Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία

Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία

Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία

Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία

Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία

Μηχανικοί και cobots σε αγαστή συνεργασία, με τη Ford να λανσάρει για πρώτη φορά μία ομάδα συνεργατικών ρομπότ (cobots) μαζί με τους μηχανικούς του εργοστασίου της στην Κολωνία.

 

Ford Choreographs Robots to Help People

Ford Choreographs Robots to Help People

 

Στόχος όλων το τέλειο φινίρισμα για κάθε Ford Fiesta.

 

Τα έξι cobots εκτελούν μία σειρά από τέλεια συγχρονισμένες κινήσεις. Αυτό γίνεται σε μορφή χορογραφίας για το βάψιμο ολόκληρης της επιφάνειας του αμαξώματος. Η όλη διαδικασία διαρκεί μόλις 35 δευτερόλεπτα. Η μέθοδος αυτή δεν στοχεύει στην παραγκώνιση των εργαζομένων, αλλά στην καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου τους και στην ενασχόλησή τους με πιο περίπλοκα καθήκοντα. Παράλληλα αποτρέπει την κόπωση που σχετίζεται με την εκτέλεση επαναλαμβανόμενων εργασιών.

 

«Τα cobots αντιλαμβάνονται πότε πρέπει να ασκείται μεγαλύτερη δύναμη, όπως κι εμείς. Έτσι μπορούν να φτάνουν πιο εύκολα σε δυσπρόσιτα σημεία, όπως το κέντρο της οροφής» δήλωσε ο Dennis Kuhn, senior manufacturing engineer του Βαφείου, Ford Ευρώπης.

 

Κάθε cobot είναι ένα UR10, το παγκοσμίως δημοφιλέστερο cobot της Universal Robots. Αυτό επίσης χρησιμοποιείται στη βιομηχανία ηχοσυστημάτων για γυάλισμα ηχείων και subwoofer υψηλής απόδοσης. Στο βαφείο της Ford, υπάρχει ένα μαλακό εύκαμπτο στρώμα – προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης – μεταξύ του ρομποτικού βραχίονα και του γυαλόχαρτου. Μάλιστα αυτό επιτρέπει στο cobot να εργάζεται με την ίδια ακρίβεια και επιδεξιότητα ενός ανθρώπινου χεριού.

 

Στο στάδιο της παραγωγής, κάθε Ford Fiesta εμβαπτίζεται σε μία ειδική «μπανιέρα» περνώντας από μία διαδικασία που του διασφαλίζει πάνω από δέκα χρόνια προστασίας από φαινόμενα διάβρωσης. Στη συνέχεια, μικρές κηλίδες, μη ορατές με γυμνό μάτι αλλά αντιληπτές με την αφή, είναι πιθανόν να παραμείνουν στην επιφάνεια επηρεάζοντας την ποιότητα του τελικού φινιρίσματος του οχήματος. Τα έξι ρομπότ εξομαλύνουν αυτά τα σημάδια και αφαιρούν τα υπολείμματα σκόνης με τη μέθοδο της αναρρόφησης. Οι τελικοί έλεγχοι ολοκληρώνονται από δύο εργαζόμενους πριν το αμάξωμα προχωρήσει για αστάρωμα.

 

Δείτε το σχετικό βίντεο εδώ: https://youtu.be/EdlUAJzGOA0

 

Στην παραγωγή ηχείων και εξοπλισμού ηχοσυστημάτων που φέρουν πιο επίπεδες επιφάνειες, ένα cobot είναι αρκετό. Η εισαγωγή της εν λόγω τεχνολογίας σε μία κινούμενη γραμμή παραγωγής και σε οχήματα με πολλαπλές καμπύλες απαιτούσε μια νέα προσέγγιση.

 

Η Ford εξετάζει τη χρήση των cobots και σε άλλες εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια (Ισπανία) και στην Κραϊόβα (Ρουμανία). Η εταιρεία ήδη χρησιμοποιεί άλλα cobots που υποστηρίζουν το προσωπικό στη γραμμή παραγωγής σε περίπλοκες διαδικασίες συναρμολόγησης, όπως στην τοποθέτηση αμορτισέρ στα αυτοκίνητα καθώς και μπουζί στους κινητήρες, ενώ έχει λανσάρει και ένα αυτόνομο ρομπότ με την ονομασία “Survival”.

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...