Οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3

Οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3

Οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3

Οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3
Οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3

Το οριστικό τέλος για την παραγωγή του BMW i3 σηματοδοτείται με μία επέτειο και μία αποκλειστική HomeRun Edition.

 

BMW i3

BMW i3

 

Μία εποχή φτάνει στο τέλος της στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία. Η σειριακή παραγωγή του BMW i3 σταματά τώρα οριστικά, περίπου οκτώμισι χρόνια αφότου ξεκίνησε. Πηγή έμπνευσης, μοχλός καινοτομίας, πρωτοπόρος στην οδηγική απόλαυση μηδενικών εκπομπών: Η λίστα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πρώτου μοντέλου ευρείας παραγωγής του BMW Group με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης από το 2013 που έκανε το ντεμπούτο του, είναι μεγάλη. Το BMW i3 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 16.3 – 15.3 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, 13.1 – 14.0 kWh/100 km κατά το NEDC, εκπομπές CO2 : 0 g/ km) ξεκίνησε σαν ένα «εξωτικό είδος» στην ακόμα σχεδόν «στεγνή» αγορά για ηλεκτρικά οχήματα, εξελίχθηκε σε κλασικό μοντέλο με αδιαμφισβήτητα χαρίσματα κατά την περίοδο της παραγωγής του, και μένει στην ιστορία της εταιρείας ως πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας.

 

 

Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, η «αναχώρηση» του BMW i3 συνδέεται με το ξεκίνημα ενός νέου κεφαλαίου στην ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο μιας απρόσκοπτης μετάβασης, περισσότερα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (e-drive) θα κατασκευάζονται εκεί με άμεση ισχύ πέραν της παραγωγής μονάδων μπαταριών υψηλής τάσης που πραγματοποιείται ήδη από το Μάιο του 2021. Και ήδη του χρόνου, η επόμενη γενιά του MINI Countryman θα κατασκευάζεται στην ίδια μονάδα – με σύστημα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, μεταξύ άλλων. Ως εκ τούτου, η τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια το εργατικό δυναμικό στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα αξιοποιηθεί και θα αναβαθμιστεί περαιτέρω. Την ίδια στιγμή, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γίνεται η πρώτη μονάδα του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της εταιρείας όπου μοντέλα BMW και MINI θα κατασκευάζονται μαζί.

 

 

Τελευταία επέτειος…

 

 

Το BMW i3 κλείνει την παραγωγή του με ένα εντυπωσιακό home run. Πριν από μερικές ημέρες, το 250.000ό αντίτυπο του compact ηλεκτρικού οχήματος κατασκευάστηκε στη Λειψία. Αυτό καθιστά το BMW i3 το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο στην πολυτελή compact κατηγορία. Και αντίθετα από αυτό που θα περίμενε κανείς για ένα μοντέλο που βαδίζει προς τη δύση του, διατήρησε τη δημοτικότητά του ενώ ωρίμαζε.

 

 

Το BMW i3 έχει πουληθεί σε περισσότερες από 74 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σε πολλές αγορές, πέτυχε σημαντικά υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων από αυτό της μάρκας BMW στα μοντέλα με συμβατικό σύστημα κίνησης. Επίσης κατάφερε να προσελκύσει νέα target groups ξυπνώντας τους την επιθυμία για τα πολυτελή προϊόντα της BMW. Τα πρώτα χρόνια, πάνω από το 80% όλων των αγοραστών του BMW i3 ήταν νέοι πελάτες για το BMW Group.

 

 

Η διαχρονική απήχηση του BMW i3, που κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Λειψίας για ολόκληρη την παγκόσμια αγορά, οφείλεται επίσης στον πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η ανεξάρτητη αρχιτεκτονική του οχήματος αποτελείται από ένα drive module υπό τη μορφή ενός αλουμινένιου πλαισίου που φέρει το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης (e- drive), την ανάρτηση και την μπαταρία υψηλής τάσης, καθώς και έναν κλωβό επιβατών κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) που ονομάζεται life module. Αυτή η σχεδίαση, που αναπτύχθηκε εξ αρχής για αμιγή ηλεκτροκίνηση κατέστησε εφικτό ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και ένα υψηλής ποιότητας και εξαιρετικά προηγμένο design για το cockpit και την κεντρική κονσόλα. Το ίδιο ισχύει και για την εξωτερική σχεδίαση που παραμένει επαναστατική την ένατη χρονιά παραγωγής του μοντέλου, και που εστιάζει περισσότερο στην τεχνολογική πρωτοπορία και λιγότερο στη μόδα ή το πρεστίζ.

