Honda CRF1100L Africa Twin 2022
Η Honda CRF1100L Africa Twin 2022 έρχεται με αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν πίσω σχάρα στάνταρ τοποθέτησης, νέα γραφικά «Big Logo» και ανανεωμένες ρυθμίσεις για την έκδοση με κιβώτιο DCT.
Τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά του διαχρονικά δημοφιλούς πακέτου παραμένουν ίδια: σκληροτράχηλες off–road επιδόσεις από ένα σπορ, ελαφρύ πλαίσιο με λεπτό σε στυλ rally σώμα και ροπάτος κινητήρας 1084κ.εκ. με αξιοσημείωτες επιδόσεις. Ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικής διαχείρισης με μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων (Inertial Measurement Unit) για τη διαχείριση των προφίλ οδήγησης και του HSTC (σύστημα ελέγχου ροπής) και των Cornering ABS (ABS που ρυθμίζει τη λειτουργία του και κατά το στρίψιμο της μοτοσυκλέτας), Wheelie Control (έλεγχος ανύψωσης του εμπρός τροχού), Rear Lift Control (έλεγχος ανύψωσης πίσω τροχού), καθώς και λειτουργία ανίχνευσης στροφής στην έκδοση DCT. Προσφέρεται επίσης θύρα USB και Σύστημα Cruise Control στον στάνταρ εξοπλισμό. Μία έγχρωμη οθόνη αφής TFT 6,5” προσφέρει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Bluetooth. Η ξεχωριστή και διαχρονική συνταγή Africa Twin στην καλύτερη εκδοχή της.
Η νέα CRF1100L Africa Twin MY22 διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και η λιανική της τιμή ξεκινά από 15.350€.
Διαθεσιμότητα χρωμάτων
Η CRF1100L Africa Twin θα διατίθεται στα εξής χρώματα:
Pearl Glare White Tricolour
Grand Prix Red
Matte Ballistic Black
Κινητήρας
Η βασική αρχιτεκτονική του 8-βάλβιδου, παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής (SOHC) παρέμεινε ίδια για το 2020, αλλά αυξήθηκε η χωρητικότητα – 1.084 κ.εκ. Από 998 κ.εκ. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η αύξηση της μέγιστης ισχύος από 95 Ps σε 102 Ps στις 7.500 σαλ. και της μέγιστης ροπής αντίστοιχα από 99Nm σε 105Nm στις 6.250 σαλ. Το σημαντικό είναι ότι οι αυξημένες τιμές ισχύος και ροπής αποδίδονται από τις 2.500 στροφές μέχρι τον κόφτη.
Για την αύξηση της χωρητικότητας, η διάμετρος παρέμεινε 92 χλστ. αλλά η διαδρομή έγινε 81,5 χλστ. (από 75,1 χλστ.) με σχέση συμπίεσης 10.1:1. Τα αλουμινένια χιτώνια των κυλίνδρων ήταν ελαφρύτερα. Μαζί με άλλες λεπτομερείς μειώσεις βάρους στο κιβώτιο και στα περιφερειακά μέρη, η έκδοση με μηχανικό κιβώτιο και κινητήρα 1084 κ.εκ. μείωσε το βάρος κατά 2,5 κιλά έναντι της προηγούμενης κινητήριας μονάδας των 998κ.εκ., και η έκδοση DCT κατά 2,2 κιλά αντίστοιχα. Η κυλινδροκεφαλή ομοίως ήταν πλήρως αναβαθμισμένη, και υιοθετήθηκε νέο σώμα ψεκασμού διαμέτρου 46 χλστ. Η διάμετρος και η γωνία των αυλών εισαγωγής συνδυάστηκαν ώστε να προσφέρουν ένα ομαλό προφίλ εισαγωγής αέρα. Οι ρυθμίσεις της ECU είναι νέες, ενώ η γωνία των μπεκ τροποποιήθηκε για να προσφέρει πιο άμεσο ψεκασμό στους ανασχεδιασμένους θαλάμους καύσης των διπλών μπουζί.
Τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα παρέμειναν ίδια. Το σύστημα βαλβίδων SOHC Unicam της Honda προέρχεται από την (αγωνιστικών προδιαγραφών MX) CRF450R και η χαμηλή θέση του χυτού εκκεντροφόρου συμβάλει στις συμπαγείς διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής και κατά συνέπεια ολόκληρης της μονάδας του κινητήρα. Ο στρόφαλος με τα κομβία στις 270° και τα ανομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης προσφέρουν χαρακτηριστικό ήχο.
Προφίλ οδήγησης
Υπάρχουν τέσσερις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF–ROAD για την κάλυψη των περισσοτέρων οδηγικών συνθηκών και καταστάσεων και δύο ρυθμίσεις USER για εξατομίκευση από τον αναβάτη. Ακόμα και με τα προεπιλεγμένα (default) προγράμματα, κάποιες παράμετροι μπορούν να μεταβληθούν – HSTC μεταξύ επιπέδων 1-7 (και απενεργοποίηση), Wheelie Control μεταξύ επιπέδων 1-3 (και απενεργοποίηση) και σημεία αλλαγών DCT S mode επίπεδα 1-3.
