Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E
Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E, τέσσερις λέξεις, τέσσερις έννοιες, τρεις παραδοχές και μια από τις πιο σπορ εκφάνσεις οδηγικής απόλαυσης είναι εδώ.

 

 

Ford Mustang Mach E

Ford Mustang Mach E

 

Κάτω από τη σκέπη της Ford, μιας από τις παλιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη, ξαναγεννιέται στην επόμενη ζωή της η Mustang, όχι στην αναφορική ως προς την ταχύτητα διάσπασης του ήχου Mach 1 εκδοχή, αλλά ως λύση στις ανάγκες του μέλλοντος, ηλεκτρική Mach E.



Το όνομα Mustang Mach 1 να παραπέμπει στην κορυφαία των Shelby GT μοντέλων των 460 ίππων και 529 Nm ροπής από το V8 των 5,0 λίτρων, απευθείας απόγονο του ομώνυμου supercar του 1968. Επιχειρεί συγχρόνως μια αναφορά στα 1.225 χ.α.ω. του κατωφλιού μεταξύ υποηχητικής και υπερηχητικής ταχύτητας, με τα χαρακτηριστικά της οποίας για πρώτη φορά ασχολήθηκε και ανέδειξε ο Τσέχος φυσικός και φιλόσοφος Έρνστ Μαχ. Απέναντι στην Mach 1, η Mach E (Μακ – ι, την ονομάζει η εταιρεία) δεν αλλάζει ρότα ως προς τις επιδόσεις. Αυτές είναι πάλι υψηλές. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος της επίτευξής τους.

 

Mustang power

Mustang power

 



Κι αυτό, διότι οι εποχές έχουν αλλάξει, διότι το κλίμα πολλές φορές ξεφεύγει από τον έλεγχό μας, διότι η άνοδος της θερμοκρασίας δεν χωρά πλέον αμφισβητήσεις σκοπιμότητας ή βλακείας, διότι όλο και πιο συχνά νιώθουμε την ανάσα της καταστροφής και του θανάτου στο σβέρκο μας και μάλιστα σε μαζική διάσταση.



Αναδίπλωση λοιπόν και αλλαγή κατεύθυνσης, με ταυτόχρονη αποδοχή όλων παραδοχών που πρέπει να γίνουν σε μια τόσο ευρείας ακτίνας δράση, είτε αυτό αφορά το που και πως παράγεται η καθαρότερη ενέργεια, είτε τους περιορισμούς που θέτει ως προς το κόστος και την αυτονομία. Η Ford Mustang Mach E είναι από τα πρώτα παιδιά αυτής της σημαντικής και ελπιδοφόρας αλλαγής κατεύθυνσης. Και επειδή είναι και Mustang το κάνει με έναν ιδιαίτερο και απόλυτα μπριόζικο τρόπο, ξεκινώντας ήδη από την εξωτερική εμφάνιση.

 

Side

Side

 



Η πρώτη Ford Mustang Coupe SUV



SUV με έντονα κουπέ σχήμα, που υποστηρίζεται από την αντίθεση που δημιουργεί η μαύρη οροφή στο πίσω κεκλιμένο υπόλοιπο αμάξωμα, απόλυτα δυναμικές γραμμές και σύγχρονη σχεδίαση με συνδυασμό ακμών και ανοιγμάτων, μεγάλα φτερά και στενά ανοίγματα. Το μάτι αναζητά μάταια τις μη αναγκαίες πλέον γρίλιες του εμπρός μέρους, σταματά όμως και θαυμάζει μια νέα εκδοχή των κάθετων διαχωρισμένων μερών των φωτιστικών σωμάτων, εμπρός και πίσω.



Η όμορφη και σπορ γραμμή εξασφαλίζει τη σύνδεση και την αιτία της χρήσης του ονόματος Mustang. Τουλάχιστον ως προς την εξωτερική εμφάνιση, διότι στην ουσία της κίνησης η σύνδεση αυτή γίνεται ακόμη πιο στενή, όπως θα δούμε παρακάτω. Οι πόρτες ανοίγουν με μπουτόν, εναλλακτικά μέσω του FordPass από το κινητό ή και με κλειδί, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα πληκτρολόγιο αφής πάνω στην πόρτα για την εισαγωγή κωδικού.



