Νέο Honda HR-V e:HEV
Το νέο Honda HR–V e:HEV προσφέρει μία μοναδική οδηγική εμπειρία με άμεση απόκριση και εξαιρετική απόδοση χάρη στο ισχυρό και αποδοτικό υβριδικό σύστημα e:HEV.
Η επόμενη γενιά του δημοφιλούς compact SUV της μάρκας διακρίνεται για την ευρυχωρία, την άνεση και τη χρηστικότητά της, ενώ αξιοσημείωτα είναι τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και η τεχνολογική εξέλιξη. Όλα πλαισιώνονται από ένα τολμηρό και κομψό σχήμα εμπνευσμένο από μοντέλο coupe.
Το νέο HR–V, που θα διατίθεται στην Ευρώπη από τα τέλη του 2021, είναι το επόμενο μοντέλο με το «διακριτικό» e:HEV (hybrid electric vehicle) στην προϊοντική οικογένεια της Honda, μετά το ανανεωμένο CR–V και το νέο Jazz που κυκλοφόρησε το 2020. Συνεχίζοντας με επιτυχία τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης, η Honda πλησιάζει περισσότερο στο στόχο της να εξηλεκτρίσει όλα τα Ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της μέχρι το 2022.
Η επόμενη γενιά του αποκλειστικά υβριδικού HR–V είναι το αποτέλεσμα εκτενούς ανάλυσης των τάσεων των σύγχρονων καταναλωτών. Αφού ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο οι δραστήριοι, συνδεδεμένοι άνθρωποι του σήμερα εντοπίζουν και επιλέγουν προϊόντα υψηλής αξίας, η Honda δημιούργησε το HR–V, όχι απλά ως ένα νέο συμπαγές SUV, αλλά ως ένα καταναλωτικό προϊόν που θα προσελκύει τον πελάτη μέσω της υψηλής αισθητικής, της λειτουργικότητας και της πρακτικότητάς του.
Με προηγμένο υβριδικό σύστημα
Το νέο HR–V διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις το προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης e:HEV, προσφέροντας στο δημοφιλές compact SUV της Honda τον ιδανικό συνδυασμό απόδοσης και επιδόσεων. Το νέο HR–V έρχεται να προστεθεί στο ανανεωμένο CR–V και το πρόσφατα λανσαρισμένο Jazz που διατίθεται μόνο με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Το e:HEV έχει αποσπάσει θετικές κριτικές σε όλη την Ευρώπη για το συνδυασμό ισχυρών επιδόσεων με υψηλά επίπεδα αποδοτικής και αθόρυβης λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Καθώς δεν χρειάζεται σύνδεση και φόρτιση, το HR-V είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, συνδυάζοντας την άμεση απόκριση και την αποδοτική λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος με την πρακτικότητα των μοντέλων με συμβατικό σύστημα κίνησης.
Χαμηλές εκπομπές ρύπων, άμεση απόκριση
Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i–VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος. Το σύστημα βασίζεται στην τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η Honda μέσα την 20ετή ενασχόλησή της με την υβριδική τεχνολογία των αυτοκινήτων δρόμου και τη Formula 1.
Για την εγκατάστασή του στο HR–V, η ισχύς του e:HEV αυξήθηκε από 109PS που ήταν στο Jazz, στα 96kW (131PS) με ροπή 253Nm.
Το σύστημα e:HEV στο HR–V είναι πιο συμπαγές σε σχέση με του Jazz και έχει υψηλότερο επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας που του επιτρέπει να παράγει περισσότερη ροπή. Ο αριθμός των κυψελών στη μπαταρία έχει αυξηθεί κατά 25%, παρέχοντας μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης και χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας έναντι του 80kW Jazz, με τη μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) τώρα να είναι μικρότερη και ενσωματωμένη στο διαμέρισμα του κινητήρα, ενώ είναι και υγρόψυκτη αντί αερόψυκτη, για βελτιωμένη διαχείριση της θερμότητας. Η μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών βελτιώνει περαιτέρω τις δυναμικές επιδόσεις του HR-V.