 

 

Σημαιοφόρος οραματικής τεχνολογίας

 

 

Τα χαρακτηριστικά αυτά όχι μόνο κατέστησαν το BMW i3 πρωτεργάτη για τη μετάβαση σε μία κινητικότητα απαλλαγμένη από τις εκπομπές ρύπων, αλλά αποδεικνύουν επίσης πόσο καινοτόμο είναι το BMW Group σε ποικίλους τομείς. «Το BMW i3 έχει μεγάλη συμβολική δύναμη», δήλωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG. Περιγράφει την εξέλιξη του BMW i3 ως πρωταρχικό παράδειγμα του “BMW way”. Αυτό χαρακτηρίζεται κυρίως από το θάρρος να «πρωτοπορείς, να κάνεις κάτι διαφορετικό και όχι απλά να ακολουθείς το ρεύμα». Αυτή η νοοτροπία παραμένει ανθεκτική, σύμφωνα με τον Zipse, επειδή «ακόμα και η BMW iX, που εκπλήσσει με τις ικανότητές της, έχει τις ρίζες της σε αυτή την εταιρική κουλτούρα».

 

 

Οι εργαζόμενοι που έχουν εμπλακεί στην παραγωγή του BMW i3 στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία γνωρίζουν πολύ καλά τί σημαίνει αυτή η κουλτούρα στην πράξη. Άλλωστε το BMW i3 ήταν ένας σημαιοφόρος οραματικής τεχνολογίας από την πρώτη μέρα, και όχι απλά λόγω της ηλεκτροκίνησης. Με την αρχιτεκτονική Life-Drive, έθεσε επίσης νέα πρότυπα στον τομέα της ευφυούς, ελαφριάς κατασκευής. Στη Λειψία, καινοτόμες διαδικασίες μοναδικές στη βιομηχανία αυτοκινήτου έχουν καθιερωθεί για τη χύτευση τμημάτων του αμαξώματος μεγάλων διαστάσεων από το ιδιαίτερα ελαφρύ high-tech υλικό CFRP. Σήμερα, το BMW Group διαθέτει μοναδική τεχνογνωσία στη χρήση του ανθρακονήματος στην κατασκευή αμαξωμάτων και του αλουμινίου στο σχεδιασμό εξαρτημάτων του πλαισίου.

 

 

Μοχλός καινοτομίας για την ηλεκτροκίνηση…

 

 

Χάρη στις ειδικές για το μοντέλο τεχνολογικές εξελίξεις, το BMW i3 έχει λειτουργήσει επίσης ως μοχλός καινοτομίας για τις μάρκες BMW και MINI σε πολυάριθμους ακόμα τομείς. Ο ηλεκτροκινητήρας 135 kW/184 hp του BMW i3s (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 16,6 – 16,3 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, 14,6 – 14,0 kWh/100 km κατά το NEDC, εκπομπές CO2: 0 g/km) προσφέρει αστική οδηγική απόλαυση και αίσθηση go-kart μηδενικών εκπομπών σε στυλ ΜΙΝΙ από το 2020. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 17,6 – 15,2 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, 16,9 – 14,9 kWh/100 km κατά το NEDC, εκπομπές CO2 : 0 g/km) έχει γίνει από τότε η πιο δημοφιλής έκδοση του μοντέλου της Βρετανικής μάρκας.

 

 

Η τεχνολογία BMW eDrive, που δημιουργήθηκε αρχικά για το BMW i3, βρίσκεται τώρα στην πέμπτη γενιά και χρησιμοποιείται σε πολυάριθμα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα των BMW και MINI. Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα συνεχιστεί τα προσεχή χρόνια. Μέχρι το 2030, ένα στα δύο οχήματα του BMW Group που θα πωλούνται σε όλο τον κόσμο θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

 

 

Το BMW i3 έχει κατακτήσει πολυάριθμα βραβεία σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής του. Στη Γερμανία, απέσπασε το “Green Steering Wheel” ήδη το 2013, και τρία χρόνια αργότερα ακολούθησε “Golden Steering Wheel”, που επίσης απονεμήθηκε από το περιοδικό “Auto Bild” και την Κυριακάτικη εφημερίδα “Bild am Sonntag”. Η σχεδίαση, η φιλοσοφία του οχήματος, το εσωτερικό, η βιωσιμότητα, η διατήρηση της μεταπωλητικής αξίας και η τεχνολογία συνδεσιμότητας του BMW i3 απέσπασαν περαιτέρω εθνικές και διεθνείς διακρίσεις και έτυχαν της αποδοχής του κοινού σε σχετικές έρευνες. Μεταξύ αυτών έχει αναδειχτεί πρώτο στην κατηγορία του σε θεσμούς βραβείων των περιοδικών “Auto Zeitung” και “auto, motor und sport”, αποσπώντας διακρίσεις όπως “UK Car of the Year”, “Green Car of the Year”, “Classic of the Future” και “Swiss Car of the Year” καθώς και το “World Car Design Award”, το “iF gold product design award” και το Γαλλικό “Trophée de l’argus”.

 

 

Επαναπροσδιορίζοντας την κινητικότητα

 

 

Πέραν της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, η εξαιρετική οικολογική ισορροπία του BMW i3 πηγάζει από την επιλογή υλικών, που είναι πλήρως προσανατολισμένη στη βιωσιμότητα και την ενεργειακά αποδοτική παραγωγή. Ήταν το πρώτο μοντέλο του BMW Group με πιστοποίηση ISO από ανεξάρτητους ελεγκτές την εποχή που λανσαρίστηκε στην αγορά, επιβεβαιώνοντας τη βελτιστοποιημένη περιβαλλοντική του απόδοση σε όλο τον κύκλο ζωής του.