Το TOUR συνδυάζει το υψηλότερο επίπεδο ισχύος, για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές με μεσαίο Φρένο Κινητήρα και ενεργό on–road Cornering ABS.
Το URBAN είναι κατάλληλο για ευρέως φάσματος οδηγικές απαιτήσεις και χρησιμοποιεί μεσαίο επίπεδο Ισχύος και Φρένο Κινητήρα με ενεργό active on–road Cornering ABS.
Το GRAVEL προσφέρει το χαμηλότερο επίπεδο Ισχύος και Φρένο Κινητήρα. Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off–road. Σε αυτή τη ρύθμιση, το ABS στο πίσω φρένο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Το OFF–ROAD χρησιμοποιεί μικρομεσαίο επίπεδο Ισχύος και τη χαμηλότερη ποσότητα Φρένου Κινητήρα Engine Braking. Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off–road. Το ABS στο πίσω φρένο μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος |
SOHC υγρόψυκτος, 4-χρονος 8-βάλβιδος παράλληλος δικύλινδρος με στρόφαλο 270° και Uni–cam |
Κυβισμός |
1084cc |
Διάμετρος x Διαδρομή |
92mm x 81.5mm |
Σχέση συμπίεσης |
10.1:1 |
Μέγιστη ισχύς |
75kW (102 Ps) στις 7.500 σαλ. |
Μέγιστη ροπή |
105Nm στις 6.250 σαλ. |
Επίπεδο θορύβου |
L-urban73.5dB, L-wot79.2dB – MT; |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.8/4.3 (5.2/4.7 DCT) |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ |
|
Τροφοδοσία |
PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου |
18.8L |
Εκπομπές CO2 |
112g/km MT 110g/km DCT |
Κατανάλωση καυσίμου |
4.9L/100km (20.4km/L) MT 4.8L/100km (20.8km/L) DCT |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Εκκίνηση |
Ηλεκτρική |
Χωρητικότητα μπαταρίας |
Μπαταρία ιόντων λιθίου 12V-6Ah (20ώρες) |
Ισχύς ACG |
0.49 kW / 5000rpm |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ |
|
Τύπος συμπλέκτη |
Υγρός πολύδισκος με ελατήρια, μονόδρομο σύστημα αλουμινίου Ολίσθησης & Υποβοήθησης DCT – 2 υγροί συμπλέκτες με ελατήρια |
Τύπος κιβωτίου |
6 Τάχυτο Χειροκίνητο (6 τάχυτο DCT) |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος |
Ατσάλινο Ημίδιπλο, κλειστού τύπου με αλουμινένιο υποπλαίσιο |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Διαστάσεις (Μ Π Υ) |
2330 χλστ. x 960 χλστ.x 1395 χλστ. |
Μεταξόνιο |
1.575mm |
Γωνία κάστερ |
27,5° |
Ίχνος |
113mm |
Ύψος σέλας |
850/870 χλστ. (χαμηλή σέλα 825 χλστ., ψηλή σέλα 895 χλστ. [προαιρετικά]) |
Απόσταση από το έδαφος |
250 χλστ. |
Βάρος πλήρες υγρών |
229 κιλά (DCT 240 κιλά) |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ |
|
Εμπρός |
Ανεστραμμένο πιρούνι cartridge Showa 45mm με περιστροφική ρύθμιση προφόρτισης και ρύθμιση απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς, διαδρομή 230mm |
Πίσω |
Μονοκόμματο χυτό αλουμινένιο ψαλίδι με μοχλικό Pro–Link, αμορτισέρ αερίου της Showa, περιστροφική υδραυλική ρύθμιση προ-φόρτισης και ρυθμίσεις απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, διαδρομή 220 mm. |
ΤΡΟΧΟΙ |
|
Εμπρός |
Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη, 21M/C x 2.15 |
Πίσω |
Ακτινωτός με αλουμινένια στεφάνη, 18M/C x 4.00 |
Εμπρός ζάντα |
21″ |
Πίσω ζάντα |
18″ |
Εμπρός ελαστικό |
90/90-21M/C 54H (tube, με αεροθάλαμο) (Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER/ AX41T Metzler KAROO STREET) |
Πίσω ελαστικό |
150/70R18M/C 70H (tube, με αεροθάλαμο) (Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER/ AX41T Metzler KAROO STREET) |
ΦΡΕΝΑ |
|
ABS |
2κάναλο με IMU |
Εμπρός |
Δύο πλευστοί κυματοειδείς δίσκοι 310 χλστ. με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, αλουμινένια κέντρα και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο |
Τύπος |
Κυματοειδής δίσκος 256 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου και τακάκια με πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ |
|
Όργανα |
Όργανα LCD, οθόνη αφής TFT 6,5” πολλαπλών πληροφοριών |
Αντικλεπτική προστασία |
Immobiliser, συναγερμός (προαιρετικός) |
Προβολέας |
LED |
Πίσω φως |
LED |
Ηλεκτρικά |
Φώτα μέρας, Bluetooth audio και Apple Carplay, θύρα USB, αυτόματη απενεργοποίηση φλας, cruise control, ειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, IMU, HSTC και έλεγχος ανύψωσης εμπρός τροχού) |