Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat

Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat

Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat

Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat
Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat

Οι ηλεκτρικές ιστορίες της Fiat και συγκεκριμένα του Panda Elettra και του νέου ηλεκτρικού 500, παράλληλα με τις αντιθέσεις τους παρουσιάζουν και μερικές πολύ ιδιαίτερες ομοιότητες.

 

New Fiat 500

New Fiat 500

 

Η FIAT διαχρονικά αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Από το Topolino και το πρώτο 500 του 1957, μέχρι το Panda και το σύγχρονο αμιγώς ηλεκτρικό 500, η Ιταλική εταιρεία εφαρμόζοντας μια μίξη καινοτομίας, έξυπνης σχεδίασης, αλλά και εστίασης στις ανάγκες κάθε εποχής, δημιούργησε τα πλέον πετυχημένα αυτοκίνητα πόλης που αποτέλεσαν ορόσημα στην πορεία της αυτοκίνησης.

 

 

Με την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την οικονομία να αποτελούν βασικοί πυλώνες της φιλοσοφίας της μάρκας, ήδη από το 1990, περισσότερα από 30 χρόνια πριν, η FIAT παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Στην αυγή μια νέας πολύ σημαντικής δεκαετίας, λίγο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου, η FIAT άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο για την αυτοκίνηση, το οποίο αρκετά χρόνια μετά θα γιγαντωνόταν φέρνοντας μια επανάσταση στις μετακίνησες των ανθρώπων, αλλά και στο τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζουν το περιβάλλον. 

 

 

Σε παράλληλο σύμπαν

 

 

Το 1990 η FIAT βασίστηκε στο Panda, το εξαιρετικά πετυχημένο μοντέλο της που παρουσιάστηκε το 1980, για να δημιουργήσει μια έκδοση που για την κίνηση της αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούσε έναν ηλεκτροκινητήρα. Η γέννηση του Panda Elettra ερχόταν σε μια εποχή που το μοντέλο απολάμβανε ήδη την εκτίμηση του κοινού, το οποίο είχε αγαπήσει την πρακτικότητα και τη σχεδίαση του. Αντίστοιχα, για τη δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου στην ιστορία της που σχεδιάστηκε εξαρχής ως αμιγώς ηλεκτρικό, η FIAT, επέλεξε το πλέον θρυλικό της όνομα, εκείνο του 500. 

 

 

Δαμάζοντας τις πόλεις

 

 

Το Panda Elettra εφοδιαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 9,2 kW (12,5hp), νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά χάρη και στην άπλετη παροχή ροπής αρκούσε για να επιταχύνει το αυτοκίνητο έως και τα 70χλμ./ώρα, επιτρέποντας του να κινείται αθόρυβα και με άνεση στο αστικό περιβάλλον για αποστάσεις έως και 100χλμ. με μία φόρτιση. Τριάντα χρόνια αργότερα, το ηλεκτρικό 500 είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με απόδοση 70 kW (95hp) και 87 kW (118hp), επιταχύνει στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 9’’ και φτάνει τα 150χλμ./ώρα, προσφέροντας ευελιξία στην πόλη, αλλά και τη δυνατότητα κίνησης με άνεση και εκτός αυτής. Παράλληλα η αυτονομία του είναι έως και 320χλμ. σε μικτές συνθήκες, ενώ εκτοξεύεται στα έως και 460χλμ. σε αμιγώς αστικές διαδρομές. 

 

Panda Elettra

Panda Elettra

 

Αλλαγή εποχής

 

 

Με το Panda Elettra να είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως είναι φυσικό στην εποχή του η έννοια του δημόσιο δικτύου φόρτισης ήταν άγνωστη. Εφοδιασμένο με 12 μπαταρίες μόλυβδου των 6V (που έγιναν 14 στη συνέχεια), η συνολική αποθήκευση ενέργειας έφτανε έως και τα 200Ah, με τη φόρτιση να γίνεται αποκλειστικά σε οικιακό δίκτυο 220V. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν το χώρο αποσκευών, αλλά και τις πίσω θέσεις, καθιστώντας το ηλεκτρικό Panda αυστηρά διθέσιο. Σήμερα, που η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, στο νέο 500 οι μπαταρίες δεν μειώνουν στο ελάχιστο το διαθέσιμο χώρο, ενώ η τοποθέτηση τους στο πάτωμα του αυτοκινήτου λειτουργεί ευεργετικά και στην οδική συμπεριφορά του συνόλου. 

 

 

Χάσμα γενεών

 

 

Ο τομέας της ασφάλειας και της συνδεσιμότητα είναι τα σημεία που περισσότερο από κάθε άλλο έχουν εξελιχθεί στα 30 χρόνια που χωρίζουν τα δύο μοντέλα. Τα κρύσταλλα ασφαλείας, οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και οι ζώνες ασφαλείας του Panda Elettra προσέφεραν ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μοιάζουν λύσεις βγαλμένες από την προϊστορία του αυτοκινήτου σε σύγκριση με το νέο ηλεκτρικό 500. 

 

 

Το Panda Elettra έμεινε στην παραγωγή για οκτώ χρόνια από το 1990 έως και το 1998 αποτελώντας μια πρόταση αρκετά μπροστά από την εποχή της, η οποία όμως καταδείκνυε τη διαχρονική εστίαση της FIAT στη βιώσιμη αυτοκίνηση με οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και το χρήστη, στοιχεία που ωρίμασαν ιδανικά στο σήμερα με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500.


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...