Νέο Ford Puma Hybrid

Νέο Ford Puma Hybrid

Νέο Ford Puma Hybrid

Νέο Ford Puma Hybrid
Νέο Ford Puma Hybrid

Νέο Ford Puma Hybrid, ένα μοντέλο, που στη δεύτερη γενιά του, δεν είναι ένα διθέσιο coupe, αλλά ένα SUV της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων.

 

Ford Puma Hybrid back

Νέο Ford Puma Hybrid back

 

Του Άρη Κόκκα

 

Η Ford παρουσίασε το 1997 ένα τρίθυρο coupe σπορ όχημα, το Puma, ένα από τα πρώτα μοντέλα της που συνέβαλαν στην εκ βάθρων ανανέωσή της. Ήταν επίσης ένα από τα πρώτα μοντέλα που λάνσαρε τη νέα, τότε, σχεδιαστική της ταυτότητα New Edge Design. Μια ταυτότητα, που πέρα από την πρωτοτυπία της και την νεωτεριστική της διάθεση, αντανακλούσε με τον καλύτερο τρόπο τη διάθεση της εταιρείας για συνεχή εξέλιξη. Η διάθεση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα και υπογραμμίζεται από το επίσημο logo της, Go Further.

 

Αν και το πρώτο Ford Puma έμεινε για μόλις 5 χρόνια στην παραγωγή, άφησε όνομα με την ιδιαίτερα σπορτίφ οδική του συμπεριφορά, τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα και την ισορροπημένη και ομοιογενή προσωπικότητά του.

 

Το νέο Puma κάνει το ντεμπούτο του 17 χρόνια μετά την άρση της παραγωγής του πρώτου και είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι παρότι πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο καταφέρνει να καθιστά διαχρονικές κάποιες από τις αξίες του μακρινού προγόνου του.

 

Interior look

Νέο Ford Puma Hybrid – Interior look

 

Με επιβλητική εμφάνιση που αιχμαλωτίζει το βλέμμα

 

Πρώτα από όλα, επιβάλλεται με την εμφάνισή του. Ίσως η λέξη επιβάλλεται δεν είναι η πλέον κατάλληλη. Με μεγαλύτερη ακρίβεια: Το νέο Ford Puma μαγνητίζει το βλέμμα από την πρώτη στιγμή και το αιχμαλωτίζει στη συνέχεια. Η συνολική εμφάνιση αποπνέει έντονο δυναμισμό σε συνδυασμό με σαγηνευτικές γραμμές και αρμονικές αναλογίες. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το μήκος των 4,2 περίπου μέτρων σε αποτρέπει από το να θεωρήσεις ότι πρόκειται για ένα premium όχημα, κόστους 50+ χιλιάδων ευρώ.

 

H Ford ονομάζει τη νέα αυτή σχεδιαστική της φιλοσοφία, Human Centric Design και επεξηγεί ότι πρόκειται για ένα ευφυή και δημιουργικό τρόπο ώστε να λυθούν σχεδιαστικά ζητήματα με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγοραστών. Ο Γ. Σαριδάκης, Διευθυντής Σχεδίασης, Εσωτερικής και Εξωτερικής εμφάνισης, δηλώνει: «Ο σχεδιασμός έγινε το επίκεντρο όλων των διεργασιών. Ήμασταν ταγμένοι στο να το σχεδιάσουμε και να βρούμε λύσεις χωρίς να κάνουμε κανέναν συμβιβασμό.» Και όταν ακούς τέτοιο, γνωρίζεις ότι οι μηχανικοί παραγωγής έπρεπε να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.