Η ίδια η εφαρμογή FordPass εξασφαλίζει, πέρα από το άνοιγμα των θυρών και το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου μια σειρά ακόμη λειτουργιών, μεταξύ αυτών, τον έλεγχο της φόρτισης, διαχείριση εφαρμογών του αυτοκινήτου, καθορισμό των συνθηκών κατά την είσοδο στην καμπίνα, ακόμη και διαμόρφωση του οδηγικού μενού εξ αποστάσεως.

 

 

Mustang Mach E

Mustang Mach E

 

Αίσθηση κι επιδόσεις Ford Mustang



Ξεκινάς και η δύναμη είναι παρούσα από την πρώτη στιγμή. Πατάς βαθιά το γκάζι και ο όγκος μήκους 4,7 μέτρων και βάρους από 2,1 τόνους και πάνω εκτινάσσεται με δύναμη και περισσή ενέργεια προς τα εμπρός. Για τα πρώτα 100 χ.α.ω. χρειάζεται λιγότερο των 6,0 δλ. χρόνο, τουλάχιστον στην εκδοχή των 88 kWh με την μπαταρία των 376 κυψελών ιόντων λιθίου και τη συνδυαστική απόδοση των δύο ηλεκτρικών μοτέρ, ενός μικρότερου εμπρός και ενός μεγαλύτερου πίσω, να φτάνει τους 351 ίππους και τα 580 Nm ροπής. Η εκδοχή αυτή αναφέρεται ως Extended Range, ενώ διαθέσιμη είναι και η μικρότερη των 68 kWh και 269 ίππων.



Η τετρακίνηση εξασφαλίζει την αναγκαία αυξημένη ελκτική πρόσφυση, το τιμόνι βοηθά στη διατήρηση της επιθυμητής κατεύθυνσης και το σώμα πιέζεται στην πλάτη των σταθερών καθισμάτων, όπως ακριβώς περιμένει κανείς από μια Mustang. Οι ευθείες τελειώνουν άμεσα και οι κλειστές καμπές απαιτούν σύνεση και εμπειρία, μια και η δύναμη του αυτοκινήτου μοιάζει σε κάποιες περιπτώσεις θηριώδης!



Η πολύ καλή κατευθυντικότητα, η αμεσότητα και η πλούσια πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης επιτρέπουν στον οδηγό να αυξήσει ρυθμούς σε ανοικτές καμπές, σε κλειστές όμως στροφές το αυτοκίνητο δείχνει ότι απαιτεί χώρο. Παρόλα αυτά, η πολύ καλή και σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης δεν εξασφαλίζει μόνο στη διατήρηση της επιθυμητής πορείας των εμπρός τροχών, αλλά και τη συμμετοχή των πίσω ώστε να εξασφαλίζεται η επίτευξη της επιθυμητής τροχιάς.



Ακόμη και με βαρύ πόδι, η μέση κατανάλωση της σύντομης γνωριμίας κυμάνθηκε στις 18 kWh/100 χλμ., σε κόστος, όσο ένα λίτρο πετρελαίου. Η τιμή αυτή αντιστοιχεί σε αυτονομία 500 περίπου χιλιομέτρων στην πράξη. Η φόρτιση από το 10% στο 80% εξασφαλίζεται μέσω του οικιακού ταχυφορτιστή των 11 kW σε 6 ώρες, ενώ μέσω του DC των 150 kW σε 45 λεπτά.

 

Interior look

Interior look

 



Πολυτελές περιβάλλον



Μια χαρά περνά ο οδηγός της Mustang Mach-E και με πολλά και με λίγα χιλιόμετρα στα ψηφιακά του όργανα. Όχι ότι και οι υπόλοιποι επιβάτες θα απογοητευθούν! Κάθε άλλο. Οι χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι, η ποιότητα κατασκευής κορυφαία και η ανάρτηση αποσβένει το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Η υψηλή ποιότητα του ήχου του B&O ηχοσυστήματος γεμίζει με απολαυστικό ηχόχρωμα το εσωτερικό, ενώ και οι αποσκευές έχουν βρει τη θέση τους στο πίσω μέρος των 402 έως και 1.420 λίτρων για τις αποσκευές, όπως επίσης και στα 81 λίτρα του εμπρός μέρους με βαλβίδα απορροής για την μεταφορά και λερωμένου ή βρεγμένου αθλητική ή μη εξοπλισμού.



