Honda Monkey 125 22YM
Το Honda Monkey 125 22YM ανανεώνεται για το 2022, με ένα νέο, αερόψυκτο κινητήρα, κιβώτιο 5 σχέσεων και συμβατότητα με τα πρότυπα EURO5.
Ελατήρια δύο σταδίων για τα διπλά πίσω αμορτισέρ αυξάνουν το επίπεδο άνεσης, ενώ μια σωληνωτή ατσάλινη σχάρα εντάσσεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Εισαγωγή
Το Honda Monkey – ο θρυλικός «μπόμπος» που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – πρωτοπαρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.
Η αξιαγάπητη σχεδίαση, οι λιλιπούτειες διαστάσεις, το χαμηλό βάρος και ο απολαυστικός οδηγικός χαρακτήρας του εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του στα ύψη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου
Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey – είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Από αυτό το σημείο και έπειτα, το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.
Κινητήρας
Το Monkey έχει ένα νέο, διβάλβιδο αερόψυκτο κινητήρα 124cc SOHC (προερχόμενο από το MSX Grom) με διάμετρο 50mm, διαδρομή 63,1mm και λόγο συμπίεσης 10:0:1 Η μέγιστη ισχύς 6,9kW (9,4 Ps) αποδίδεται στις 6.750rpm και η μέγιστη ροπή 11Nm @ 5.500rpm.
Και η οδήγηση ενός Monkey γίνεται ακόμα πιο απολαυστική. Ένα νέο στόμιο εισαγωγής διαχειρίζεται τη ροή του φρέσκου αέρα, σε συνδυασμό με σωλήνα εισαγωγής και σύνδεσμο που ανασχεδιάστηκαν για πιο ομαλή ροή αέρα. Το σχήμα του φιλτροκουτιού έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη υποστήριξη της ομαλής ροής αέρα, αυξημένη ροπή και βελτιωμένη οδηγησιμότητα. Για τη συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO5, ο ανανεωμένος καταλύτης, αν και μικρότερος διαχειρίζεται αποδοτικά τα καυσαέρια. Το μήκος του σωλήνα της εξάτμισης έχει αλλάξει σε συμφωνία με τις αλλαγές στην εισαγωγή, ενώ το σιλανσιέ έχει τώρα έναν θάλαμο αντί τρεις προς όφελος των επιδόσεων και της χροιάς του ήχου.
Το νέο κιβώτιο 5-σχέσεων, που αντικαθιστά το παλιότερο 4-σχέσεων, διευρύνει την κλιμάκωση με στόχο τις επιδόσεις και την άνεση στις μεγαλύτερες διαδρομές. Η τελική ταχύτητα είναι 91km/h. Η μηχανική λειτουργία του συμπλέκτη παραπέμπει σε μεγάλη μοτοσικλέτα, ενώ οι τροχοί των 12 ιντσών αυξάνουν την ευελιξία εντός πόλης. Όπως είναι φυσικό, το μικρό μέγεθος του Monkey και η αξιόπιστη ισορροπία του στις χαμηλές ταχύτητες, του επιτρέπουν να ελίσσεται με ευκολία στους συνωστισμένους δρόμους.
Ο κινητήρας επίσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού καταναλώνει 1.5 L/100km (WMTC mode) χρησιμοποιώντας τεχνολογίες χαμηλών τριβών, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος και κοκοράκι με ρουλεμάν για την κίνηση των βαλβίδων. Το προηγμένο σύστημα ψεκασμού PGM–FI εγγυάται την αποδοτική διαχείριση του καύσιμου μίγματος.
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Αερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος |
Κυβισμός |
124cc |
Διάμετρος x Διαδρομή |
50 x 63.1mm |
Λόγος Συμπίεσης |
10.0:1 |
Μέγιστη Ισχύς |
6.9Kw (9,4 Ps) / 6.750rpm |
Μέγιστη Ροπή |
11Nm/5.500rpm |
Χωρητικότητα Λαδιού |
1,1 λίτρα |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Ψεκασμός |
PGM-FI ηλεκτρονικός |
Χωρητικότητα ντεπόζιτου |
5,6 L |
Κατανάλωση καυσίμου |
1.5 L/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Μίζα |
Ηλεκτρική |
Μπαταρία |
12V 3.5Ah |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Υγρός πολύδισκος |
Τύπος κιβωτίου |
5 σχέσεων |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) |
1.710 x 755 x 1.030mm |
Μεταξόνιο |
1.145mm |
Γωνία Κάστερ |
25° |
Ίχνος |
82mm |
Ύψος Σέλας |
775mm |
Απόσταση από το Έδαφος |
175mm |
Ακτίνα Στροφής |
1.9m |
Βάρος |
104kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Τύπος Εμπρός |
Ανεστραμμένο (USD) πιρούνι, διαδρομή 100mm |
Τύπος Πίσω |
Δύο αμορτισέρ, διαδρομή 102mm |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ζάντα Εμπρός |
Χυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα |
Ζάντα Πίσω |
Χυτή αλουμινένια με 10 μπράτσα |
Ελαστικό Εμπρός |
120/80-12M/C 65J |
Ελαστικό Πίσω |
130/80-12M/C 69J |
ΦΡΕΝΑ |
|
Εμπρός |
Μονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS που λειτουργεί μέσω μονάδας μέτρησης αδράνειας (Inertial Measurement Unit – IMU) |
Πίσω |
Μονός υδραυλικός δίσκος 190mm |
ΦΩΤΑ |
|
Προβολέας |
LED |
Πίσω Φως |
LED |