 

Η ιδιαίτερα όμορφη και δυναμική αυτή εμφάνιση επιτελεί, όμως, έναν ακόμη ρόλο. Διαχωρίζει κάθετα το Puma από τον, θεωρητικά, εσωτερικό ανταγωνισμό του, τα Fiesta Active και Ecosport, με τα οποία μοιράζεται και την ίδια πλατφόρμα κατασκευής, την B3. Θεωρητικά, διότι το καθένα από αυτά, παρότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία, έχουν ένα εντελώς δικό τους μερίδιο αγοράς. Η επιλογή αυτή αποτελεί μια ακόμη έξυπνη ανάγνωση της Ford για τα πράγματα που έρχονται, μάλλον ήρθαν. Κάθε τρίτο σχεδόν όχημα που διατίθεται πλέον στην Ευρώπη είναι SUV ή Crossover, στην Αμερική δύο στα τρία! Όταν λοιπόν η συγκεκριμένη αγορά μεγαλώνει τόσο πολύ, κάθε μοντέλο της όποιας υποκατηγορίας της καθίσταται αυτόματα από niche σε main. Και ως main, ακόμη και οι μικρότερες διαφορές αποκτούν διαφορετική, πολύ πιο σημαντική, διάσταση.

 

Engine

Engine

 

Ιδιαίτερα δυναμικό και γρήγορο

 

Έτσι λοιπόν το νέο Ford Puma έρχεται να στρογγυλοκαθίσει στην κορυφή της κατηγορίας των BSUV, όχι μόνο χωροταξικά, αλλά και ουσιαστικά. Εφοδιασμένο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V 16 ίππων και ιδιαίτερα στην έκδοση των 155 ίππων του βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου επιταχύνει αφοπλιστικά αυτονόητα και ιδιαίτερα δυναμικά, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Ιδιαίτερα στο Sport Mode η απόδοση είναι ομοιόμορφη από χαμηλά έως αρκετά ψηλά, γεγονός στο οποίο βοηθά και το πολύ καλό χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Οι ρυθμοί που μπορείς να κινηθείς είναι πραγματικά εξαιρετικά γρήγοροι. 

 

Αντίθετα από το Crossover, το Puma δεν φέρει τετρακίνηση σε κάποια έκδοσή του. Tο σφικτό του setup, τα αυξημένα στα επίπεδα του Focus μετατρόχια και η πολύ καλή απόδοση γενικότερα της ανάρτησης, εξασφαλίζουν από κοινού υψηλά όρια πρόσφυσης ακόμη και στη δυναμική έξοδο από κλειστές στροφές. Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός, ότι το σύστημα διεύθυνσης δεν σκληραίνει τόσο, όσο θα ήθελαν πιο σκληροπυρηνικοί της οδήγησης και που σίγουρα σηκώνει το αυτοκίνητο στην εν λόγω διαμόρφωση. Σε κάθε περίπτωση, το τιμόνι προσφέρει εξαιρετική κατευθυντικότητα και ακρίβεια στο σημάδι, όπως επίσης και οδηγική ευχαρίστηση.

 

Ακόμη και στη σπορ ρύθμιση η ανάρτηση αποδεικνύεται αποτελεσματική με το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ την ομοιογενή εικόνα συμπληρώνουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, τα πολύ καλά φρένα, ακόμη και στη βασική έκδοση με τα ταμπούρα στο πίσω μέρος και η γενικότερη εργονομία.

 

Detail

Detail

 

Διαστάσεις και χώρος αποσκευών

 

Με ένα συνολικό μήκος 4,186 μέτρων και μεταξόνιο 2,588 μέτρων, το Ford Puma φλερτάρει, έστω και από κάποια απόσταση, με την κατηγορία CSUV. Είναι κατά 14,6 και 8,6 εκατοστά μακρύτερο από τα Fiesta και Ecosport, ενώ το πλάτος και το ύψος φτάνουν τα 1,805 και 1,537 μέτρα αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών των 456 λίτρων είναι επίσης αυξημένος σε σχέση με τα άρτι προαναφερθέντα μοντέλα. Μια νέα, έξυπνη, πατενταρισμένη, εταζέρα, η οποία είναι εύκαμπτη και στηρίζεται στην πόρτα του χώρου των αποσκευών, αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα της χρήσης, μια και προσαρμόζεται στο σχήμα των αποσκευών, δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί, είναι ελαφριά και επιτρέπει την πρόσβαση από το εσωτερικό του αυτοκινήτου στις αποσκευές. Στο δάπεδο του χώρου των αποσκευών συναντούμε το γνωστό μας Megabox χωρητικότητας 80 λίτρων, το οποίο είναι αδιαβροχοποιημένο, φέρει τάπα αποστράγγισης και προσθέτει ωφέλιμο χώρο όταν απουσιάζει η κανονική ρεζέρβα.

