Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda

Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda

Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda

Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda
Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda

 

Η σχεδιαστική δυναστεία της Mazda φέρει τα ονόματα των Matasaburo και Ikuo Maeda οι οποίοι και ευθύνονται για το στυλ της εταιρείας μέχρι σήμερα.

 

RX-8 Design sketch

RX-8 Design sketch

 

Γεννημένος στη Χιροσίμα και εκπαιδευμένος ως μηχανικός, ο Matasaburo Maeda, προσελήφθη από τη Mazda το 1962 και μέσα σε δεκαοκτώ χρόνια αναρριχήθηκε στη θέση του Γενικού Διευθυντή του τμήματος σχεδιασμού της Mazda, την οποία κατείχε από το 1980 έως το 1987. Αντλώντας έμπνευση από το γερμανικό κίνημα Bauhaus, ο Matasaburo ήταν ακλόνητα πιστός στην αρχή του «Form follows function», και πίστευε ότι κάθε σχεδιαστική λεπτομέρεια πρέπει να εξυπηρετεί έναν σκοπό.

 

 

Αυτή η προσέγγιση βρήκε την έκφρασή της σε αρκετά μοντέλα όπως στο Mazda 929 HB, που πουλιόνταν από το 1981 έως το 1986. Ωστόσο, το κορυφαίο επίτευγμα της πρώτης σχεδιαστικής εποχής του Maeda, ήταν το Mazda RX-7, ένα κλασικό μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα, που εξακολουθεί να λατρεύεται από πολλούς φίλους της Mazda μέχρι και σήμερα.

 

 

Το Mazda RX-7 παρουσιάστηκε το 1978 και ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Mazda που έμελλε να γίνει το bestseller ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα με περιστροφικό κινητήρα στην ιστορία. 

 

 

Ikuo Maeda

 

 

Ο νεαρός Ikuo Maeda αρχικά δεν είχε καθόλου σκεφτεί να ακολουθήσει καριέρα στο σχεδιασμό αυτοκινήτων, παρά την πρώιμη αγάπη του για τα αυτοκίνητα – ειδικά τα αγωνιστικά. Σύμφωνα με τον Ikuo, ήταν το επικό Le Mans του Steve McQueen το 1971, και όχι ο πατέρας του, που τον έκανε να θέλει να θέλει να δουλέψει στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Ikuo Maeda σπούδασε βιομηχανικό σχεδιασμό στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Κιότο και αγόρασε το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα λευκό RX-7, χωρίς καν να συνειδητοποιήσει ότι ο πατέρας του είχε σχεδιάσει αυτό το εμβληματικό μοντέλο της Mazda. 

 

 

Ο Ikuo Maeda ξεκίνησε την καριέρα του στη Mazda το 1982 και μέσα σε τρία χρόνια προχώρησε στο Yokohama Design Studio. Εμπνευσμένος από τον αισθησιασμό του ιταλικού design και τη δυναμική ενέργεια της φύσης, ο Ikuo ανέλαβε να σχεδιάσει το διάδοχο του εμβληματικού RX-7 του πατέρα του.

 

 

Το Mazda RX-8 σχεδιάστηκε ως ένα δυνατό μοντέλο με κινητήρα μπροστά και κίνηση πίσω, συνδυάζοντας παράλληλα το design ενός coupe/σπορ αμαξώματος. Το στυλ ήταν μια κλασική μετουσίωση του «beauty in motion», θυμίζοντας έναν κορυφαίο αθλητή, και αποτίνοντας ταυτόχρονα φόρο τιμής στο RX-7 χάρη στο σχήμα των πίσω κολώνων και του πίσω παραθύρου. 

 

 

Το 2009, αφού ανέλαβε τα ηνία του Σχεδιαστικού τμήματος της Mazda, από τη θέση του Γενικού Διευθυντή, ο Ikuo Maeda έδωσε μια καινούργια και πιο τολμηρή κατεύθυνση στο design της Mazda, υιοθετώντας τη φιλοσοφία «Kodo Design».


#Follow us on Instagram

Ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί cookies για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με τη χρήση αυτού του ιστοχώρου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.Αποδοχή

Φορτώνει...
Εάν η σελίδα δεν φορτώνει, κάντε κλικ εδώ.
Φορτώνει...