Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

 

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan, με τις δύο φίρμες να βρίσκονται το τελευταίο διάστημα σε συζητήσεις προκειμένου να συγχωνευτούν σε μία εταιρεία.

 

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan

Renault – Nissan

 

 

Με τη ροή της αυτοκινητοβιομηχανίας να αλλάζει προς τα ηλεκτρικά και τα sharing αυτοκίνητα, μια συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα τις βοηθούσε να αντιμετωπίσουν τη VW και την Toyota, όπως λέγεται.

 

Η Renault κατέχει το 43% των μετοχών της Nissan και οι Ιάπωνες από τη μεριά τους, το 15% των Γάλλων. Μάλιστα 0 πρόεδρος των δύο πλευρών, Κάρλος Γκος, καθοδηγεί αυτή τη στιγμή τις διαπραγματεύσεις.

 

Η έως τώρα συνεργασία της Renault και της Nissan έχει αποφέρει κέρδη. Ωστόσο η δομή της εμπόδισε τις δύο εταιρείες να αποκομίσουν τα πλήρη οφέλη από τη «συμμαχία» τους. Εφόσον οι δύο φίρμες καταφέρουν να συγχωνευτούν, τότε θα μπορέσουν να κοιτάξουν στα μάτια τη VW και την Toyota.

 

Κοινή εταιρεία για Renault και Nissan: με διατήρηση των ποσοστών

 

Σε περίπτωση που οι εταιρείες γίνουν μία, κάθε μέτοχος από τη Nissan και τη Renault, θα πρέπει να διατηρήσει το ποσοστό του σε αυτή, ενώ συζητιέται ακόμα πού θα έχει την έδρα της. Στη Γαλλία ή την Ιαπωνία δηλαδή.

 

Οι μετοχές της Renault έφτασαν στο ανώτερο ποσοστό τους εδώ και μια δεκαετία περίπου. Αυξήθηκαν κατά 5,8% στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, δίνοντας στην εταιρεία αξία αγοράς 29 δις ευρώ. Από την άλλη μεριά, οι αντίστοιχες της Nissan αυξήθηκαν κατά 0,5%, με την εταιρεία να αποτιμάται περίπου 35,6 δις ευρώ.

 

Πάντως, τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα όσο φαίνονται, όπως γράφεται στο ρεπορτάζ. Καθώς η γαλλική κυβέρνηση, κατέχοντας ποσοστό 15% στη Renault, ίσως να αποδειχτεί απρόθυμη να παραιτηθεί των δικαιωμάτων της και χάνοντας τη θέση της, καθώς τόσο αυτή, όσο και η ιαπωνική κυβέρνηση, θα πρέπει αφενός να εγκρίνουν τη συμφωνία και αφετέρου να αποφασιστεί πού θα είναι η έδρα της νέας εταιρείας. Μία πιθανότητα θα ήταν το Λονδίνο ή Ολλανδία.

 

Δεν υπάρχει καμία απόφαση

 

Αυτή τη στιγμή, δεν έχει παρθεί καμία απολύτως απόφαση σχετικά με τη συγχώνευση που συζητιέται εδώ και καιρό. Εκπρόσωπος της Renault-Nissan, αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός, ενώ ούτε ο εκπρόσωπος του γαλλικού Υπουργείου οικονομικών δεν είπε το οτιδήποτε. Ό,τι έκαναν δηλαδή Renault και Nissan.

 

Το Reuters σημείωσε νωρίτερα του μηνός πως η Nissan σκόπευε να αγοράσει το μερίδιο της γαλλικής κυβέρνησης από τη Renault, αλλά από τη «συμμαχία» των δύο πλευρών, σχολίασαν πως όλα αυτά είναι φήμες.

 

Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να διπλασιάσουν τα κέρδη τους κατά 10 εκατομμύρια ευρώ το 2022 και οι προβλέψεις κάνουν λόγο πως εκείνο το έτος, οι πωλήσεις θα ανέλθουν στις 14 εκατομμύρια μονάδες, ενάντι 10,6 της περασμένης χρονιάς.

 

Η VW πούλησε από τη μεριά της 10,7 εκατομμύρια οχήματα και η Toyota 10,4 εκατομμύρια.

 

Το θέμα είναι – όπως λέει το ρεπορτάζ – πως για να γίνει πραγματικότητα η συγχώνευση των δύο εταιρειών, θα πρέπει να λυθούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν, όπως η δομή της σύμπραξης αυτή τη στιγμή και οι διάφορες ανισορροπίες.

 

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...