Το Nissan Juke περνά στη δεύτερη γενιά του
Το Nissan Juke περνά στη δεύτερη γενιά του με σημαντικές αλλαγές που ξεκινούν ήδη από την κατασκευαστική του δομή.
Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας που πέρασε, συμπεριλαμβάνεται στις πιο επιτυχημένες προτάσεις της κατηγορίας αλλά και του είδους του για την κατασκευάστρια εταιρεία. Οι συνολικές πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει το 1,5 εκατομμύρια μονάδες, προσθέτοντας έτσι και αυτό ένα μερίδιο στη διαδικασία ανάπτυξης της Nissan τα τελευταία χρόνια, πάντα υπό την σκιά της Renault.
Η τελευταία έχει ορίσει την κατασκευή του ιαπωνικού μοντέλου στο ακριβότερο και με ασαφέστερο μέλλον λόγω Brexit Σάδελρλαντ, τη στιγμή που για τα Captur και Clio, που κατασκευάζονται στην ίδια πλατφόρμα, έχουν επιλεχθεί μονάδες στην Ισπανία και την Αλγερία αντίστοιχα. Επιπρόσθετα το νέο Juke έχει να παίξει, πλέον, και σε πιο δύσκολο τερέν, μια και όταν παρουσιάστηκε την πρώτη φορά είχε μόλις δύο άμεσους αντιπάλους, σήμερα αυτοί πλησιάζουν σχεδόν τους 20.
Ποια είναι όμως τα όπλα του νέου SUV της Nissan, απέναντι σε αυτόν τον ανταγωνισμό και πόσο διαφοροποιείται από το παρελθόν του;
Νέο αμάξωμα σε νέα πλατφόρμα
Βασική αλλαγή αποτελεί η υιοθέτηση της νέας πλατφόρμας του ομίλου, της CMF-B, ως κατασκευαστικής βάσης. Η αυξημένη χρήση μετάλλων υψηλής ποιότητας εξασφαλίζει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, αυξημένα επίπεδα ασφάλειας, ενεργητικής απόδοσης και φυσικά άνεσης.
Τα δύο τελευταία γίνονται αμέσως εμφανή από τα πρώτα χιλιόμετρα, μιας και το νέο αυτοκίνητο πατάει καλύτερα στο δρόμο, ενώ οι κραδασμοί και θόρυβοι έχουν μειωθεί σημαντικά. Την ίδια στιγμή η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά το μεγαλύτερο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή αίσθηση ακόμη και σε παρατεταμένες στροφές με υψηλή ταχύτητα. Αντίστοιχα ομαλές είναι οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου και σε απότομες αλλαγές πορείας.
Η βελτίωση αυτή του τρόπου κίνησης του νέου Juke συνδέεται και με την αύξηση του μεταξονίου κατά 10 χιλιοστά που φέρνει μαζί της η νέα πλατφόρμα του ομίλου. Η αύξηση αυτή λύνει και ένα από τα προβλήματα του προηγούμενου μοντέλου, αυτό της προσφοράς σε χώρους.
Πιο συγκεκριμένα οι επιβάτες του πίσω μέρους έχουν εμφανώς περισσότερο χώρο διαθέσιμο για τα πόδια τους, αυξάνοντας έτσι την άνεση της παραμονής στο σημείο αυτό. Η οροφή επίσης δεν έχει μεγάλη κλίση προς το πίσω μέρος, εξασφαλίζοντας έτσι επαρκή χώρο και για τα κεφάλια τους. Τα καθίσματα του εμπρός μέρους είναι μικρά και σχετικά άβολα, ιδιαίτερα αυτό του συνοδηγού, ιδιαίτερα όταν δεν ρυθμίζεται κατ’ ύψος. Επιπρόσθετα η ρύθμιση της πλάτης γίνεται με μοχλό κι όχι περιστροφικά, ενώ στην έκδοση της πρώτης οδήγησης δεν υπήρχε υποστήριξη της μέσης.
Την ίδια στιγμή ο χώρος των αποσκευών με το διπλό δάπεδο κάνει ένα ολόκληρο άλμα ανεβαίνοντας από τα 354 στα 422 λίτρα, ενώ έχει μεγαλώσει και το άνοιγμα, διευκολύνοντας έτσι την φόρτωση κι εκφόρτωση. Η αναδιπλούμενη πλάτη των καθισμάτων στο πίσω μέρος διευρύνει τη δυνατότητα φόρτωσης στα 1088 λίτρα.