Κεντρικό σημείο του αυτοκινήτου αποτελεί η τεράστια, κάθετη κεντρική οθόνη των 15,5 ιντσών με έναν απόλυτα πρακτικό ενσωματωμένο περιστροφικό διακόπτη στο κάτω μέρος. Μπορεί να ξενίζει αρχικά ως προς το μέγεθός της και την διάθεσή της να κυριαρχήσει σχεδιαστικά στο design του ταμπλό, παρά να ενταχθεί ομαλά σε αυτό, αποδεικνύεται όμως ιδιαίτερα πρακτική και εύχρηστη.



Στο μενού του αυτοκινήτου, επιτρέπει την επιλογή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης, Whisper, Active και Untamed, από το οικονομικό ως το πιο σπορ, όπως και τη λειτουργία του πεντάλ του γκαζιού ως και φρένου. Επιπρόσθετα, τον έλεγχο των συστημάτων ασφαλείας, των εξωτερικών ήχων για την προστασία των πεζών, της αυτόνομης στάθμευσης και του συστήματος απεικόνισης του χώρου περιμετρικά του αυτοκινήτου. Στο μενού του infotainment, οδηγός κι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν μέσω eSIM στο διαδίκτυο, αλλά και να απολαύσουν όλες τις δυνατότητες που εξασφαλίζει η συγκεκριμένη τεχνολογία.

 

 

Detail

Detail

 

Επίλογος



Η Ford Mustang MachE αποτελεί μια σοβαρή και ιδιαίτερα εντυπωσιακή πρόταση ηλεκτρικού οχήματος, έτοιμου για τις απαιτήσεις που τίθενται για το μέλλον. Συγχρόνως όμως τιμά στο ακέραιο, όχι μόνο με τις επιδόσεις, αλλά και με τη συνολική δυναμική στον τρόπο της κίνησής της, τη νέα χρήση του ιστορικού ονόματος Mustang. Το ό,τι όλο αυτό συνοδεύεται από κατανάλωση… μοτοσικλέτας αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα, όχι μόνο για την τσέπη του ιδιοκτήτη, αλλά και για το περιβάλλον. H τιμή της συγκεκριμένης εκδοχής ξεκινά από τα 67.472 ευρώ, ενώ η βασική εκδοχή των 269 ίππων με την κίνηση τους πίσω τροχούς και την μπαταρία των 68 kWh από τα 54.487 ευρώ και μπορεί να συνδυαστεί με επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

 



Detail front

Detail front

 



Ford Mustang Mach-E

 
   

Κατηγορία

D-SUV

Μονάδα παραγωγής

Μεξικό: Cuautitlán Izcalli, Κίνα: Chongqing (Changan Ford)

Πλατφόρμα

Ford GE1

Διαστάσεις αμαξώματος (ΜxΠxΥ  μέτρα)

4,72 x 1,88 x 1,60

Μεταξόνιο (μέτρα)

2,98

Χώρος αποσκευών (λτ. Κατά VDA)

503 έως 1.501

Καθαρό βάρος (κιλά)

Από 1.993

Ανάρτηση εμπρός

McPherson, υποπλαίσιο, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι

   

Κινητήρες (Ηλεκτρικοί)

198 kW με 68 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση πίσω

198 kW με 88 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, κίνηση πίσω

198 kW με 68 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, τετρακίνηση με ένα μοτέρ ανά άξονα

258 kW με 88 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, τετρακίνηση με ένα μοτέρ ανά άξονα

Ιπποδύναμη (PS/σ.α.λ.)

269 / 269 / 269 / 351

Ροπή (NM/σ.α.λ.)

430 / 430 / 430 / 580

Ροπή (NM/σ.α.λ.)

430 / 430 / 430 / 580

Κιβώτιο

Aυτόματο

0-100 χ.α.ω. (δλ.)

6,2/ 6,2 / 6,2 / 5,6

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

180 / 180 / 180 / 180

Αυτονομία (χλμ.)

440 / 610 / 400 / 540

Μέγιστη ισχύς φόρτισης (kW)

115 – 150 (Extended Range)

Μέγιστη ταχύτητας φόρτισης DC (χλμ./10 λεπτά)

91 / 119 / 85 / 107








#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...