 

Εξοπλισμός

 

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με τεχνολογία χρωμάτων 24-bit true color και δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης τόσο των εικονιζόμενων πληροφοριών σε σχέση με το σχήμα, αλλά και τη θέση που αυτές εμφανίζονται. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν λειτουργία μασάζ με τρία επίπεδα ρύθμισης της έντασης. Οι επιβάτες μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω ενσωματωμένου modem, ενώ μέσω του FordPass ο οδηγός μπορεί να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά, να ελέγχει την στάθμη καυσίμου και τη φόρτιση της μπαταρίας, ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα για την πίεση των ελαστικών. Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 εξασφαλίζει ασύρματη φόρτιση και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

 

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε επιλογές οδήγησης. Πέρα από τα γνωστά Normal, Sport και Eco, διαθέσιμα είναι τα Slippery, που ρυθμίζει το ESC και το Traction Control ώστε να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά σε επιφάνειες μειωμένης τριβής (λάσπη, χιόνι, πάγος) και Trail, που συμβάλει στη διατήρηση της φόρας του αυτοκινήτου σε σαθρές επιφάνειες (πχ. άμμος) ρυθμίζοντας την απόκριση του γκαζιού, τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ABS και το Traction Control.

 

Με ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV

 

Το νέο Puma εγκαινιάζει συγχρόνως την ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV με επίκεντρο τον κινητήρα βενζίνης EcoBoost, κυβισμού 1,0 λίτρων και απόδοσης 125 και 155 ίππων σε συνδυασμό, αρχικά τουλάχιστον με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2 και φυσικά αντίστοιχα μειωμένο κόστος χρήσης.

 

Dashboard

Dashboard

 

Διαθέσιμες εκδόσεις

 

Το νέο Ford Puma διατίθεται σε δύο πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις, τις Titanium και STLine X. Και οι δύο συνδυάζονται με τις δύο εκδοχές απόδοσης του 1.0 κινητήρα, 125 και 155 ίππων και οι τιμές ξεκινούν από τα 20.097 ευρώ. Η χρηματοδότηση κυμαίνεται από 1 έως 5,99%, η προκαταβολή μπορεί να είναι μηδενική και η διάρκεια αποπληρωμής φτάνει και τα επτά χρόνια. Η εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect τα ξεπερνά όλα αυτά, ανέρχεται στα οκτώ ολόκληρα χρόνια.

 

 

Ford Puma Hybrid

 

Κατηγορία

B SUV

Μονάδα παραγωγής

Κραϊόβα, Ρουμανία

Πλατφόρμα

B3 (Κοινή με Mazda)

Διαστάσεις αμαξώματος (ΜxΠxΥ  μέτρα)

4,19 x 1,8 x 1,54

Μεταξόνιο (μέτρα)

2,588

Χώρος αποσκευών (λτ. Κατά VDA)

456 έως 1.216

Καθαρό βάρος (κιλά)

1.280

Ανάρτηση εμπρός

McPherson, υποπλαίσιο, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας

Φρένα εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Φρένα πίσω

Δίσκοι ή ταμπούρα

 

Κινητήρας

1.0 turbo, 3 κυλίνδρων, βενζίνης

Υβριδικό σύστημα

11.5 kW ενσωματωμένη γεννήτρια με 48V 10Ah αερόψυκτες μπαταρίες Liion

Ροπή (NM/σ.α.λ.)

170 (200 overboost)/ 1.400

Κίνηση

Εμπρός

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων

0-100 χ.α.ω. (δλ.)

9,8 / 9,0

Τελική ταχύτητα (χ.α.ω)

191/205

Μέση κατανάλωση NEDC (λτ./100 χλμ.)

4,24,4

CO2 (γρ./100 χλμ.)

96-99

Euro      

6d-TEMP

 




#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...