Με αναβαθμισμένο εσωτερικό
Το εσωτερικό είναι επίσης αναβαθμισμένο, με αποδεκτά υλικά κατασκευής και σημαντικά καλύτερο εξοπλισμό. Τα όργανα είναι ευανάγνωστα και η εργονομία βελτιωμένη, ενώ η οθόνη στην κεντρική κονσόλα στεγάζει πληθώρα υπηρεσιών. Συνολικά στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται ή μπορεί να περιλαμβάνονται αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματα LED φώτα, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, όπως επίσης και της τροχιάς του αυτοκινήτου σε καμπές μέσω του συστήματος διεύθυνσης, έλεγχος απόστασης από προπορευόμενο όχημα σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο, αλλά και συστήματα προστασίας πεζών και ποδηλατών. Η συνδεσιμότητα με κινητό εξασφαλίζει επιπλέον νέες δυνατότητες επικοινωνίας με το όχημα.
Σπίρτο ο 1,0 λίτρου κινητήρας
Σημαντική εξέλιξη αποτελεί ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης του 1,0 λίτρου, απόδοσης 117 ίππων και 200 Nm ροπής. Η απόδοσή του επαρκεί με το παραπάνω για να κινήσει ακόμη και γρήγορα το αμάξωμα των 1.180 κιλών. Συνδυάζεται στη βασική εκδοχή του με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής και κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά σχέσεων. Η απόδοση του κινητήρα, είναι σχετικά ιδιόμορφη, μια και έχει δύναμη από σχετικά χαμηλά, δείχνει να ζωντανεύει ιδιαίτερα, όμως, πολύ πιο ψηλά, από τις 3.500 σ.α.λ. και για 2.000 ακόμη. Η επίσημη μέση κατανάλωση έχει μετρηθεί στα 4,9 λτ./100χλμ., αυτή της πρώτης οδήγησης, με υψηλή πάντως πίεση, ήταν κατά σχεδόν 2,5 λίτρα υψηλότερη.
Πέρα από τον δυναμικό κινητήρα, το πλαίσιο, τους χώρους και τον εξοπλισμό, το νέο Nissan Juke ξαναμπαίνει στην εμπορική αρένα με ένα ακόμη σημαντικό όπλο, αυτό της εμφάνισης. Η τελευταία αποτελεί μια πιο ώριμη εκδοχή αυτής της πρώτης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα διατηρεί τη γενική φιλοσοφία και τις βασικές αναλογίες του, αλλά δοσμένα με σύγχρονες γραμμές και έντονη θετική διάθεση. Οι τιμές του νέου Juke ξεκινούν από τα 17.900€.
Nissan Juke 2nd Generation
Κατηγορία |
B SUV |
Μονάδα παραγωγής |
Sunderland, Μ. Βρετανία |
Πλατφόρμα |
CMF-B (Renault) |
Διαστάσεις αμαξώματος (ΜxΠxΥ μέτρα) |
4,21 x 1,8 x 1,59 |
Μεταξόνιο (μέτρα) |
2,636 |
Χώρος αποσκευών (λτ. Κατά VDA) |
422 έως 1.088 |
Καθαρό βάρος (κιλά) |
1.185 |
Ανάρτηση εμπρός |
McPherson, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας |
Φρένα εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Φρένα πίσω |
Δίσκοι ή ταμπούρα |
Κινητήρας |
1.0 turbo, 3 κυλίνδρων, βενζίνης |
Ιπποδύναμη (PS/σ.α.λ.) |
117 / 5.250 |
Ροπή (NM/σ.α.λ.) |
200 / 1.750 |
Κίνηση |
Εμπρός |
Κιβώτιο |
Χειροκίνητο 6 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη DCT, 7 σχέσεων |
0-100 χ.α.ω. (δλ.) |
10,4 |
Τελική ταχύτητα (χ.α.ω) |
180 |
Μέση κατανάλωση NEFZ (λτ./100 χλμ.) |
4,9 |
CO2 (γρ./100 χλμ.) |
112 |
Euro |
6d-TEMP |