Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 1

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 1

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 χρόνια από το λανσάρισμά της, με τη ζωή του συγκεκριμένου μοντέλου στην αυτοκίνηση να ξεκινά το 1969.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 2

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 2

 

 Το μακρινό 1969 ξεκίνησε η ιστορία της Mercedes-Benz G-Class. Τότε, η Daimler-Benz AG και η Αυστριακή Steyr-Daimler-Puch AG κάθισαν στο τραπέζι για να συζητήσουν μια πιθανή συνεργασία. Αμφότερες οι εταιρείες παρήγαγαν αυτοκίνητα με off-road ικανότητες, όπως τη Mercedes-Benz Unimog, αλλά και τα Puch Haflinger, Puch Pinzgauer. Το 1971, η ιδέα της από κοινού κατασκευής ενός οχήματος εκτός δρόμου αναπτύχθηκε για πρώτη φορά.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: η εξέλιξη

 

Η εξέλιξη αυτή προχώρησε γρήγορα. Το πρώτο ξύλινο μοντέλο δημιουργήθηκε τον Απρίλιο του 1973. Το πρώτο οδικό μοντέλο δοκιμάστηκε ήδη το 1974. Οι φωτογραφίες της τεχνικής περιγραφής που δημοσιεύθηκαν μέσα στην εταιρεία το 1975, έδειξαν πόσο γρήγορα οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έφτασαν σε ένα σχέδιο που ήρθε πολύ κοντά στο τελικό design της G-Class. Το τελικό σχέδιο με το σαφές προφίλ καθορίστηκε από τη Mercedes-Benz Design με επικεφαλής τον Μπρούνο Σάκο.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: στην παραγωγή από το 1979

 

Το μοντέλο G κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Πουχ στο Γκρατς-Τόντορφ από την αρχή. Σε αυτό το εργοστάσιο επίσης κατασκευάζεται η σειρά  463 από τον Μάιο του 2018. Η Mercedes-Benz προμηθεύει εξαρτήματα που περιλαμβάνουν κινητήρες, άξονες, συστήματα διεύθυνσης και μεγάλα εξαρτήματα από διάφορες τοποθεσίες από τη Γερμανία και το Γκρατς, από το 1979. Η παραγωγή άρχισε τον Φεβρουάριο του.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: αρχικά ως μοντέλο 460

 

Η G-Class κυκλοφόρησε αρχικά στην αγορά ως μοντέλο 460. Επρόκειτο για ένα αμιγώς off-road όχημα, με ένα συγκριτικά απλό εσωτερικό, αλλά πολύ μεγάλη προσοχή στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το στάνταρ σύστημα 4κίνησης, όποτε αυτό κρινόταν αναγκαίο από τον χειριστή, εξασφάλιζαν βέλτιστα χαρακτηριστικά χειρισμού εκτός δρόμου. Ο σχεδιασμός πλαισίου και οι άκαμπτοι άξονες με ελικοειδή ελατήρια είχαν ως στόχο την ευελιξία και τη σταθερότητα στον δρόμο. Τα μοντέλα 240 GD και 300 GD με πετρελαιοκινητήρα, καθώς και τα 230 G και 280 GE με βενζινοκινητήρα ήταν διαθέσιμα κατά την έναρξη της παραγωγής.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 3

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια 3

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: Ιστορίες επιτυχίας

 

Μια διαδικασία συνεχούς προόδου για το μοντέλο G ξεκίνησε λίγο μετά την κυκλοφορία του στην αγορά, η οποία θα αποδειχθεί το κλειδί για τη διαρκή επιτυχία του. Σημαντικά βήματα περιελάμβαναν το υδραυλικό τιμόνι (πρώτα στις 280 GE και 300 GD, από το 1987 σε όλα τα μοντέλα) και τα μπλοκέ διαφορικά (1985), καθώς και η εισαγωγή ενός καταλύτη τριών δρόμων (από το 1986 αρχικά ως ειδικός εξοπλισμός στη 230 GE) και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά την πέδηση (ABS) στη σειρά μοντέλων 463 από το 1990. Η βελτιστοποίηση της άνεσης και της ασφάλειας ενσωματώθηκε, μεταξύ άλλων, από τον συνήθη συνδυασμό των δυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος και τα συστήματα κίνησης όλων των τροχών που ξεκίνησε το 2001. Περιελάμβανε το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πρόσφυσης 4ETS, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP και το σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος BAS.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: η εξέλιξη του εξοπλισμού της

