Ford Puma Titanium 1,0L EcoBoost Hybrid 125PS
Δοκιμάζουμε το Ford Puma Titanium 1,0L EcoBoost Hybrid 125PS, το νέο μέλος της οικογένειας των SUV μοντέλων της Ford, στην έκδοση των 125 ίππων.
Η παρουσίαση του νέου Puma σήμανε και την αναβίωση ενός ονόματος που η γερμανική εταιρεία είχε κρατήσει στο ντουλάπι για αρκετά χρόνια. Η χρήση του ίδιου ονόματος την προηγούμενη φορά, το μακρινό πλέον 1997, αφορούσε ένα σπορ κουπέ όχημα με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά κίνησης. Μετά την άρση της παραγωγής, το 2002, το όνομα Puma περίμενε σχεδόν 2 δεκαετίες για την επόμενη χρήση του στα τέλη του 2019.
Αυτή τη φορά, επιλέχθηκε για το νέο crossover SUV της μάρκας, το οποίο μάλιστα ήρθε για να σταθεί πολύ κοντά στο Ecosport, με το οποίο, όπως επίσης και με το Fiesta Active, μοιράζονται την ίδια κατασκευαστική πλατφόρμα, την Ford Global B. Τα δύο SUV κατασκευάζονται επίσης στην ίδια μονάδα παραγωγής στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, όπως επίσης και ο κινητήρας της έκδοσης της δοκιμής.
Μια άκρως επιτυχημένη δουλειά
Οι διαφορές, παρόλα αυτά, των δύο αυτοκινήτων είναι καθοριστικές, όχι μόνο στην εμφάνιση και τη διευθέτηση των όγκων και χώρων, όσο και στα επιμέρους χαρακτηριστικά του τρόπου της κίνησής τους. Τιμώντας κατά κάποιο τρόπο την ιστορία της ονόματός του, το νέο Puma, κλέβει την παράσταση με τις ιδιαίτερα όμορφες, εντυπωσιακές και κυρίως δυναμικές επιλογές της σχεδιαστικής του οντότητας. Σε τέτοιο σημείο μάλιστα, που αν το ζητούμενο ήταν η όσο το δυνατόν πιο πειστική αναπαραγωγή ενός σπορ οχήματος σε crossover αναλογίες, να συμπεριλαμβανόταν στην πρώτη τριάδα των διεκδικητών του τίτλου.
Το πόσο επιτυχημένη είναι η δουλειά που έχει κάνει το σχεδιαστικό τμήμα της μάρκας αντανακλάται στο γεγονός ότι το ιδιαίτερα αυτό δυναμικό, σπορτίφ και όμορφο αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί σε ένα αμάξωμα που κάθε άλλο παρά ευνοεί προσπάθειες του είδους. Με ένα μήκος μικρότερο των 4,2 μέτρων, πλάτος 1,8 και κυρίως ύψος 1,53 μέτρων (μεταξόνιο 2,6 μ.) το αποτέλεσμα πλησιάζει, συνήθως, περισσότερο την αισθητική ενός… περιπτέρου, παρά ενός καλοδουλεμένου και μυώδους συνόλου. Με τον τρόπο αυτό, το νέο Puma έχει κερδίσει την πρώτη μάχη, αυτή του έρωτα από την πρώτη ματιά. Κι αυτό αποδεικνύεται από τις ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις που επιτυγχάνει κυρίως στη μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά.
Αν κάποιοι προλάβατε να σκεφτείτε, ότι συνήθως ένας τέτοιος συνδυασμός έχει άμεσες παρενέργειες στην πληρότητα των εσωτερικών χώρων, η πράξη θα σας διαψεύσει. Στο εμπρός μέρος χωρούν άνετα ακόμη και ιδιαίτερα υψηλοί σωματότυποι, ενώ πίσω η προσφορά παραμένει ικανοποιητική για όχημα της κατηγορίας. Συγχρόνως, ο χώρος των αποσκευών συγκαταλέγεται στους κορυφαίους της κατηγορίας, μια και ξεκινά από τα 402 λίτρα και μπορεί να φτάσει και τα 1.216 με την αναδίπλωση των 60/40 διαιρούμενων πίσω καθισμάτων. Επιπρόσθετα φέρει ενσωματωμένη στην πέμπτη πόρτα εταζέρα, αισθητήρα για το αυτόματο άνοιγμα του χώρου των αποσκευών και ξεχωριστό χώρο αποθήκευσης κάτω από το βασικό δάπεδο με βαλβίδα απορροής.
Το όχημα εσωτερικά
To νέο Ford Puma υιοθετεί στο εσωτερικό του τη νέα φιλοσοφία σχεδίασης της μάρκας. Η κεντρική οθόνη στέκεται ψηλά από την κάθετη πλέον κεντρική κονσόλα, ο πίνακας των οργάνων είναι ψηφιακός και απόλυτα χρηστικός ήδη από την έκδοση της δοκιμής, ενώ η γενικότερη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής δημιουργούν ένα όμορφο σύνολο. Η καλή ηχομόνωση μειώνει τα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, ενώ μια σειρά από πρακτικούς χώρους, μεταξύ αυτών για το κινητό με επαγωγική φόρτιση, διευκολύνουν την καθημερινότητα. Η λίστα του εξοπλισμού είναι πλούσια και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την οθόνη των 8 ιντσών, λειτουργία μασάζ στα εμπρός καθίσματα και πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Το Sync3, με Apple Car Play και Android Auto περιλαμβάνει hot spot για σύνδεση των κινητών των επιβατών και μέσω της εφαρμογής Ford Pass επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο λειτουργιών και εντοπισμού του αυτοκινήτου.
