Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am
Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am

 

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior και 1750/2000 GT Am αποτελούν δύο θρυλικά μοντέλα με κοινή καταγωγή, αλλά διαφορετικές αφετηρίες και προσεγγίσεις.

 

 

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior

Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Junior

 

Το όνομα GTA (Gran Turismo Alleggerita) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο χώρο του αυτοκινήτου το 1965 στο σαλόνι αυτοκινήτου του Άμστερνταμ. Με αφετηρία την Giulia Sprint GT, η Autodelta –το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo– δημιούργησε ένα αυτοκίνητο κατά 200 κιλά ελαφρύτερο, χαρακτηριστικό που χάρισε τον όρο «Alleggerita» που σημαίνει ελαφρωμένη. Η Giulia Sprint GTA, παράλληλα με το χαμηλότερο βάρος, είχε έναν σημαντικά βελτιωμένο κινητήρα 1.6 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους και σύντομα ξεκίνησε να κατακτά νίκες σε αγώνες σε όλη την Ευρώπη, αποτελώντας παράλληλα τον απόλυτο κυρίαρχο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Τουρισμού που κατέκτησε τρεις συνεχόμενες χρονιές, από το 1966 έως και το 1968.

 

 

Η εκπληκτική επιτυχία του αυτοκινήτου, είχε ως φυσικό επακόλουθο η Alfa Romeo να αναζητήσει και άλλες προκλήσεις για να επιβεβαιώσει τη δυναμική της Giulia GTA. Αρχικά το 1968 η εταιρεία έστρεψε την προσοχή της στα πρωταθλήματα για κινητήρες μικρότερου κυβισμού και έτσι δίπλα στην GTA 1600 πήρε τη θέση της η Giulia GTA 1300 Junior. Ο κινητήρας των 1.290 κ.εκ. της «μικρής» GTA πήρε πολλές από τις λύσεις που εφαρμόστηκαν στη μεγαλύτερη αδελφή της, όπως τα διπλά καρμπυρατέρ και την ανάφλεξη twinspark (δύο μπουζί ανά κύλινδρο). Η επίσημη παρουσίαση έγινε τον Ιούνιο του 1968 και όπως και στην περίπτωση της GTA 1600 ήταν διαθέσιμη σε έκδοση δρόμου και αγωνιστικό. Η παραγωγή της μέχρι το 1975 έφτασε τις 447 μονάδες, με σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα να είναι βαμμένα στο κλασσικό κόκκινο χρώμα της μάρκας.

 

 

Η έκδοση δρόμου

 

 

Η έκδοση δρόμου των 97 ίππων έφτανε τα 175χλμ./ώρα και ζύγιζε μόλις 920 κιλά. Μια αρκετά καλή επίδοση, που όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη της αγωνιστικής GTA 1300 Junior, η οποία χάρη στην εφαρμογή τμημάτων από μαγνήσιο στον κινητήρα, παράθυρα από Plexiglas και βέβαια «γυμνό» εσωτερικό μόλις και μετά βίας έφτανε τα 760 κιλά. Σε συνδυασμό με τις περιποιήσεις των μηχανικών της Autodelta που έφτασαν την απόδοση του ατμοσφαιρικού 1.3 κινητήρα στους 165 ίππους –χάρη και στην εφαρμογή συστήματος μηχανικού ψεκασμού-, η μικρή GTA ξεπερνούσε τα 210χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η τελευταία εξέλιξη του μοντέλου ήρθε το 1974, όπου η νέα τετραβάλβιδη κεφαλή ανέβασε την ισχύ στους 180 ίππους στις 9.300 σ.α.λ., φτάνοντας το εντυπωσιακό νούμερο των 138 ίππων/λίτρο.

 

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...