 

 

Μερικώς ανακυκλωμένες πρώτες ύλες από θερμοπλαστικά χρησιμοποιούνται για τα εξωτερικά μέρη του. Το πλαστικό που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από 25% ανακυκλωμένο υλικό. Τα υφάσματα στις επιφάνειες των καθισμάτων κατασκευάζονται αποκλειστικά από ανακυκλωμένες ίνες. Οι εσωτερικές επενδύσεις των θυρών του BMW i3 κατασκευάζονται από ίνες κενάφ. Ξύλο ευκαλύπτου από πιστοποιημένες φυτείες στην Ευρώπη αποτελεί την πρώτη ύλη για τμήματα του ταμπλό.

 

 

Η ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας περιλαμβάνει επίσης την εκτενή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή του BMW i3. Τέσσερις ανεμογεννήτριες στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία παρέχουν την απαιτούμενη για την παραγωγή του ηλεκτρική ενέργεια. Ήδη από τα πρώτα στάδια, αυτές κατέστησαν την τοποθεσία του Saxon πρωτοπόρο για την παραγωγή ανθρακικά ουδέτερων οχημάτων, που από πέρσι αποτελεί πρότυπο για όλα τα εργοστάσια του BMW Group σε όλο τον κόσμο.

 

 

Επιπλέον, η μάρκα BMW i έχει προωθήσει τη βιώσιμη οδηγική απόλαυση και την ολοκληρωμένη μετάβαση σε μία κινητικότητα με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 με πολλούς τρόπους και πέραν της δημιουργίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι δραστηριότητες αυτές περιλαμβάνουν την αστική υπηρεσία car-sharing DriveNow (σήμερα ονομάζεται SHARE NOW), η οποία για πολλούς χρήστες είναι η ιδανική ευκαιρία για να γνωρίσουν την ηλεκτροκίνηση για πρώτη φορά, καθώς και τις υπηρεσίες που τώρα είναι γνωστές ως BMW Charging και MINI Charging για εύκολη φόρτιση στο σπίτι και εύκολη πρόσβαση σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, και την συμμετοχή του BMW Group στο Ευρωπαϊκό δίκτυο ταχείας φόρτισης Ionity.

 

HomeRun Edition

HomeRun Edition

 

HomeRun Edition του BMW i3s

 

 

Στην τελική ευθεία, το BMW i3 για μία φορά ακόμα αναδεικνύει την κομψή και εξεζητημένη πλευρά του χαρακτήρα του που έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο πολλών ειδικών μοντέλων περιορισμένης παραγωγής. Η BMW i3s HomeRun Edition υιοθετεί φινίρισμα Frozen της σειράς BMW Individual για πρώτη φορά. Αυτή η πρεμιέρα σχετίζεται με μέγιστη αποκλειστικότητα: έχουν κατασκευαστεί μόνο δέκα αντίτυπα της BMW i3s HomeRun Edition.

 

 

Επιβεβαιώνοντας τον αποκλειστικό χαρακτήρα της BMW i3s HomeRun Edition, δύο νέα φινιρίσματα έχουν προστεθεί στη γκάμα: τα Frozen Dark Grey και Frozen Red II. Επιπλέον, η HomeRun Edition περιλαμβάνει ζάντες ελαφρού κράματος 20” σε σχέδιο double-spoke, ηλεκτρική γυάλινη οροφή, τζάμια που επιτρέπουν την είσοδο του φωτός στην καμπίνα μειώνοντας όμως τη θερμότητα που εισέρχεται σε αυτή και προβολείς Adaptive LED. Οι ειδικές εκδόσεις διατίθενται επίσης με το υψηλής ποιότητας σαλόνι Suite, που περιλαμβάνει δερμάτινη ταπετσαρία Vernasca Dark Truffle, δερμάτινο ταμπλό, δερμάτινο τιμόνι με γαλβανισμένο ένθετο, επένδυση οροφής Carum Grey, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό και φως υποδοχής. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν θερμαινόμενα καθίσματα, εύκολη πρόσβαση, σύστημα συναγερμού, Real Time Traffic Information, Concierge Service, Park Distance Control και κάμερα οπισθοπορείας. Περιλαμβάνονται επίσης το πακέτο Comfort και Driving Assistant Plus, σύστημα πλοήγησης Professional, σύστημα τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση, hi-fi σύστημα ηχείων Harman Kardon και online ψυχαγωγία με σταθερό τέλος.

 

 

Η παραγωγή των δέκα ειδικών μοντέλων σηματοδότησε μία ξεχωριστή στιγμή όχι μόνο για τους εργαζόμενους που εμπλέκονται στην παραγωγή του εργοστασίου του BMW Group στη Λειψία. Οι αγοραστές των ειδικών μοντέλων είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά την ολοκλήρωση των οχημάτων τους στην αίθουσα συναρμολόγησης.


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...