Η HONDA CRF450R ανανεώνεται
Μετά από ένα σημαντικό άλμα εξέλιξης του 21YM, η Honda CRF450R ανανεώνεται περαιτέρω για το 22YM, προσφέροντας βελτιωμένη οδήγηση.
Η Honda CRF450R είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία motocross από το 2002 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, και σκοπός της είναι να προσφέρει στον αναβάτη – τόσο στον ενθουσιώδη ερασιτέχνη όσο και τον έμπειρο επαγγελματία – απόλυτο έλεγχο και ευελιξία. Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από την ποιότητα κατασκευής, την αντοχή και τη μεγάλη διάρκεια ζωής για την οποία φημίζεται η Honda.
Πρόκειται για μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα που εξελίσσεται συνεχώς. Το 17YM, στο πλαίσιο της φιλοσοφίας εξέλιξης ABSOLUTE HOLESHOT! (ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΕΡΟΧΗ!)’, το αγαπημένο Ευρωπαϊκό motocross στην κατηγορία open ανανεώθηκε πλήρως, με νέο πλαίσιο και ισχυρότερο κινητήρα. Η ηλεκτρική εκκίνηση (μίζα) ως βασικός εξοπλισμός ήταν μία πρακτική προσθήκη στο 18YM και, για το 19YM, η κυλινδροκεφαλή της HRC αύξησε σημαντικά την ισχύ και τη ροπή, ενώ προστέθηκε σύστημα ελέγχου εκκίνησης (launch control). Για το 20YM, η CRF450R απέκτησε Honda Selectable Torque Control (HSTC).
Εκτός από τους τροχούς και τη βασική αρχιτεκτονική του κινητήρα, για το 21YM, η CRF450R ήταν μία εντελώς νέα μοτοσυκλέτα, επηρεασμένη εμφανώς από τις εξελίξεις της CRF450RW που κέρδισε το πρωτάθλημα MX GP 2019. Και ενώ το πρωτάθλημα 2020 MXGP ήταν πρόκληση για αρκετούς λόγους, ο Gajser και η HRC διασφάλισαν τον τίτλο για δεύτερη συνεχή φορά στον 18ο γύρο στο Trentino (Ιταλία) το Νοέμβριο του 2020.
Αποδεικνύοντας συνεχώς την, κορυφαίου επιπέδου, αγωνιστική καταγωγή της, η 22YM CRF450R βελτιώνεται περαιτέρω σε επίπεδο κινητήρα και ανάρτησης. Και παραμένει, στην ουσία, ένα αγωνιστικό μοντέλο της HRC, οικονομικά προσιτό για τον ενθουσιώδη αναβάτη.
Κύρια χαρακτηριστικά
Πλαίσιο
Για το 22YM, το πλαίσιο της CRF450R παραμένει ίδιο εκτός από τις εσωτερικές ρυθμίσεις στην εμπρός και πίσω ανάρτηση της Showa. Στόχος εξέλιξης για το μοντέλο του 22YM είναι το σύστημα ανάρτησης να προσφέρει αισθητά βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη – αυξάνοντας την απόσβεση συμπίεσης της εμπρός και πίσω ανάρτησης – και βελτιστοποιημένη ισορροπία μεταξύ εμπρός και πίσω τμήματος.
Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι 49mm της Showa AF2 βασίζεται στο εργοστασιακό σύστημα που χρησιμοποιούν οι αγωνιστικές ομάδες MX στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα. Με την ανανέωση του 21YM, το πιρούνι απέκτησε μεγαλύτερη διαδρομή κατά 5mm, φτάνοντας τα 310mm, και αυξημένη ακαμψία στις τιμονόπλακες. Για το 22YM, οι βαλβίδες χαμηλών ταχυτήτων έχουν αναβαθμιστεί με στόχο την αυξημένη απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Ο όγκος του λαδιού μειώθηκε κατά 8cc στα 380cc. Υπάρχουν τώρα 13 θέσεις ρύθμισης επαναφοράς (αντί 15) και 15 συμπίεσης (όπως πριν).
Ένα πλήρες revalving του πίσω Showa MKE AF2 για τις βαλβίδες χαμηλών/μεσαίων ταχυτήτων αύξησε συνολικά την απόσβεση συμπίεσης. Υπάρχουν τώρα 11 θέσεις ρύθμισης επαναφοράς (από τις 8 της προηγούμενης έκδοσης) και 6 συμπίεσης υψηλής και χαμηλής ταχύτητας (από 12). Ο όγκος του λαδιού αυξήθηκε κατά 1cc στα 422cc.
