Ford Mustang Mach-E
Η Ford παρουσιάζει την πλήρως ηλεκτρική Ford Mustang Mach–E 1400 – ένα μοναδικό πρωτότυπο που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την RTR Vehicles.
H πρωτότυπη και πλήρως ηλεκτρική Mustang Mach–E 1400 αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford Performance και της RTR. Προάγει μάλιστα την αγωνιστική οδήγηση και το drifting σε κορυφαία επίπεδα.
1.400 ίπποι + ηλεκτροκίνηση
Έχοντας εξελιχθεί σε συνεργασία με την RTR, το πρωτότυπο είναι βασισμένο στην Mustang Mach–E GT στοχεύοντας σε μέγιστη απόδοση 1.400 ίππων (1,419 PS). Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης της Mustang Mach–E 1400 συνεργάζονται ιδανικά εξασφαλίζοντας μέσα από πολλά και διαφορετικά set–up δυνατότητες που δεν συναντά κανείς σήμερα σε άλλα οχήματα.
«Τώρα είναι η τέλεια εποχή για να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης. Να μάθουμε από αυτή και να την εφαρμόσουμε στη γκάμα μας» δήλωσε ο Ron Heiser, chief programme engineer, Mustang Mach–E. «Η Mustang Mach–E θα είναι απολαυστική στην οδήγηση, όσο καμία άλλη Mustang μέχρι τώρα. Απλά, η Mustang Mach–E 1400 ξεπερνά και την πιο τρελή φαντασία. Αυτό χάρη στις προσπάθειες της Ford Performance και της RTR.»
Η Mustang Mach–E 1400 είναι το αποτέλεσμα 10.000 ωρών συνεργασίας της Ford Performance και της RTR. Στόχος της να ανατρέψει την άποψη των πελατών για τις δυνατότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Μια δημιουργία χωρίς κανόνες
Η Mustang Mach–E 1400 δημιουργήθηκε χωρίς κανόνες. Η ομάδα σχεδίασης της Ford και η RTR επιστράτευσαν πολλά από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Ford για τη δημιουργία των επιβατικών και αγωνιστικών της αυτοκινήτων. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν βελτιστοποιηθεί ως προς το σχήμα και τη θέση τους. Επίσης, έμφαση δόθηκε στους αεραγωγούς ψύξης, το εμπρός σπλίτερ, τα σπόιλερ και την πίσω πτέρυγα.
Η Mustang Mach–E 1400 διαθέτει επτά κινητήρες – πέντε περισσότερους από εκείνους της Mustang Mach–E GT. Οι τρεις συνδέονται με τον εμπρόσθιο άξονα και οι υπόλοιποι τέσσερις με τον πίσω, σε στυλ pancake. Μάλιστα μόνο ένας άξονας μετάδοσης τους συνδέει με τα διαφορικά, τα οποία έχουν ένα τεράστιο εύρος ρυθμίσεων, προετοιμάζοντας το αυτοκίνητο για κάθε είδους δοκιμασία σε πίστα.
Ένας ξεχωριστός σχεδιασμός
Το πλαίσιο και το σύστημα κίνησης έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρουν την ευκαιρία στην ομάδα εξέλιξης να πειραματίζεται με διαφορικές διατάξεις και να μελετά τις επιπτώσεις τους στην κατανάλωση ενέργειας και τις επιδόσεις. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός, στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Το set–up του αυτοκινήτου για χρήση σε αγώνες drift ή στην πίστα είναι τελείως διαφορετικό στον εμπρός άξονα. Αυτό καθώς τα ψαλίδια και η κρεμαγιέρα πρέπει, για παράδειγμα, να επιτρέπουν πολύ μεγάλες γωνίες διεύθυνσης σε ένα ντριφτάρισμα. Η ισχύς μπορεί να κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, ή μόνο στον ένα εκ των δύο. Στόχος είναι η κάθετα παραγόμενη δύναμη να υπερβαίνει στα 257 km/h τα 1.000 kg.
Περί μπαταρίας…
Η μπαταρία με χωρητικότητα 56,8 kWh αποτελείται από κυψέλες νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου για πολύ υψηλές επιδόσεις και μεγάλη ταχύτητα εκφόρτισης. Το σύστημα της μπαταρίας είναι σχεδιασμένο για να ψύχεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης, με τη βοήθεια ενός δι-ηλεκτρικού ψυκτικού μέσου. Έτσι μειώνεται σημαντικά ο απαιτούμενος χρόνος φόρτισης.
Ένα ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης (σερβόφρενο) προσφέρει τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας συνδυάζοντας το ABS και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος για καλύτερο φρενάρισμα. Η Mustang Mach–E 1400 διαθέτει φρένα της εταιρείας Brembo, όπως η αγωνιστική Mustang GT4. Επιπλέον, και υδραυλικό χειρόφρενο που είναι σχεδιασμένο για drifting. Το τελευταίο συνεργάζεται με τα ηλεκτρονικά του συστήματος κίνησης ώστε να διακόπτεται η ισχύς που παρέχουν οι πίσω κινητήρες.
Στην Ευρώπη αρχές του 2021
Η Ford επενδύει πάνω από $11,5 δις δολάρια σε ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, με το πρώτο παγκόσμιο αυτοκίνητο, την Mustang Mach–E, να διατίθεται τώρα για παραγγελία. Τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της νέας Mustang Mach–E για τους Ευρωπαίους πελάτες θα φτάσουν στη γηραιά ήπειρο από τις αρχές τις επόμενης χρονιάς.