Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-124-Sport-1600

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-124-Sport-1600

Από έναν απλό μοχλό, έως τις αυτόματες αλλαγές, η Seat εξηγεί πώς από την εξέλιξη του συστήματος, επωφελήθηκε ο οδηγός.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Ateca

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Ateca

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, με την εταιρεία να κάνει μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία και την εξέλιξη αυτού. Μάλιστα, ο Ισίντρε Λόπες, υπεύθυνος Έκθεσης αυτοκινήτων vintage της φίρμας, σχολιάζει το πώς ένας απλός μοχλός, μετατράπηκε σιγά σιγά σε κάτι πολύ σημαντικό. Και να φανταστεί κανείς πως τη δεκαετία του ’40, μερικά μοντέλα δεν είχαν καν όπισθεν.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat: δεκαετία ’50 έως και δεκαετία ’70

-Δεκαετία του ’50: Οι οδηγοί άλλαζαν σχέσεις χρησιμοποιώντας έναν μοχλό που ήταν συνδεδεμένος στον άξονα του τιμονιού. «Έτσι κατασκευάζονταν τότε τα αυτοκίνητα, όπως το Seat 1400. Η θέση του μοχλού δεν ήταν και η πιο άνετη για τον οδηγό. Επέτρεπε ωστόσο τη διαμόρφωση του καθίσματος για να κάθονται τρεις επιβάτες», σχολιάζει ο Λόπες.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-1400

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-1400

-Δεκαετία του ’60: Με ένα απλό σχήμα σαν γλειφιτζούρι, ο λεβιές τοποθετήθηκε εκεί όπου εντοπίζεται στις μέρες μας. «Στο Seat 600 ήταν απλά ένας μοχλός με μια μπάλα στο πάνω μέρος του. Επρόκειτο φυσικά για χειροκίνητη αλλαγή τεσσάρων σχέσεων. Προκειμένου να μην ξεπεραστεί το όριο στροφών του κινητήρα, το στροφόμετρο απεικόνιζε κόκκινες γραμμές, ώστε να γίνει η αλλαγή», λέει ο ειδικός.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-600

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-600

-Δεκαετία του ’70: Στο μονοπάτι της εξέλιξης, ο επιλογέας έγινε πιο εργονομικός. Μάλιστα προστέθηκαν περισσότερες σχέσεις για να «ηρεμεί» ο κινητήρας κατά την οδήγηση. «Το Seat 124 Sport 1600 είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με πέντε σχέσεις. Στην εκδοχή sedan, που ήταν δημοφιλής στη μεσαία τάξη, ο λεβιές ήταν συνδεδεμένος απευθείας με το κιβώτιο για πρώτη φορά. Έτσι εξασφαλίζονταν αμεσότερη αίσθηση και ευκολότερες αλλαγές», συνεχίζει ο Λόπες.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-124-Sport-1600

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-124-Sport-1600

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat: από τη δεκαετία του ’80 έως σήμερα

-Δεκαετία του ’80 (+-): Αυτή η δεκαετία σηματοδοτεί την εργονομία και την άνεση. Κάποια μοντέλα εφοδιάζονται με σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης και με νέα υλικά, τα οποία κάνουν τις αλλαγές πιο άμεσες. «Υπό αυτή την έννοια, το πρώτο Seat Ibiza ξεχωρίζει. Ο λεβιές είναι ανανεωμένος και η πιο υψηλή του θέση, διευκολύνει το χέρι του οδηγού».

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Ibiza

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Ibiza

-Δεκαετία του ’90 έως σήμερα: Τα πρώτα 6τάχυτα μοντέλα κάνουν την εμφάνισή τους, ενώ αυτά με αυτόματη αλλαγή κερδίζουν σε απήχηση. Χάρη σε αυτή, ο οδηγός αποχαιρέτισε τον συμπλέκτη, ο κινητήρας δεν κάνει «κομπιάσματα» και αποτρέπεται η κύλιση του οχήματος στις κλίσεις. «Σήμερα, μοντέλα όπως το Seat Tarraco εφοδιάζονται με κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη, συνδυάζοντας την άνεση μιας αυτόματης αλλαγής σχέσης, με τα πλεονεκτήματα ενός χειροκίνητου», καταλήγει ο ειδικός.

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Tarraco-DSG

Η ιστορία του επιλογέα σχέσης από τη Seat, SEAT-Tarraco-DSG

Πηγή: Seat


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...