Βελτιστοποιημένα drive modes
Το στοιχείο που καθιστά το σύστημα e:HEV ξεχωριστό είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία drive modes εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση του κάθε εξαρτήματος τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες
Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αντιπροσωπεύει την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης
Το «Sport» mode, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το ‘Econ’ mode προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Επιπλέον του «Normal» mode, όπου το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.
Έξυπνη χωροταξική διάταξη
Για να διατηρήσουν την ισορροπία ανάμεσα στο κορυφαίο στυλ SUV και την εξαιρετική ευρυχωρία, οι μηχανικοί της Honda συγκέντρωσαν όλα τα υβριδικά εξαρτήματα μετάδοσης της κίνησης μέσα στο πλαίσιο και το χώρο του κινητήρα.
Αξιοσημείωτες εξελίξεις είναι η νέα διαδρομή της εισαγωγής αέρα και η ενσωμάτωση εξαρτημάτων στο πάνω τμήμα του κινητήρα. Αυτό επιτρέπει την τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων και του μοτέρ-γεννήτριας στο διαμέρισμα του κινητήρα για βέλτιστη αξιοποίηση του χώρου.
Η Honda μείωσε επίσης το μέγεθος της μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) κατά 20% συγκριτικά με της προηγούμενης γενιάς. Αυτό επιτρέπει την τοποθέτηση της βοηθητικής μπαταρίας 12v στο διαμέρισμα του κινητήρα, απελευθερώνοντας χώρο πίσω, κάτι το οποίο κατέστη δυνατόν με τη χρήση των πιο εξελιγμένων ημιαγωγών για την PCU.
Νέα σημεία αναφοράς στην άνεση εσωτερικού
Ο σχεδιασμός του εσωτερικού του HR–V επικεντρώνεται στη διάδραση μεταξύ επιβάτη και αυτοκινήτου, για καλύτερη υποστήριξη και πλήρη ενσωμάτωση στην καθημερινή ζωή. Αυτό συμβαίνει από τη στιγμή που οι επιβάτες μπαίνουν στο αυτοκίνητο μέχρι τη στιγμή που βγαίνουν. Κάθε σχεδιαστικό στοιχείο προορίζεται για να προσφέρει μία αίσθηση ευρυχωρίας και ευεξίας που συνδέει τους επιβάτες με τον έξω κόσμο. Κάθε αλληλεπίδραση με το νέο HR–V e:HEV σχεδιάζεται με γνώμονα τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη.
Η αίσθηση σύνδεσης με τον έξω κόσμο ξεκινά από μία εξαιρετική ορατότητα, που είναι αποτέλεσμα αρκετών βελτιώσεων. Πρώτον, η νέα θέση οδήγησης είναι κατά 10 mm ψηλότερη συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Επιπλέον, τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί ώστε να εισέρχεται όσο το δυνατόν περισσότερο φως. Σε αυτό συμβάλλει η επίπεδη γραμμή του καπό και οι βάσεις των καθρεπτών που έχουν μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες.
Το ευρύχωρο και ευπροσάρμοστο εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να αντανακλά το στυλ ζωής του ιδιοκτήτη αντί για την τιμή καταλόγου, με ζωηρά και υψηλής ποιότητας υλικά και στοιχεία εξοπλισμού διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις.
Ο καλύτερος χώρος αποσκευών στην κατηγορία
Το νέο Honda HR–V εξελίχθηκε με σκοπό να αξιοποιηθούν περαιτέρω όλες οι δυνατότητες του αυτοκινήτου από τους πελάτες. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία Μ/Μ και μέσω της έξυπνης τοποθέτησης των υβριδικών εξαρτημάτων στο πλαίσιο και το χώρο του κινητήρα, η Honda αύξησε την ωφελιμότητα του χώρου φόρτωσης και την ευελιξία για την υποστήριξη ενός δραστήριου τρόπου ζωής.
Η χωρητικότητα του χώρου φόρτωσης είναι εντυπωσιακή, παρά την προσθήκη των υβριδικών εξαρτημάτων. Με ένα τελείως επίπεδο πάτωμα φόρτωσης και τα ευπροσάρμοστα πίσω καθίσματα Magic Seats της Honda, το HR–V έχει την ευελιξία να μεταφέρει μεγάλη ποικιλία αποσκευών και σπορ εξοπλισμού.