Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του

Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του
Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του

 

Το Mercedes-Benz Vito γιορτάζει τα 25 χρόνια του και όντας ανανεωμένο έχει εμπλουτιστεί με περισσότερα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.

 

 

Mercedes Vito

Mercedes Vito

 

Μετά την σχεδιαστική και τεχνολογική ανανέωση το 2020, το Vito έγινε πιο ελκυστικό από ποτέ, χάρη στους νέους τετρακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες και την άριστα ισορροπημένη σχέση τιμής/απόδοσης. Το ελαφρύ επαγγελματικό εξοπλίζεται με μία γκάμα πέντε αποδοτικών τετρακύλινδρων πετρελαιοκινητήρων από τις οικογένειες OM654 και OM622 με απόδοση ισχύος έως 174 kW (237 hp). Το κορυφαίο μοντέλο Vito 124 CDI με ισχύ 174 kW (237 hp) και ροπή στρέψης 500 Nm διατίθεται μόνο στην έκδοση Tourer με άδεια επιβατικού.

 

 

Στις καινοτομίες της νέας γενιάς Vito συγκαταλέγονται τα αναβαθμισμένα συστήματα infotainment, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-Tronic, η αερανάρτηση AIRMATIC για μεγαλύτερη οδηγική άνεση και περαιτέρω συστήματα ασφάλειας. Ολοκαίνουργια σχεδιαστικά στοιχεία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του οχήματος ολοκληρώνουν την ανανέωση του μοντέλου.

 

 

25 χρόνια Mercedes-Benz Vito

25 χρόνια Mercedes-Benz Vito

 

Η πρώτη γενιά

 

 

Το 1996 η Mercedes-Benz παρουσίασε το μικρών διαστάσεων Vito, ένα ελαφρύ επαγγελματικό στην κατηγορία 2,6 έως 2,8 τόνων, το οποίο είχε εντελώς νέα σχεδίαση και προανήγγειλε ουσιαστικά την αρχή μιας νέας εποχής για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Το ίδιο του το όνομα υποδήλωνε αυτή τη νέα εποχή: αντί για συνδυασμό γραμμάτων και αριθμών, απέκτησε το όνομα Vito που παραπέμπει άμεσα στη «γενέτηρά» του, τη βασκική πρωτεύουσα Vitoria-Gasteiz, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο παραγωγής του.

 

 

Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Ισπανία και την Πορτογαλία ήδη από τα τέλη του 1995 και συνδύαζε την όμορφη σχεδίαση με τις κόμπακτ διαστάσεις. Με ύψος οχήματος 1,89 μέτρα, το μεσαίου μεγέθους Van χωρούσε σε όλα τα γκαράζ. Ωστόσο, ο χώρος φορτίου 3,6 m2 προσέφερε χωρητικότητα που έφτανε σχεδόν τα 5 m3 κι έτσι το Vito μπορούσε να μεταφέρει ακόμη και ογκώδη φορτία χωρίς κανένα πρόβλημα. Με ωφέλιμο φορτίο ενός τόνου, το εμπροσθοκίνητο όχημα ήταν άριστα εξοπλισμένο και για βαριά φορτία. Οι εγκάρσια τοποθετημένοι τετρακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες καταλάμβαναν ελάχιστο χώρο, ενώ ταυτόχρονα προσέφεραν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ενδιαφέρουσες οδηγικές επιδόσεις. Οι ειδικοί του κλάδου και οι επαγγελματίες υποδέχθηκαν αμέσως θερμά το ελαφρύ επαγγελματικό ανακηρύσσοντάς το «Van of the Year 1996». Χάρη στην ανανέωση του μοντέλου το 1999, η ζήτηση για το Vito παρέμεινε υψηλή. Μέχρι το 2003 η Mercedes-Benz είχε πωλήσει σχεδόν 473.000 οχήματα της πρώτης γενιάς.