Με δυνατό, τρικύλινδο κινητήρα 1.0 EcoBoost
Ο νέος, τρικύλινδρος κινητήρας 1.0 EcoBoost συγκαταλέγεται στα δυνατά σημεία του νέου Puma. Η απόδοση των 125 ίππων και των 210 Nm μέγιστης ροπής επιτυγχάνονται από τον συνδυασμό του κινητήρα βενζίνης με προηγμένη εισαγωγή καυσίμου, εξελιγμένο turbo χαμηλής τριβής και απενεργοποιούμενο κύλινδρο με τον ηλεκτροκινητήρα των 11,5 kW. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός αναλαμβάνει την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, τη φόρτιση της μπαταρίας των 48V και την υποστήριξη της επιτάχυνσης. Το αποτέλεσμα αντανακλάται στην ευκολία της οδήγησης, στις δυναμικές επιδόσεις, 9,8 δλ. για το 0-100 χ.α.ω., και στην κατανάλωση, η οποία στην επίσημη WLTP μέτρηση, περιορίζεται στα 5,5 λτ./100 χλμ.
Πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Η δυναμική και γραμμική απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με ένα άκαμπτο πλαίσιο και κατά κύριο λόγο σφικτή ανάρτηση, που εξασφαλίζει αυξημένη σταθερότητα και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, ελκτικής και κυρίως πλευρικής. Εάν δε σε αυτά προσθέσεις και το άμεσο και με πολύ καλή πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης γίνεται εμφανές γιατί το νέο Puma δεν δείχνει μόνο δυναμικό ως προς την εμφάνισή του, αλλά και είναι ως προς τον τρόπο της κίνησής του. Με τέτοιο τρόπο μάλιστα, που προστίθεται ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό, αυτό της οδηγικής απόλαυσης, ιδιαίτερα εφόσον έχει επιλεχθεί το Sport προφίλ οδήγησης. Διαθέσιμα είναι επίσης τα Normal, Eco, Slippery και Trail. Το τελευταίο υποστηρίζει την εκτός δρόμου κίνησης, περιορίζοντας και προλαμβάνοντας την ολίσθηση του ενός από τους δύο κινητήριους τροχούς, ενώ το Slippery βάζει στο παιχνίδι και τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς, ώστε να διατηρείται η επιθυμητή τροχιά σε δύσκολες συνθήκες κακής πρόσφυσης.
Η εξοπλιστική έκδοση Titanium του αυτοκινήτου της δοκιμής, ξεκινά από τα 20.097 ευρώ και περιλαμβάνει πλήρες πακέτου εξοπλισμού, μεταξύ άλλων τον ψηφιακό πίνακα, σχεδόν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, όπως και LED φώτα, ενώ συνδυάζεται με εγγύηση οκτώ ετών και προνομιακό πακέτο απόκτησης. Προσθέτοντας σε όλα αυτά και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, γίνεται εμφανές ότι το Ford Puma στη δεύτερη εμφάνισή του αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας, αλλά και της αγοράς.
Ford Puma Titanium 1,0L EcoBoost Hybrid 125PS |
|
Κινητήρας |
|
Κυβισμός (κ.εκ.): |
999 |
Διάταξη/κύλινδροι: |
Εγκάρσια εμπρός / 3 |
Τροφοδοσία: |
Turbo, άμεσος ψεκασμός |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.): |
125/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): |
210/1.400-4.500 |
Επιδόσεις |
|
0-100 χ.α.ω (δλ.) |
9,8 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
191 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) |
|
Μικτή |
4,2 |
Αστική |
4,9 |
Υπεραστική |
3,9 |
Μέση δοκιμής |
5,9 |
Εκπομπές ρύπων |
|
Προδιαγραφή |
Euro 6B |
CO2 (γρ./χλμ.) NEDC |
96-99 |
Μετάδοση |
|
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο / Σχέσεις |
Χειροκίνητο / 6 |
Σύστημα διεύθυνσης |
|
Τύπος/υποβοήθηση |
Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση |
Αμάξωμα / διαστάσεις |
|
Μήκος x πλάτος x ύψος (χλστ.) |
4.186×1.805 ×1.537 |
Μεταξόνιο (χλστ.) |
2.588 |
Χώρος αποσκευών (λτ./VDA) |
402-1.216 |
Βάρος, καθαρό/μικτό (κιλά) |
1.280 / 1.760 |
Δοχείο καυσίμων (λτ.) |
42 |
Ανάρτηση |
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική |
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική |
Φρένα |
|
Εμπρός / πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι |
Διαστάσεις ελαστικών |
|
Εμπρός / πίσω |
215/55 R17 |
Προτεινόμενη τιμή λιανικής |
|
Βασική έκδοση (ευρώ) |
20.097 |