60 χρόνια Turismo Competizione

60 χρόνια Turismo Competizione

60 χρόνια Turismo Competizione

60 χρόνια Turismo Competizione
60 χρόνια Turismo Competizione

 

Το 2021 σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για την Abarth καθώς πριν 60 χρόνια δημιουργήθηκε το Abarth 850 TC, το πρώτο μοντέλο με το ακρωνύμιο Turismo Competizione.

 

 

60 χρόνια Turismo Competizione

60 χρόνια Turismo Competizione

 

Έχοντας ολοκληρώσει το 2020 με αύξηση του μεριδίου της κατά 50% σε σχέση με το 2019 στην Ευρωπαϊκή αγορά και συνεχίζοντας με τον ίδιο ρυθμό και το 2021, η Abarth, τιμά την παράδοση της που παραμένει ζωντανή όσο ποτέ.

 

 

Αδρεναλίνη, επιδόσεις, οδηγική απόλαυση, ξεχωριστός ήχος και ακόμα πιο ξεχωριστό στιλ. Τα χαρακτηριστικά επιτυχίας της Abarth στους δρόμους και τις πίστες έχουν τις ρίζες τους στο FiatAbarth 850TC του 1961, ένα συλλεκτικό μοντέλο, ιδανικό για την καθημερινή χρήση, αλλά και τους αγώνες. Κατά τη διάρκεια του οικονομικού θαύματος της δεκαετίας του 1960, η Fiat με τα 500 και 600 έκανε προσιτή την αυτοκίνηση στην Ιταλία και παράλληλα έδωσε την ευκαιρία στον Carlo Abarth να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, με το οποίο διέλυσε τον ανταγωνισμό στις πίστες της Ευρώπης.

 

 

Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Abarth δημιούργησε μια από τις πιο επιτυχημένες «μεταμορφώσεις» στην καριέρα του: το FiatAbarth 850TC. Αφετηρία αποτέλεσα το Fiat 600 D, εφοδιασμένο με ένα τετρακύλινδρο κινητήρα 767κ.εκ. Ο «Σκορπιός» αύξησε τη διάμετρο των εμβόλων στα 62,5χλστ. και τη διαδρομή στα 69χλστ. επιτυγχάνοντας χωρητικότητα 847κ.εκ. Το άγριο, μικρό Fiat, έφτανε τα 140χλμ./ώρα, ενώ και τα εμπρός ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.

 

 

Fiat Abarth

Fiat Abarth

 

Περί αλλαγών…

 

 

Οι αλλαγές όμως δεν περιορίστηκαν μόνο στα μηχανικά μέρη. Εμπρός, στη θέση του προφυλακτήρα δέσποζε πλέον το ψυγείο λαδιού, ενώ για την καλύτερη ψύξη του ισχυρότερου κινητήρα, το κάλυμμά του ανασηκώθηκε με τη βοήθεια στηριγμάτων, λύση που στη συνέχεια –σύμφωνα πάντα με το πρωτοπόρο πνεύμα του Abarth– θα το μετέτρεπαν σε αεροδυναμικό βοήθημα.

 

 

Οι επιτυχίες στις αγώνες ακολούθησαν αμέσως μετά την παρουσίαση του μοντέλου και ειδικότερα στους αγώνες αντοχής, όπου το 850 TC και οι μελλοντικές του εξελίξεις όπως τα 1000 και Radiale θα κυριαρχούσαν χάρη στην απόδοση και την αξιοπιστία τους. Ένας από αυτούς τους θριάμβους κατακτήθηκε το 1961 στα 500χλμ. του θρυλικού Nordschleife του Nürburgring στη Γερμανία. Για να εορταστεί αυτή η επιτυχία δημιουργήθηκε η ειδική σειρά Fiat Abarth 850 TC Nürburgring και λίγο αργότερα η ακόμα ισχυρότερη 850 TC Corsa/65 version. Παράλληλα με τις πολυάριθμες επιτυχίες στους αγώνες, το Abarth 850 TC αγαπήθηκε και για το κομψό εσωτερικό του, το οποίο είχε πίνακα οργάνων της Jaeger και ένα πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι από αλουμίνιο.

 

 

Από την πλευρά της παραγωγής, η κατασκευή του 850 TC έγινε εφικτή χάρη σε μια συμφωνία με τη Fiat, η οποία διέθεσε μια σειρά 600 D, τα οποία κατασκευάστηκαν ειδικά για να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις της Abarth στο Τορίνο, όπου και θα ξεκινούσε η καινούργια τους ζωή.

 

 

Συνεχίζοντας τη δική του πορεία

 

 

Σήμερα το «Turismo Competizione» συνεχίζει την πορεία του στη νέα γκάμα 595 της μάρκας, με δύο διαφορετικές εκδόσεις, την Abarth 595 Turismo και την Abarth 595 Competizione. Και οι δύο ξεχωρίζουν για την απόδοση και το στιλ τους, με την κάθε μία να ακολουθεί το δικό της ανεξάρτητο δρόμο. Η έκδοση Turismo εστιάζει στο στιλ και την κομψότητα ενός αυθεντικού Ιταλικού GT, ιδανικού οχήματος για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν και να συνδυάζουν το σπορ χαρακτήρα με την πολυτέλεια. Αντίστοιχα η έκδοση Competizione, θα συγκινήσει τους λάτρεις της οδήγησης και του σπορ χαρακτήρα, οι οποίοι τοποθετούν στην κορυφή των απαιτήσεων τους της οδηγική αίσθηση, είτε βρίσκονται στο δρόμο, είτε σε κάποια πίστα. 

 

 

Σε επίπεδο κινητηρίων συνόλων, τόσο η Turismo, όσο και η Competizione εφοδιάζονται με τον Euro 6DFinal κινητήρα 1.4 TJet, σε δύο επίπεδα απόδοσης: 165 ίπποι για την Turismo και 180 ίπποι για την Competizione. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος –με απόδοση 160 ίππους- που κινεί και τα μονοθέσια στα ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πρωταθλήματα της Formula 4 σε Ιταλία και Γερμανία.

 

 

Τα νέα Abarth 595 Turismo και Abarth 595 Competizione είναι διαθέσιμα και στην Ελληνική αγορά, με τιμές από 21.250 και 24.350 ευρώ αντίστοιχα.

 


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...