SUV εκδοχή του Mini να δέχεται μια σειρά βελτιωτικών επεμβάσεων, στην εμφάνιση, αλλά κυρίως στον εξοπλισμό και στο τεχνολογικό της υπόβαθρο.
Στο αμάξωμα διακρίνουμε την νέα μάσκα, τα LED φώτα, που υπάρχουν και στο πίσω μέρος με τη χαρακτηριστική αναφορά στη βρετανική σημαία, νέες, όμορφες ομολογουμένως, ζάντες και τα καλαίσθητα μαύρα γυαλιστερά ένθετα. Οι διαστάσεις παραμένουν ως είχαν.
Το όχημα εσωτερικά
Στο εσωτερικό σημαντική διαφοροποίηση αποτελεί η δυνατότητα επιλογής ψηφιακού πίνακα οργάνων σε ματ οθόνη. Είναι ευανάγνωστος και οι πληροφορίες διαμορφωμένες με αυτονόητο τρόπο, οι δυνατότητες όμως παραμετροποιήσεις παραμένουν περιορισμένες. Η κυκλική οθόνη των 8,8 ιντσών είναι αφής και μπορεί να διαχειριστεί από πρόσθετο περιστροφικό διακόπτη. Συνεχίζει να είναι εργονομική και εύκολη στη διαχείρισή της. Τα υπόλοιπα, αναλογικά, χειριστήρια, παραμένουν, ευτυχώς, ως είχαν, όπως επίσης και η γενικότερη υψηλή ποιότητα των υλικών και συναρμολόγησης.
Η θέση οδήγησης παραμένει σχετικά όρθια, αλλά άνετη και ευχάριστη, τα καθίσματα στηρίζουν σωστά τα σώματα και η εύρεσης μιας άνετης ή δυναμικής θέσης οδήγησης είναι απόλυτα εφικτή. Οι κάθετες γυάλινες επιφάνειες συνεχίζουν να διαμορφώνουν μια όμορφη και οικεία ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, προσφέροντας συγχρόνως πολύ καλή ορατότητα.
Παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εμφανώς σφικτή, το πολύ καλό πλαίσιο, η ηχομόνωση και η απόσβεση, εξασφαλίζουν άνετη και ήσυχη διαμονή στο εσωτερικό. Το τελευταίο διαθέτει άνετους χώρους για τέσσερις και επαρκείς για πέντε επιβάτες, ενώ οι αποσκευές όγκου από 450 έως και 1.390 λίτρα.
Σφικτή ανάρτηση και άμεσο σύστημα διεύθυνσης
Τιμώντας το διακριτικό Cooper S, το εν λόγω Countryman με απόσταση αμαξώματος από το έδαφος 16,5 εκατοστών, διακρίνεται για τη σφικτή του ανάρτηση, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και την έλλειψη επιρροών από τους κινητήριους εμπρός τροχούς στο τιμόνι. Τα όρια της πρόσφυσης είναι ψηλά, το turn in στη στροφή απολαυστικό και γνήσιο Mini και η σταθερότητα ακόμη και σε ανοικτές καμπές με πολλά χιλιόμετρα στο ταχύμετρο εντυπωσιακή. Επιπρόσθετα, η επέμβαση των ηλεκτρονικών σε περιπτώσεις υπερβολής ή λάθους εκτίμησης, ήπια και ενταγμένη στη λογική του τρόπου κίνησης του αυτοκινήτου.
Το τελευταίο δεν μπορεί να το αποκλείσει κανείς, μια και ένα βαρύ και ίσως λιγότερο έμπειρο πόδι, εύκολα θα φτάσει τα όρια των νόμων της φύσης, ιδιαίτερα σε οδοστρώματα με μειωμένο συντελεστή πρόσφυσης. Η τετρακίνητη έκδοση, θα είχε προφανώς να πει ένα παραπάνω λόγο σε αυτή την παράμετρο. Σε κάθε περίπτωση, η δύναμη των 178, αντί των 192 της προηγούμενης εκδοχής, ίππων δεν εξασφαλίζει μόνο προσαρμογή στη Euro-6d προδιαγραφή ρύπων, αλλά περίσσεια δύναμης. Τα 100 πρώτα χ.α.ω. έρχονται σε 7,4 δλ. και η τελική ταχύτητα ξεπερνά κατά πολύ τα 200 χ.α.ω., επιδόσεις στις οποίες συμβάλλουν αποφασιστικά η γραμμική απόδοση του κινητήρα γενικότερα, η ροπή των 280 Nm, διαθέσιμων ήδη από τις 1.350 σ.α.λ. και το κατ’ επιλογήν με μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι Steptronic κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.
Περί κινητήρα και τιμής απόκτησης…
Ο ίδιος ο κινητήρας είναι τετρακύλινδρος turbo δίλιτρος με απευθείας ψεκασμό και διπλό χρονισμό. Είναι δυνατός, αλλά όχι νευρικός, αμεσότατος στην απόκρισή του και παρόν σε όλο το φάσμα των στροφών. Η επίσημη, NEFZ, μέση κατανάλωσή του έχει μειωθεί στα 6,2 λτ./100 χλμ., στην πράξη η τιμή αυτή είναι προσεγγίσιμη με οικολογική οδήγηση, μια καθημερινή, λογική μετακίνηση την ανεβάζει κατά ένα περίπου λίτρο, ενώ μια σπορ και απαιτητική οδήγηση κοντά στα 10 λτ./100 χλμ.
Άλλωστε, το Mini Countryman Cooper S δεν σταματάει, παρά τον SUV χαρακτήρα του, να διαθέτει έντονα σπορ χαρακτηριστικά και καταβολές, συνδυασμένα μάλιστα με πολύ όμορφη σχεδίαση, προσοχή στη λεπτομέρεια και πολυτελή χαρακτηριστικά. Το αντίτιμο για όλα αυτά είναι ανάλογο, με τη βασική τιμή της έκδοσης One των 116 ίππων να ξεκινά από τα 22.330 ευρώ και την εν λόγω Cooper S από τα 33.745 ευρώ. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον πάντως έχουν οι ειδικές προσφορές που διαμορφώνει η ελληνική αντιπροσωπεία, με πλούσιο εξοπλισμό και προσιτά χρηματοδοτικά προγράμματα.
Κύρια χαρακτηριστικά μοντέλου
Mini Countryman Cooper S Steptronic |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): |
1.998 |
Διάταξη/κύλινδροι: |
Εγκάρσια εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: |
Turbo, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): |
178/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
280/1.350 |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) |
7,4 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
225 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μικτή |
6,2 |
Αστική |
– |
Υπεραστική |
– |
Μέση δοκιμής |
8,1 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή |
Euro 6d |
CO2 (γρ./χλμ.) |
142 |
Μετάδοση |
|
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο / Σχέσεις |
Αυτόματο / 8 |
Σύστημα διεύθυνσης |
|
Τύπος/υποβοήθηση |
Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) |
4.297×1.822×1.557 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.670 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) |
450-1.390 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) |
1.645 / 2.130 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) |
51 |
Ανάρτηση |
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω |
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική |
Φρένα |
|
Εμπρός / πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών |
|
Εμπρός / πίσω |
225/50 R18 |
|
|
Προτεινόμενη τιμή λιανικής |
|
Βασική έκδοση (ευρώ) |
33.745 |