 

Η παράδοση του αποκλειστικού εξοπλισμού στην ιστορία της G-Class ξεκίνησε με εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες όπως καθίσματα Recaro για οδηγό και συνοδηγό, τα οποία ήταν διαθέσιμα ως ειδικός εξοπλισμός ήδη από το 1981. Το εσωτερικό αυτό ήταν στάνταρ από το 1982. Το 1990, η σειρά μοντέλων 463 έφερε εφαρμογές λεπτού ξύλου στο κλασικό off-road που ήταν μόλις 11 χρόνων τότε. Αυτή η συνεχής αλλαγή επέτρεψε στην G-Class να αποκτήσει νέους, ιδιώτες πελάτες. Εκτίμησαν ιδιαίτερα τις αποκλειστικές και ισχυρές παραλλαγές της G. Ένα πρώτο ξεκίνημα ήταν η Mercedes-Benz 500 GE V8, που κατασκευάστηκε σε μικρές σειρές παραγωγής ξεκινώντας το 1993. Από το 1998, η G 500 έγινε τότε το βασικό μοντέλο της Mercedes-Benz G-Class, καθώς η οικογένεια των οχημάτων εκτός δρόμου είναι γνωστή από το 1993.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: έτος σταθμός το 1999

 

Ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο κεφάλαιο στην ιστορία της G ξεκίνησε το 1999: εκείνο το έτος η G 55 AMG έγινε το νέο κορυφαίο μοντέλο της σειράς μοντέλων 463. Δημιούργησε τη βάση για τη διαρκή επιτυχία της G-Class, υψηλής απόδοσης οχημάτων της Mercedes-AMG. Νέα πρότυπα από εκεί και πέρα, έθεσαν οι G 55 AMG Compressor (2004), G 63 AMG, G 65 AMG (αμφότερες το 2012), G 63 AMG 6×6 (2013) και τέλος η Mercedes-AMG G 63 της νέας G-Class που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2018.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: μια επιτυχία που συνεχίζεται…

 

Το γεγονός ότι η G συνεχίζει να αντιμετωπίζει επιτυχώς όλες τις προκλήσεις στην τέταρτη δεκαετία της, φαίνεται επίσης από άλλα μοντέλα, όπως τη G 500 4×4 (2015) και τη Mercedes-Maybach G 650 Landaulet (2017), εκ των οποίων παρήχθησαν μόνο 99 μονάδες. Και οι δύο παραλλαγές του off-road οχήματος άνοιξαν νέους δρόμους για την G-Class: η G 500 4×4 είχε ακόμα πιο βελτιωμένες δυνατότητες off-road χάρη στους υπερυψωμένους άξονες και η Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, αποτελεί το πιο πολυτελές off-road όχημα.

 

Η Mercedes G-Class γιορτάζει τα 40 της χρόνια: η νέα γενιά μοντέλων 463

 

Η νέα γενιά της σειράς μοντέλων 463 γιόρτασε το παγκόσμιο ντεμπούτο της στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής (NAIAS) στο Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο του 2018. Το πρώτο μοντέλο που παρήχθη, είναι η Mercedes-Benz G 500, ακολουθούμενη λίγο αργότερα από τη Mercedes-AMG G 63. Τον Δεκέμβριο του 2018, η G 350 d ντεμπούταρε, έχοντας τον OM 656 κινητήρα diesel. Για άλλη μια φορά, η G-Class εστίασε στις σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες της νέας σειράς μοντέλων 463 G-Class: για παράδειγμα, με το πλαίσιο που αναπτύχθηκε από κοινού από τη Mercedes-Benz και τη Mercedes-AMG, διαθέτει έναν παραδοσιακό άκαμπτο πίσω άξονα και έναν εμπρός με διπλά ψαλίδια και ανεξάρτητη ανάρτηση.

 

Πηγή: Mercedes-Benz


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...