Κινητήρας
Για το 22YM, ο τετραβάλβιδος κινητήρας Unicam 449.7cc παραμένει χωρίς αλλαγές, με εξαίρεση τη νέα χαρτογράφηση της ECU βελτιώνει περαιτέρω τη γραμμική απόδοση του γκαζιού στις χαμηλές και μεσαίες στροφές της έκδοσης 21YM.
Οι αλλαγές αυτές για το 21YM ήταν πολύ σημαντικές. Μία αύξηση (έως και 0.6kW – 0,8 Ps) στη μέγιστη ισχύ πάνω από τις 5.000 σαλ. – μαζί με μία πιο έντονη αίσθηση ροπής στις χαμηλές στροφές – ήταν το αποτέλεσμα αύξησης του όγκου της εισαγωγής κατά 1.8L (στα 4.1L). Η γωνία ψεκασμού του μπεκ αυξήθηκε από 30° σε 60°, ψεκάζοντας καύσιμο στην πεταλούδα, αυξάνοντας την απόδοση της εισαγωγής ενώ ταυτόχρονα την ψύχει, βελτιώνοντας παράλληλα και την πολύ σημαντική αίσθηση στο γκάζι. Το σύστημα αποσυμπίεσης ήταν επίσης νέο: το αντίβαρό του μετακινήθηκε από το δεξί τμήμα του εκκεντροφόρου στο αριστερό, προσφέροντας πιο σταθερή λειτουργία στις χαμηλές στροφές και μειώνοντας την πιθανότητα σβησίματος.
Η μεγάλη αλλαγή ήταν στους δύο αυλούς εξαγωγής: όπως και στη CBR1000RR–R Fireblade η διατομή τους έγινε οβάλ αντί στρογγυλή για βελτιωμένη απόδοση. Ο σωλήνας εξαγωγής τοποθετήθηκε κατά 74mm πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσυκλέτας, ενώ το μονό τελικό της εξάτμισης φέρει δύο θαλάμους αντήχησης για μειωμένο θόρυβο και αυξημένη ισχύ.
Η διάμετρος και η διαδρομή είναι 96 x 62.1mm με σχέση συμπίεσης 13.5:1. Ένας αισθητήρας σχέσης κιβωτίου επιτρέπει τη χρήση τριών ειδικών χαρτογραφήσεων της ανάφλεξης για την 1η, 2η, 3η και 4η και 5η σχέση. Η αδιαπραγμάτευτη αξιοπιστία ήταν ανέκαθεν το ‘κλειδί’ της επιτυχίας της CRF450R – εξ ου και ένα μπεκ ψεκασμού λαδιού εμβόλου 5 οπών το οποίο συνεργάζεται με την αντλία επιστροφής λαδιού (με δύο τύμπανα 12mm) για βέλτιστη λίπανση υπό όλες τις συνθήκες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Υγρόψυκτος 4-χρονος μονοκύλινδρος uni–cam |
Κυβισμός |
449.7cc |
Διάμετρος Διαδρομή |
96.0mm x 62.1mm |
Σχέση συμπίεσης |
13.5 : 1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Προετοιμασία μείγματος |
Ψεκασμός καυσίμου |
Χωρητικότητα ντεπόζιτου |
6.3 L |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Ανάφλεξη |
Digital CDI |
Εκκίνηση |
Ηλεκτρική |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Υγρός πολύδισκος |
Τύπος κιβωτίου |
Μόνιμης εμπλοκής, 5-τάχυτο, μηχανικό |
Τελική μετάδοση |
Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Διπλής δοκού, αλουμινένιο |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) |
2.182 x 827 x 1.267mm |
Μεταξόνιο |
1.481mm |
Γωνία Κάστερ |
27.1° |
Ίχνος Τροχού |
114mm |
Ύψος Σέλας |
965mm |
Απόσταση από το έδαφος |
336mm |
Βάρος |
Dry (χωρίς υγρά) 105.8kg – wet (πλήρης υγρών) 110.6kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Τύπος Εμπρός |
Ανεστραμμένο πιρούνι 49mmShowa |
Τύπος Πίσω |
Showa monoshock με Honda Pro-Link |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ζάντα Εμπρός |
Αλουμινένια, ακτινωτή |
Ζάντα Πίσω |
Αλουμινένια, ακτινωτή |
Ελαστικό Εμπρός |
80/100-21-51M Dunlop MX33F |
Ελαστικό Πίσω |
120/80-19-63M Dunlop MX33 |
ΦΡΕΝΑ |
|
Εμπρός |
Δίσκος 260mm |
Πίσω |
Δίσκος 240mm |