Παρουσιάζουμε το Honda Jazz Crosstar e:HEV
Παρουσιάζουμε το Honda Jazz Crosstar e:HEV, μια έκδοση η οποία διαφοροποιείται με δύο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, την περισσότερο περιπετειώδη δυναμική και την σαφή περιβαλλοντική της παράμετρο.
Το Jazz Crosstar είναι ένα crossover της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων (B segment), το οποίο αν και υιοθετεί SUV στοιχεία, δεν απομακρύνεται καθοριστικά από την mainstream εκδοχή. Βασική πρακτική διαφορά είναι η αύξηση της απόστασης κατά 1,6 εκατοστά στα 15,2 συνολικά, μέσω της τοποθέτησης νέων ελατηρίων στην ανάρτηση και ελαστικών με μεγαλύτερο ύψος.
Το στοιχείο αυτό εξασφαλίζει ασφαλέστερη και πιο ήσυχη προσπέλαση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ασφάλτινου και μη. Με τον τρόπο αυτό, το Jazz Crosstar θα φτάσει πιο εύκολα και πιο άνετα σε περισσότερο απομακρυσμένες περιοχές για αθλητικές ή περισσότερο περιπετειώδεις δραστηριότητες.
Μια σειρά από αναβαθμίσεις στην εξωτερική και εσωτερική εμφάνιση τονίζουν το δυναμισμό του τρόπου ζωής μερίδας, τουλάχιστον, του κοινού του. Ράγες οροφής για πρόσδεση αθλητικού ή ελεύθερου χρόνου εξοπλισμού, αδιάβροχες επενδύσεις στο εσωτερικό για προστασία από φαινόμενα της φύσης και μια σειρά από όμορφα μέρη για τη διακόσμηση του αμαξώματος.
Οι επιλογές αυτές αναβαθμίζουν συνολικά την εικόνα του crossover Jazz, καθιστώντας το ένα πραγματικά όμορφο κι ελκυστικό αυτοκίνητο. Έτσι λοιπόν το πρώτο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, το Crosstar, επιβεβαιώνει διττά τη διαφοροποιήσή του από το Jazz.
H περιβαλλοντική παράμετρος του Jazz Crosstar e:HEV
Η προσθήκη μερών στο αμάξωμα και οι υπόλοιπες αλλαγές έχουν επιφέρει μια αύξηση 25 κιλών στο καθαρό βάρος, το οποίο πλέον ξεκινά από τα 1.228 κιλά. Οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί ελαφρώς, κυρίως λόγω των προαναφερόμενων αλλαγών. Την ίδια στιγμή, ο χώρος των αποσκευών ξεκινά από τα 304 και φτάνει τα 1.205 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Διαθέσιμα είναι και τα καινοτόμα Magic Seats καθίσματα του πίσω μέρους, τα οποία επιτρέπουν τη φόρτωση ακόμη και ποδηλάτου, εγκάρσια στο εσωτερικό του αυτοκινήτου (με αφαίρεση της μιας ρόδας).
Οι αλλαγές αυτές, όπως και η περιορισμένη αύξηση του βάρους, δεν έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην περιβαλλοντική εικόνα του Jazz Crosstar, μια και διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Το δεύτερο λοιπόν ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του είναι το e: HEV, το οποίο διαμορφώνεται από τον γνωστό μας τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο κινητήρας λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνδυάζεται με CVT κιβώτιο μεγιστοποιώντας την εκμετάλλευση του καυσίμου. Η απόδοσή του ανέρχεται στους 98 ίππους και τα 131 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας σβέλτες επιδόσεις και κυρίως μέση, πραγματική, κατανάλωση πολύ κοντά στην επίσημη τιμή των 4,5 λτ./100 χλμ.
Ευκολία κίνησης σε πολυτελές περιβάλλον
Το Jazz Crosstar e:HEV παραμένει ένα άνετο και ευχάριστο στην οδήγησή του αυτοκίνητο, με καλή κατευθυντικότητα, σχετικά ακριβές, αλλά όχι ιδιαίτερα άμεσο τιμόνι και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά πλαίσια, ενώ και τα φρένα αναδεικνύονται αποτελεσματικά και ανθεκτικά. Ο εξοπλισμός είναι πλήρης περιλαμβάνοντας ψηφιακό πίνακα οργάνων, προηγμένη κεντρική οθόνη, ποιοτικές επενδύσεις και γενικότερα χαρακτηριστικά αυτοκινήτου υψηλών απαιτήσεων. Η τιμή διάθεσης ξεκινά από τα 28.900 ευρώ και φτάνει τα 29.500 ευρώ εάν επιλεχθεί η διχρωμία του αμαξώματος.
Honda Jazz Crosstar e:HEV |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): |
1.498 |
Διάταξη/κύλινδροι: |
Εγκάρσια εμπρός / 4 |
Τροφοδοσία: |
Άμεσος ψεκασμός, διπλός χρονισμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): |
98/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
131/4.500 |
Υβριδικό σύστημα |
2 ηλεκτροκινητήρες |
Συνολική Ισχύς συστήματος (PS): |
109 |
Συνολική Ροπή συστήματος (Nm): |
253 |
Μπαταρία |
Ιόντων λιθίου |
Μετάδοση |
|
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο / Σχέσεις |
eCVT |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) |
9,4 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
175 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μικτή |
4,5 |
Αστική |
– |
Υπεραστική |
– |
Μέση δοκιμής |
4,8 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή |
Euro 6 |
CO2 (γρ./χλμ.) |
102 |
Σύστημα διεύθυνσης |
|
Τύπος/υποβοήθηση |
Κρεμαγιέρα διπλού οδοντωτού κανόνα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Στροφές τιμονιού |
2,34 |
Κύκλος στροφής αμαξώματος (μ.) |
11,8 |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) |
4.044×1.694×1.526 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.517 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) |
304-1.205 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) |
1.246 / 1.710 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) |
40 |
Ανάρτηση |
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson |
Πίσω |
Hμιάκαμπτος άξονας |
Φρένα |
|
Εμπρός / πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών |
|
Εμπρός / πίσω |
185/60 R15 |
|
|
Προτεινόμενη τιμή λιανικής |
|
Βασική έκδοση (ευρώ) |
28.900 |