Honda CRF300L
Η Honda CRF300L διαθέτει αυξημένο κυβισμό και επιπλέον αναβαθμισμένο χρονισμό εκκεντροφόρων εισαγωγής και νέας σχεδίασης αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής.
Η πιο πυκνή κλιμάκωση κιβωτίου συνδυάζεται με μία μακρύτερη 6η σχέση, ενώ ο υδραυλικός μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper) προσφέρει πιο ακριβή έλεγχο του πίσω τροχού. Η συμπεριφορά σε όλα τα εδάφη έχει βελτιωθεί με ένα νέο ψαλίδι, την αυξημένη πλευρική ευκαμψία πλαισίου, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και την επανασχεδιασμένη θέση οδήγησης. Η αιχμηρή, νέα σιλουέτα και τα γραφικά σηματοδοτούν τις αναβαθμίσεις για το 2021 ενώ φέρει και νέα ευανάγνωστα όργανα LCD με μαύρες ενδείξεις. Το βάρος έχει μειωθεί κατά 4 κιλά και φτάνει στα 142 κιλά, που σημαίνει 13% βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους.
H τιμή της 21M Honda CRF300L είναι 5.950€
Κινητήρας
Η αύξηση χωρητικότητας κατά 14% για τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC) – από 250 εκ.εκ. σε 286 κ.εκ. – είναι αποτέλεσμα της μεγαλύτερης διαδρομής του εμβόλου που τώρα είναι 63mm (αντί 55mm). Η διάμετρος παραμένει στα 76mm, όπως και η σχέση συμπίεσης 10.7:1. Η μέγιστη ισχύς των 20,1kW (27,3 Ps) επιτυγχάνεται στις 8.500 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 26,6Nm στις 6.500 σαλ. (από 18,2kW (24,7 ίππους) @ 8.500 και 22,6Nm @ 6.750 σ.α.λ.). Τα γραφήματα ροπής και ισχύος του κινητήρα δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τα οφέλη της αυξημένης ισχύος και ροπής: ο νέος κινητήρας είναι πολύ ισχυρότερος, σε όλες τις συνθήκες, από τις 2.000 σαλ.
Σε συνάρτηση με την αυξημένη δύναμη του κινητήρα και την πιο άμεση απόκριση κατά την εκκίνηση και επιτάχυνση, οι σχέσεις μετάδοσης 1-5 είναι κοντύτερες (πυκνή κλιμάκωση), ενώ η 6η είναι μακρύτερη για πιο ξεκούραστη οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, ένας υδραυλικός, μονόδρομος συμπλέκτης προσφέρει ελαφρύτερη κατά 20% αίσθηση στη μανέτα και ελέγχει τις ‘αναπηδήσεις’ του πίσω τροχού σε γρήγορα κατεβάσματα – για εξαιρετικό έλεγχο, on & off–road. Στον αυτοκινητόδρομο, η τελική ταχύτητα αυξάνεται από 129km/h σε 132km/h.
Με νέο χρονισμό εκκεντροφόρου εισαγωγής
Ο νέος χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής ενισχύει την απόκριση στο μεσαίο φάσμα στροφών – που είναι και αυτό το οποίο χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη συχνότητα στην πόλη και σε συνθήκες εκτός δρόμου – και συνεργάζεται με το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι, τον σωλήνα εξαγωγής (660g ελαφρύτερος από την προηγούμενη σχεδίαση), το σιλανσιέ και το χρονισμό της ανάφλεξης. Ένα μπουζί ιριδίου, σε συνδυασμό με την ακριβή ποσότητα καυσίμου που ψεκάζεται από το σύστημα PGM–FI βελτιστοποιεί την απόδοση καύσης και τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί έναν έκκεντρα τοποθετημένο κύλινδρο, που μειώνει τις απώλειες λόγω εσωτερικών τριβών, ενώ το έμβολο φέρει ένα ειδικό υλικό επιφανείας αλλά και επίστρωση μολυβδαινίου. Η αντλία λαδιού φέρει δομή εσωτερικής ανακούφισης που εμποδίζει την ανάμειξη αέρα και λαδιού. Το κομβίο του στροφάλου είναι ημι-διαιρούμενο με πρεσσαριστό μεταλλικό κουζινέτο, ενώ το ρουλεμάν στροφάλου φέρει κουζινέτο από χυτοσίδηρο. Ένας πρωτεύοντας αντικραδασμικός άξονας μειώνει περαιτέρω τους κραδασμούς.
