McLaren Elva

McLaren Elva

McLaren Elva

McLaren Elva

McLaren Elva

McLaren Elva, το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας δίχως οροφή, το οποίο θα κατασκευαστεί σε περιορισμένη έκδοση μόλις 399 μονάδων.

 

McLaren Elva

McLaren Elva

Το αμάξωμα είναι από ανθρακόνημα. Μάλιστα, πέραν της οροφής, δεν υπάρχει παρμπρίζ ούτε πλευρικά παράθυρα. Το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην πίστα, αλλά και στον δρόμο. Εφοδιάζεται με έναν 4λιτρο, twin-turbo V8 κινητήρα, που τροφοδοτεί τις Senna και Senna GTR, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, λόγω του χαμηλού βάρους του οχήματος.

 

Αξίζει να τονιστεί πως παρέχονται και κράνη για τους οδηγούς, ενώ αν ζητηθεί, προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί παρμπρίζ.

 

Με σύστημα AAMS

 

Το όχημα διαθέτει το Active Air Management System (AAMS). Αυτό κατευθύνει τον αέρα από το ρύγχος πάνω από την καμπίνα στις υψηλές ταχύτητες κι απομακρύνοντας τον από το εσωτερικό της καμπίνας, κατά τα πρότυπα της F1. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι κινητά. Μάλιστα μεταβάλουν τη ροή του αέρα, αναλόγως της ταχύτητας. Στις χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα είναι ανενεργό.

 

Σε αυτή την περίπτωση, ο αέρας κατευθύνεται στα ψυγεία. Αυτά έχουν τοποθετηθεί εμπρός από τους εμπρός τροχούς. Ως εκ τούτου, ψύχεται καλύτερα ο κινητήρας των 815 ίππων και οι βαλβολίνες στο 7τάχυτο κιβώτιο.

 

Ψυγεία υπάρχουν και εμπρός από τους πίσω τροχούς. Από την πλευρά του, το σπόιλερ είναι επίσης μεταβαλλόμενου βήματος ώστε να λειτουργεί σε αρμονία με το εμπρός μέρος. Λειτουργεί, επιπρόσθετα, σε συνδυασμό με τον διαχύτη. Ο τελευταίος μπορεί να μεταβάλλει το ύψος του, αυξάνοντας ή μειώνοντας το ρυθμό ροής του αέρα κάτω από το δάπεδο.

 

Στον αεροδυναμικό σχεδιασμό συμμετέχουν και τα μέρη πίσω από τα καθίσματα, με τα εξογκώματα να μορφοποιούν και κατευθύνουν τον αέρα στα αεροδυναμικά βοηθήματα του πίσω μέρους. Τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και το κάτω μέρος τους είναι πιο κοντό. Αυτό έγινε ώστε να διευκολύνεται  η είσοδος κι έξοδος των επιβατών.

 

McLaren Elva

McLaren Elva

Το αυτοκίνητο εσωτερικά

 

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι εισαγωγές του αέρα, μέρος και αυτές του εξελιγμένου αεροδυναμικού πακέτου του αυτοκινήτου, η στενή κεντρική κονσόλα και η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη, κεντρική οθόνη. Είναι οκτώ ιντσών, αφής και βοηθά τον οδηγό σε πολλές των περιπτώσεων, όπως για παράδειγμα να γυρίσει το μενού σαν… καρουζέλ. Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν, πέρα από τα βασικά, ενδείξεις και για τις λειτουργίες του Active Dynamics, όπως επίσης και υποστήριξη αγωνιστικής οδήγησης.

 

Σχετικά με τον χώρο αποθήκευσης, είναι ανθρακονημάτινος και δίνει τη δυνατότητα εκτός των άλλων, στο να χωρέσουν δύο κράνη. Στο θέμα της εξατομίκευσης, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει δέρμα, ειδικό για το δίχως οροφή όχημα, αλλά και το Ultrafabrics, το οποίο είναι ανθεκτικό, τεσσάρων στρωμάτων, με τα δύο πρώτα να αντέχουν στην υγρασία και τα άλλα δύο να βοηθούν τον οδηγό να κάθεται άνετα και σταθερά.

 

Προαιρετικό είναι το σύστημα ήχου, όπως και οι ελαφριοί αλουμινένιοι τροχοί των πέντε ακτίνων. Των δέκα είναι στάνταρ, με ελαστικά Pirelli P Zero Corsa για χρήση σε πίστα, ενώ παρέχεται και σύστημα ανύψωσης.

 

Το πακέτο Gloss Visual Carbon Fibre Body είναι ιδιαιτέρως καλό για τα τμήματα με ανθρακόνημα, με το υλικό να διαφαίνεται περισσότερο, ενώ παρέχεται και θερμική ασπίδα στον χώρο του κινητήρα, χρυσή, 24 καρατίων.

 

Interior look

Interior look

Εμπρός μέρος από ανθρακόνημα

 

Το εμπρός μέρος, το οποίο είναι φυσικά από ανθρακόνημα, ναι μεν έχει πάχος μόλις 1,2mm, αλλά υπόκειται στους κανονισμούς ασφαλείας και το κυριότερο σχετικά με τον σχεδιασμό, είναι πως προσφέρει ένα καθαρό «πρόσωπο», χωρίς ενώσεις, σχισμές και κενά. Τα πλευρικά πάνελ είναι πάνω από τρία μέτρα και εκτείνονται από τους εμπρός τροχούς, στις πλευρικές εισαγωγές και καταλήγουν στο πίσω ενεργό σπόιλερ.

 

Σύστημα πέδησης

 

Τα φρένα είναι κεραμικά, νέας τεχνολογίας, καλύτερα από τα συμβατικά κεραμικά και μπορεί να είναι μικρότερα, όπως πχ. οι δίσκοι των 390mm, αλλά η απόδοση παραμένει η ίδια. Οι απαγωγείς θερμότητας μειώνουν το βάρος, όπως κάθε τι στο αυτοκίνητο και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Τα πιστόνια των δαγκανών είναι από τιτάνιο. Κάπως έτσι σταματά το όχημα των 815 ίππων και των 800Nm ροπής. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε κάτω από 3δλ., ενώ τα 200 σε 6,7.

 

Εξάτμιση και ανάρτηση

 

Το σύστημα της εξάτμισης είναι κι αυτό βελτιωμένο, από τιτάνιο και κατασκευάστηκε για πρώτη φορά σε όχημα της McLaren μέσω 3D εκτύπωσης.

 

Η διεύθυνση είναι ηλεκτροϋδραυλική, η ανάρτηση υδραυλική και πλήρως ρυθμιζόμενη, κάτι που κάνει το όχημα πιο σταθερό και ακριβές. Τα προγράμματα οδήγησης είναι τα Comfort, Sport και Track, το Electronic Stability Control (ESC) έχει τρία στάδια, ενώ το Variable Drift Control (VDC) αυξάνει την οδηγική απόλαυση περαιτέρω.

 

Πηγή: McLaren


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...