 

 

Η δεύτερη γενιά

 

 

Τον Ιούλιο του 2003 κυκλοφόρησε μια νέα γενιά. Με εντελώς νέα σχεδίαση, όλες οι εκδόσεις του Vito είχαν πλέον την κίνηση στους πίσω αντί στους μπροστινούς τροχούς. Επιπλέον, στη γκάμα μοντέλων προστέθηκε και μία τετρακίνητη έκδοση, επιτρέποντας στο στιβαρό Van να κινείται άνετα και εκτός δρόμου. Υπήρχε επίσης μια σειρά από πιο ισχυρούς κινητήρες: ο κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας απέδιδε 165 kW/224 hp στις 3800 σ.α.λ., ενώ ο πανίσχυρος βενζινοκινητήρας V6 ανέπτυσσε πλέον 190 kW (258 hp) στις 5900 σ.α.λ.

 

 

Ανάλογα με την έκδοση μοντέλου, το μήκος του οχήματος αυξήθηκε κατά έως 58 εκατοστά σε 5,24 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά έως 43 εκατοστά φτάνοντας τα 3,43 μέτρα. Για πρώτη φορά το νέο Vito ήταν διαθέσιμο σε τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος, δύο ύψη οροφής και με πέντε διαφορετικούς κινητήρες, ενώ ήταν καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ, για να καλύπτει το μεγάλο φάσμα απαιτήσεων σε ένα πλήθος κλάδων. Αυτό το τεράστιο άλμα εξέλιξης απέδωσε: το 2005 η ευρωπαϊκή κριτική επιτροπή ψήφισε το Vito «Van of the Year».

 

 

Η δεύτερη γενιά Vito Van ήρθε να θέσει ένα πρότυπο και στον εξηλεκτρισμό: πολύ έγκαιρα η Mercedes-Benz εντατικοποίησε την ανάπτυξη εναλλακτικών συστημάτων μετάδοσης κίνησης, και ήδη από το 2010 ξεκίνησε την παραγωγή μιας μικρής σειράς 100 οχημάτων Vito E-CELL.

 

 

Vito

Vito

 

Η τρίτη γενιά

 

 

Τον Μάιο του 2014, έκανε την πρεμιέρα της η τρίτη γενιά του Vito. Χάρη στη νέα σχεδίαση, το ανανεωμένο μοντέλο απέκτησε 13 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος φτάνοντας τα 5,37 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο, και έτσι προσέφερε περισσότερο χώρο τόσο για το φορτίο όσο και για τους επιβάτες. Επιπλέον, οι πελάτες είχαν πλέον περισσότερες επιλογές όσον αφορά το σύστημα κίνησης: εκτός από την κίνηση στους πίσω τροχούς και την τετρακίνηση, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ήταν και πάλι διαθέσιμη σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα σε δύο βαθμίδες ισχύος. Δεν διευρύνθηκε μόνο η γκάμα εκδόσεών του με συμβατικούς κινητήρες, αλλά και η προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων: το αμιγώς ηλεκτρικό eVito διατίθεται στην αγορά από το 2018. Από το 2014 έχουν πωληθεί περισσότερες από 600.000 μοντέλα του σημερινού Vito.

 

 

Το eVito Tourer

 

 

Το 2018 η Mercedes-Benz παρουσίασε το eVito Van, ανοίγοντας το δρόμο για βιώσιμες μεταφορές εμπορευμάτων χωρίς εκπομπές τοπικά. Με την τελευταία του εξέλιξη, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2020, το eVito Tourer αποδεικνύει ότι είναι άριστα εξοπλισμένο για να πληροί τις απαιτήσεις απόδοσης και αυτονομίας του συστήματος μετάδοσης κίνησης και είναι ιδανικό για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών. Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδο εξασφαλίζοντας απεριόριστη χρήση του χώρου επιβατών και φορτίου. Χάρη στις ευέλικτες επιλογές φόρτωσης και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα, το eVito Tourer έγινε ακόμα πιο εύχρηστο και μπορεί να επιτυγχάνει αυτονομία 421 χιλιομέτρων.

 

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...