Εξοπλισμός
Αντλώντας ακόμα περισσότερη έμπνευση από τις αγωνιστικές CRF, η CRF300L υιοθετεί μία φρέσκια σχεδίαση σώματος και γραφικών. Το ρεζερβουάρ καυσίμου 7,8L είναι κατά 190g ελαφρύτερο αλλά και πιο λεπτό, βοηθώντας την κίνηση προς τα εμπρός αφού συνδυάζεται και με μια σέλα που επίσης είναι πιο λεπτή στο αρχικό τμήμα της. Η πίσω βάση πινακίδας κυκλοφορίας είναι επίσης μικρότερη, εξοικονομώντας 300g, ενώ το επιθετικό εμπρός φτερό είναι επίσης ελαφρύτερο.
Για πιο άνετο έλεγχο, η θέση οδήγησης έχει τροποποιηθεί: το τιμόνι είναι ελαφρώς τραβηγμένο προς τα πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί πιο πίσω και χαμηλότερα, για να μπορεί ο αναβάτης να αλλάζει ευκολότερα ταχύτητες όταν φορά μεγάλες μπότες τύπου off–road. Το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί κατά 5mm, και φτάνει τα 880mm, ώστε η διάταξη του ‘τριγώνου του αναβάτη’ να είναι πιο όρθια και φυσική. Το πλαϊνό σταντ έχει επανασχεδιαστεί με τη νέα, αναδιπλούμενη επιφάνεια επαφής να έχει αυξηθεί κατά 10%.
Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
Υγρόψυκτος, μονοκύλιννδρος ,με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους DOHC |
Κυβισμός (cm³) |
286cc |
Αρ. Βαλβίδων ανά Κύλινδρο |
4 |
Διάμετρος Διαδρομή (mm) |
76.0 x 63.0 |
Σχέση συμπίεσης |
10.7:1 |
Μέγιστη ισχύς |
20.1kW (27,3 Ps) /8500rpm |
Μέγιστη ροπή |
26.6Nm/6.500rpm |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό |
1.8L |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ |
|
Ψεκασμός |
Ηλεκτρονικός PGM-FI |
Χωρητικότητα ντεπόζιτου |
7,8L |
Κατανάλωση καυσίμου |
32,3km/litre |
Εκπομπές CO2 WMTC |
73 g/km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Χωρητικότητα μπαταρίας |
12V-7AH |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Υδραυλικός πολύδισκος μονόδρομος (assist/slipper) |
Τύπος κιβωτίου |
6-τάχυτο |
Τελική μετάδοση |
Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο ημίδιπλο |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) |
2230 x 820 x 1200mm |
Μεταξόνιο |
1455mm |
Γωνία Κάστερ |
27,5° |
Ίχνος Τροχού |
109mm |
Ύψος Σέλας |
880mm |
Απόσταση από το έδαφος |
285mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) |
142kg |
Ακτίνα στροφής |
2,3m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Τύπος Εμπρός |
Ανεστραμμένο πιρούνι 43mm |
Τύπος Πίσω |
Prolink |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ζάντα Εμπρός |
Ακτινωτή, αλουμινένια στεφάνη |
Ζάντα Πίσω |
Ακτινωτή, αλουμινένια στεφάνη |
Ελαστικό Εμπρός |
80/100-21M/C 51P |
Ελαστικό Πίσω |
120/80-18M/C 62P |
ΦΡΕΝΑ |
|
ABS |
2-κάναλο ABS |
Φρένα Εμπρός |
Δίσκος 256mm x 3.5mm με διπίστονη δαγκάνα |
Φρένα Πίσω |
Δίσκος 220 mm x 4.5mm με δαγκάνα ενός εμβόλου |
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ |
|
Όργανα |
LCD |
Προβολέας |
Λαμπτήρας |
Πίσω φως |
Λαμπτήρας |